Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Прощение долга на условиях реструктуризации: корректируется ли финрезультат?

22.08.2019

Плательщик налога на прибыль (должник) уменьшает финансовый результат до налогообложения в соответствии с абзацем 2 пп. 1 п. 39 подраздела 4 раздела XX «Переходные положения» Кодекса на сумму доходов, признанных им в соответствии с национальными положениями (стандартами) бухгалтерского учета или международных стандартов финансовой отчетности в случае прощения ему налогового долга в соответствии с условиями п. 37 подраздела 10 раздела XX «Переходные положения» этого Кодекса и закона о финансовой реструктуризаци


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 14.08.2019 р. № 3777/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо коригування фінансового результату до оподаткування внаслідок прощення платнику податку на прибуток банками (кредиторами) боргу (частини боргу) на умовах плану реструктуризації, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Відповідно до п.п. 1, 7 п. 2 ст. 25 Закону України від 14 червня 2016 року № 1414-VIII «Про фінансову реструктуризацію» (далі - Закон) план реструктуризації може передбачати реструктуризацію грошових зобов'язань та/або господарської діяльності боржника шляхом:

  • внесення змін до кредитних договорів, у тому числі погашення заборгованості окремими траншами (розстрочки), перегляд строків погашення, зміна валюти виконання зобов'язання, розміру процентних ставок, у тому числі встановлення їх на рівні, нижчому собівартості залучення коштів, та повне зупинення нарахування процентів чи інших умов, пов'язаних з відповідним кредитним договором або забезпеченням за таким кредитним договором;
  • прощення частини боргу.

Особливості оподаткування окремих операцій, пов'язаних з проведенням процедури фінансової реструктуризації згідно з цим Законом, встановлюються Податковим кодексом України (п. 1 ст. 28 Закону).

Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені положеннями Кодексу.

Пунктом 39 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу встановлено, що на період дії закону щодо фінансової реструктуризації платник податку на прибуток підприємств:

1) зменшує фінансовий результат до оподаткування:

  • на суму доходів, визнаних ним відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності внаслідок списання йому податкового боргу, анулювання (прощення) та/або розстрочення (відстрочення) його зобов'язань відповідно до положень п. 37 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу та закону щодо фінансової реструктуризації;
  • на суму доходів, визнаних ним відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності у зв'язку з розформуванням резервів внаслідок реструктуризації ним зобов'язань відповідно до плану реструктуризації, погодженого згідно із законом   щодо фінансової реструктуризації, або плану санації,
  • затвердженого згідно із ст. 6 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо фінансової реструктуризації, якщо оподаткування таких резервів регулюється нормами п. 139.3 ст. 139 цього Кодексу;

2) збільшує фінансовий результат до оподаткування:

  • на одну третю частину суми доходів, визнаних у зв'язку із зменшенням (розформуванням) резервів, на яку зменшувався його фінансовий результат до оподаткування згідно з п.п. 1 цього пункту, в кожному з трьох років, наступних за роком, у якому було погоджено план реструктуризації згідно із законом щодо фінансової реструктуризації або затверджено план санації згідно із ст. 6 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо фінансової реструктуризації;

3) не змінює фінансового результату до оподаткування:

  • на суму використаного резерву внаслідок анулювання (прощення) зобов'язання на умовах плану реструктуризації, погодженого згідно із законом щодо фінансової реструктуризації, або плану санації, затвердженого згідно із ст. 6 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо фінансової реструктуризації;
  • на суму доходів та витрат, не зазначених у підпунктах 1 і 2 цього пункту, що    визнаються відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності внаслідок реструктуризації зобов'язань на умовах плану реструктуризації, погодженого згідно із законом щодо фінансової реструктуризації, або плану санації, затвердженого згідно із ст. 6 Закону Уіфаїни «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо фінансової реструктуризації.

Таким чином, платник податку на прибуток (боржник) не змінює свій фінансовий результат до оподаткування на суму доходів, не зазначених у підпунктах 1 і 2 п. 39 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, що    визнаються    відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності під час проведення реструктуризації грошових зобов’язань шляхом списання боржнику (платнику податку на прибуток) банками (кредиторами) боргу (частини боргу), анулювання (прощення), та/або розстрочення (відстрочення) його зобов’язань на умовах плану реструктуризації.

Відповідно до п. 37 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу виконання контролюючими органами плану реструктуризації, погодженого згідно із законом щодо фінансової реструктуризації (далі - план реструктуризації), або плану санації, затвердженого згідно із ст. 6 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його
банкрутом» з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо фінансової реструктуризації (далі - план санації), у разі визнання їх залученими кредиторами відповідно до Закону України «Про фінансову реструктуризацію» здійснюється з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.

Реструктуризація податкового боргу та грошових зобов'язань платника податків на умовах плану реструктуризації або плану санації здійснюється відповідно до п. 37 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положенім» Кодексу та не потребує укладення окремого договору про розстрочення (відстрочення) згідно із статтею 100 цього Кодексу.

Реструктуризація податкового боргу та грошових зобов'язань платника податків згідно з п. 37 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу здійснюється контролюючими органами шляхом анулювання (прощення), розстрочення (відстрочення) податкового боргу та грошових зобов'язань.

Отже, платник податку на прибуток (боржник) зменшує фінансовий результат до оподаткування відповідно до абзацу 2 п.п. 1 п. 39 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу на суму доходів, визнаних ним відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності у випадку прощення йому податкового боргу, відповідно до умов п. 37 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу та закону щодо фінансової реструктуризації.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
22.07.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в Порядок исчисления средней зарплаты Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников Верховная Рада одобрила в целом изменения к НК относительно квартального налогового расчета для ФЛП ГНС отвечает ...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
26.07.2025
Обновлены показатели средней зарплаты за 2025 год, которая учитывается для исчисления пенси
Показатель средней заработной платы (дохода) в Украине, которая учитывается для исчисления пенсии, за июнь 2025 года составляет 22 336,81 грн. Больше по теме: Стаж работников для льготных пенсий 25 июля 2025 года Пенсионным фондом утвержден показатель средней заработной платы (дохода) в Украин...
25.07.2025
ГНС разъяснила особенности учета зарплаты при уплате взносов в НПФ за работника
Заработная плата для целей разд. IV НК – это основная и дополнительная заработная плата, другие поощрительные и компенсационные выплаты, выплачиваемые (предоставляемые) налогоплательщику в связи с отношениями трудового найма согласно закону. Какую заработную плату следует учитывать работодател...
25.07.2025
Идентификатор формы последней декларации вместе с приложениями 1 и 2 для ФЛП – единщика первой – второй групп, который прекращает предпринимательскую деятельность
Форма налоговой декларации плательщика единого налога – физического лица – предпринимателя утверждена приказом Минфина от 19.06.2015 № 578. Больше по теме: Мобилизованный предприниматель пропал без вести: можно ли прекратить предпринимательскую деятельность? По какому идентификатору фор...
Лучшие материалы