Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Сколько акцизных складов регистрировать при наличии нескольких резервуаров для горючего

06.05.2019

С 01.07.2019 под акцизным складом следует понимать общую совокупность всех расположенных на определенной территории резервуаров, которые используются для погрузки-разгрузки, хранения горючего.

Акцизные склады, на территории которых осуществляется производство, обработка (переработка), смешивание, розлив, погрузка-разгрузка, хранение, реализация горючего, должны быть оборудованы расходомерами-счетчиками на каждом месте отпуска горючего наливом с акцизного склада, расположенном на акцизном складе, и уровнемерами-счетчиками уровня таких товаров (продукции) в резервуаре на каждом введенном в эксплуатацию стационарном резервуаре, расположенном на акцизном складе (пп. 230.1.2 НКУ в редакции, которая вступит в силу с 01.07.2019), исключений действующим законодательством Украины не предусмотрено.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 17.04.2019 р. № 1649/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула лист Державного підприємства (далі -Підприємство) про надання податкової консультації щодо обладнання резервуарів Підприємства додатковими засобами обліку нафтопродуктів та повідомляє таке.

Підприємство проінформувало, що здійснює оперативне управління нафтоперевалочним комплексом, який складається з нафтогавані та нафтобаз.

До складу нафтобази входить комплекс з резервуарів для світлих нафтопродуктів загальною місткістю 7118 кубічних метрів.

Максимально допустима місткість кожного окремого резервуару на нафтобазі складає від 364 кубічних метрів до 2 500 кубічних метрів.

Нафтогавань складається з 13 робочих резервуарів загальною місткістю 39 850 кубічних метрів, 8 із цих 13 резервуарів є митним складом.

Максимально допустима місткість кожного окремого резервуару на нафтогавані складає від 2 252 кубічних метрів до 4 552 кубічних метрів.

ДФС повідомила Підприємство, що згідно із Законом України від 23 грудня 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» його резервуари з 01.07.2019 повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (п. 230.1 ст. 230 Кодексу).

У той же час, Підприємство зазначає, що через відсутність коштів не зможе встановити відповідні витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники рівня пального у вказаних резервуарах та змушене буде повністю припинити свою роботу з 01.07.2019.

Підприємство запитує під поняттям акцизний склад (в редакції Кодексу з 01.07.2019) слід розуміти кожен окремий резервуар, який використовується для навантаження-розвантаження, зберігання нафтопродуктів, чи сукупність всіх таких резервуарів на певній території, та чи можливе тимчасове використання наявних повірених засобів обліку нафтопродуктів.

Так, з 01.07.2019 будуть застосовуватись наступні норми Кодексу.

Відповідно до підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі -приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб’єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

Отже, враховуючи викладене вище з 01.07.2019 під акцизним складом слід розуміти загальну сукупність всіх розташованих на певній території резервуарів, які використовуються для навантаження-розвантаження, зберігання пального.

Кодексом визначено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі (п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу, редакція набуде чинності з 01.07.2019), винятків чинним законодавством України не передбачено.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
09.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказы от 15.07 и 17.07.2025) Изменения в зарплате «подакцизных» СХ с 1 октября 2025 года: Закон опубликован В Верховной Раде зарегистрирован законопроект об изменениях в законодате...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
11.09.2025
Как запускается механизм принудительного исполнения судебных решений
Открытие исполнительного производства – это стартовый этап, позволяющий обеспечить реальное исполнение судебных решений. Только благодаря эффективному механизму принудительного исполнения возможна полная реализация конституционного права граждан на защиту в суде. Больше по теме: Принудительно...
11.09.2025
Проведение ремонтных работ в служебном жилье и оплата за ЖКУ не создают оснований для права собственности: судебное решение
Факт пользования служебным жильем, его содержание, проведение ремонтов и оплата коммунальных услуг не является основанием для приобретения права собственности на такое жилье по приобретательной давности. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Уплачивается ли налог на недвижимость за сооружения? Длител...
11.09.2025
Законные основания НДС-льгот для операций в пользу лиц с инвалидностью
Действующее законодательство предусматривает освобождение от НДС для ряда операций, совершаемых в пользу лиц с инвалидностью. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Сколько дней отпуска полагается работнику с инвалидностью, если справка МСЭК была представлена работодателю не сразу? Подтверждение инва...
Лучшие материалы