Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Считается ли удержание банком эквайринговых комиссий взаимозачетом?

26.05.2021

Удержанные банком эквайринговые комиссии не подпадают под понятие бартерных (товарообменных) операций и потому Предприятие имеет право находиться на упрощенной системе налогообложения.

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 15.04.21 р. N 1553/ІПК/20-40-18-05-10

Головне управління ДПС у Харківській області розглянуло звернення Підприємства з питань визначення доходу платника єдиного податку третьої групи та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Підприємство повідомило, що є платником єдиного податку третьої групи та здійснює розрахунки за надані послуги у безготівковій формі з використанням платіжних карток. На рахунок Підприємства кошти надходять за вирахуванням комісійної винагороди банка.

Підприємство запитує щодо необхідності віднесення до доходу еквайрингової комісії, що утримана банком при зарахуванні виручки, отриманої за допомогою платіжного терміналу. Крім того, запитує, чи вважається утримання банком еквайрингових комісій взаємозаліком та чи матиме Підприємство право на застосування спрощеної системи оподаткування за таких умов.

Щодо віднесення до доходу еквайрингової комісії.

Відповідно до пп. 2 п. 292.1 ст. 292 Кодексу доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 цієї статті.

Дохід визначається на підставі даних обліку, який ведеться відповідно до ст. 296 Кодексу (п. 292.13 ст. 292 Кодексу).

Згідно з п. 292.6 ст. 292 ПКУ Кодексу датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Відповідно до п. 291.6 ст. 291 ПКУ Кодексу платники єдиного податку третьої групи повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).

Відповідно до п. 296.1 ст. 296 ПКУ Кодексу юридичні особи - платники єдиного податку третьої групи використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень пп. 44.2, 44.3 ст. 44 ПКУ Кодексу.

Отже, якщо при здійсненні розрахунків за товари (роботи, послуги) використовується платіжний термінал, то доходом юридичної особи - платника єдиного податку третьої групи є сума, що надійшла на рахунок у банку (з урахуванням комісії, утриманої банком).

Щодо еквайрингових комісій, утриманих банком.

Згідно з п. 1.8 та п. 1.9 ст. 1. розд. I Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" від 5 квітня 2001 року N 2346-III (далі - Закон N 2346) еквайрингова установа (еквайр) - це юридична особа, яка здійснює еквайринг, а саме здійснює послуги технологічного, інформаційного обслуговування розрахунків за операціями, що здійснюються з використанням електронних платіжних засобів у платіжній системі.

Відповідно до п. 1.321 ст. 1. розд. I Закону N 2346 платіжний термінал вважається електронний пристрій, призначений для ініціювання переказу з рахунка, у тому числі видачі готівки, отримання довідкової інформації і друкування документа за операцією із застосуванням електронного платіжного засобу.

Пунктом 4.1. ст. 4 розд. I Закону N 2346 зазначено, що для проведення переказу можуть використовуватися кошти як у готівковій, так і в безготівковій формі.

Види безготівкових розрахунків визначаються законами та прийнятими на їх основі нормативно-правовими актами Національного банку України.

Згідно із п. 12. розд. 1 Постанови Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року N 639 "Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах" банки, які беруть участь у здійсненні операцій за гарантіями/контргарантіями, утримують комісійну винагороду та відшкодування витрат відповідно до умов гарантії/контргарантії та/або на підставі договору про надання гарантії/контргарантії або іншого відповідного договору, у якому передбачені умови утримання комісійної винагороди та відшкодування витрат. Резидент сплачує банку-резиденту комісійну винагороду лише в національній валюті.

Відповідно до пп. 14.1.10 п. 14.1 ст. 14 Кодексу бартерна (товарообмінна) операція - це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.

Отже, утримані банком еквайрингові комісії не підпадають під поняття бартерна (товарообмінна) операція і тому Підприємство має право перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Додатково повідомляємо, що пп. 528 підрозд. 10 розд. XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема ст. ст. 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
03.06.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Утверждены изменения к Инструкции о порядке начисления и уплаты ЕСВ ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 27.05.2025 Определены критерии, при которых деятельность не будет считаться предоставлением финансовых услуг Обнародованы п...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
06.06.2025
Таможенное оформление завершено, но РК не зарегистрирован: в каком отчетном периоде отразить НН по товарам РЭО
Данные РК, составленного с целью приведения показателей НН по операциям по экспорту отдельных видов товаров в соответствие с показателями таможенной декларации, в налоговой декларации не отражаются. Больше по теме: Режим экспортного обеспечения: заполняем отчетность по НДС Режим экспортного обеспе...
06.06.2025
В какой очередности уменьшается налоговый долг за счет отрицательного значения в декларации по НДС
Зачисление суммы, указанной в строке 20.1 налоговой декларации по НДС в счет уменьшения налогового долга по НДС в ИКП производится в предельный день подачи налоговой декларации по НДСисключительно для погашения налогового долга по НДС в таком порядке: в первую очередь – в счет основного платеж...
06.06.2025
Что указать работодателю в справке, подтверждающей стаж работы во вредных условиях
В справке должны быть указаны: периоды работы, которые зачисляются в специальный стаж; профессия или должность; характер выполняемой работы; раздел, подраздел, пункт, наименование списков или их номера, в которые включается этот период работы; первичные документы за время выполнения работы, на основ...
Лучшие материалы