Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Вывод из эксплуатации ОС в связи с их кражей: что с НДС?

02.12.2016

Лист ДФС

від 28.10.2016 № 23461/6/99-99-15-03-02-15

Про розгляд листів

 

Державна фіскальна служба України розглянула листи платника щодо порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з виведення з експлуатації основних засобів у зв’язку з їх викраденням та щодо порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з компенсації орендарем вартості витрат за комунальні послуги та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Згідно з пунктом 189.9 статті 189 ПКУ у разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Норма цього пункту не поширюється на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

Згідно з пунктом 7 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, у разі встановлення фактів крадіжки обов'язковим є проведенням інвентаризації.

Крім того, платник має подати до органу поліції відповідне повідомлення про викрадення.

Також, відповідно до частини 2 статті 60 Кримінально-процесуального кодексу України (далі – КПК) потерпілий має право отримувати від уповноваженого органу, до якого він подав заяву, документ, що підтверджує її прийняття і реєстрацію, та копії процесуальних документів і письмові повідомлення у випадках передбачених КПК.

Інструкція про порядок ведення єдиного обліку в органах поліції заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події, затверджена наказом МВС від 06.11.2015 № 1377.

Отже, факт викрадення товарів підтверджуватимуть інвентаризаційні документи й документ з органу поліції (довідка, лист, акт тощо), на підставі яких операцію з викрадення відображають в обліку.

Таким чином, операція з ліквідації основних засобів у разі їх викрадення, що підтверджено інвентаризаційними документами та відповідними документами органів поліції, для цілей оподаткування ПДВ не розглядається як операція з постачання товарів та податкові зобв’язання за операцією з ліквідації таких основних засобів не визначаються.

Також повідомляємо, що листом від 16.06.2016 № 13439/6/99-99-15-03-02-15 ДФС у відповідь на попередні запити платника повідомила платника про порядок оформлення відповідних документів, що підтверджують ліквідацію основних засобів у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку.

Разом з цим повідомляємо, що відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об'єктом оподаткування відповідно до статті 196 ПКУ (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 ПКУ) та місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX ПКУ, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 ПКУ та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 ПКУ);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Оскільки ліквідовані основні фонди, сума ПДВ при придбанні яких була включена до складу податкового кредиту, не прийняли участь в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, то такий платник податку на підставі пункту 198.5 статті 198 ПКУ зобов’язаний визначити податкові зобов’язання з ПДВ, виходячи із бази оподаткування, визначеної пунктом 189.1 статті 189 ПКУ.

Щодо оподаткування ПДВ операцій з компенсації орендарем нерухомого майна вартості витрат на комунальні послуги та енергоносії то дане питання розглянуте у листі ДФС від 04.08.2016 № 26595/7/99-99-15-03-02-17, який надіслано на адреси головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС для проведення роз’яснювальної роботи серед платників податків та розміщено на офіційному веб-порталі ДФС для ознайомлення платників податків.

Вказаний лист ДФС підприємство може використовувати у своїй діяльності.

 

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
08.07.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Правительство предлагает расширить категории граждан, имеющих право на отсрочку Гоструда будет проверять работодателей на предмет моббинга: законопроект подписан ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 27.06.2025 Какие налоги плани...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
14.07.2025
Как мобилизованному ФЛП воспользоваться нормами по освобождению от уплаты налогов
Рассмотрим, что делать ФЛП, если информация о мобилизации, контракте или демобилизации уже есть в Реестре/нет в Реестре; как будет проходить освобождение от налогов, а также налоги, которые не будут уплачиваться. Больше по теме: Предпринимателя мобилизовали: что с налогами и наемными работника...
14.07.2025
До 16 июля в Резерв+ можно уплатить штраф со скидкой 50 %
В приложении «Резерв+» появился новый сервис, позволяющий уплатить штраф за нарушение воинского учета. Минобороны отвечает на самые актуальные вопросы. Больше по теме: Перечень документов, которые оформляются юридическим лицом для ведения воинского учета В приложении «Резерв+&raqu...
14.07.2025
Важное в июле для ФЛП
Ознакомьтесь с важными материалами для ФЛП в июле. Больше по теме: Спецпроект «Отчетность по единому налогу для юридических лиц и физических лиц – предпринимателей» Спецпроект «Ликвидация предприятий и прекращение ФЛП» Нужна ли ФЛП электронная трудовая книжка Особенн...
Лучшие материалы