Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Получение центром первичной медико-санитарной помощи финансирования от НСЗУ

16.11.2020

Получение таких средств и процентов не приведет к нарушению требований, установленных п. 133.4 ст. 133 НКУ, и соответственно начисления и уплаты налоговых обязательств по налогу на прибыль предприятий при условии, что такие средства направляются такой неприбыльной организацией исключительно на финансирование расходов при осуществлении своей уставной деятельности без распределения таких доходов (прибыли) или их части среди учредителей (участников ), членов такой организации, работников (кроме оплаты их труда, начисления ЕСВ), членов органов управления и других связанных с ними лиц.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 07.10.2020 р. № 4144/ІПК/99-00-05-05-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо окремих питань оподаткування доходів комунального закладу охорони здоров’я, що включений до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах повноважень повідомляє.

Згідно із розглянутим запитом комунальне некомерційне підприємство, що є центром первинної медико-санітарної допомоги та внесене до Реєстру, відповідно до договору з Національною службою здоров’я України (далі – НСЗУ) про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій отримує кошти на підставі звіту про обсяг медичних послуг, пов’язаних з первинною медичною допомогою.

У заявника виникли питання щодо оподаткування податком на прибуток підприємств таких отриманих коштів, а також процентів від розміщення залишку невикористаних коштів на депозитному рахунку у банку. 

Порядок реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05 лютого 2020 року № 65 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 65), визначає особливості реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році.

НСЗУ в межах програми медичних гарантій укладає договори про медичне обслуговування населення щодо надання медичних послуг за програмою медичних гарантій, крім медичних послуг, включених до переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров'я та вищих медичних навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров'я та вищих медичних навчальних закладах» (ЗП України, 1996 р., № 18, ст. 501; Офіційний вісник України, 2016 р., № 77, ст. 2567) (крім випадку, визначеного пунктом 40 розділу I цього переліку), та медичних послуг, фінансування яких здійснюється за рахунок інших програм державного бюджету (п. 6 Порядку № 65).

Пунктом 7 Порядку № 65 встановлено, що НСЗУ оплачує надані медичні послуги згідно з тарифами та коригувальними коефіцієнтами, визначеними в цьому Порядку, на підставі звітів про медичні послуги, що складаються в порядку, передбаченому Типовою формою договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 45, ст. 1570; 2020 р., № 2, ст. 59), відповідно до укладеного договору в межах бюджетних асигнувань, визначених у плані асигнувань на відповідний період за відповідним напрямом. Вимагати та отримувати оплату від пацієнтів або їх представників за такі медичні послуги забороняється.

Пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу встановлено, що не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Згідно з п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

  • утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
  • установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу;

установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи;

внесена контролюючим органом до Реєстру.

Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (абз. перший п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Перелік організацій та інших юридичних осіб, які можуть бути віднесені до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу і не є платниками податку, встановлено п.п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Отже, отримання центром первинної медико-санітарної допомоги, внесеним до Реєстру, коштів в рамках статутної діяльності від НСЗУ як фінансування за Порядком № 65, а також процентів від розміщення залишку невикористаних коштів на депозитному рахунку у банку не призведе до порушення вимог, встановлених пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу, та відповідно нарахування та сплати податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств за умови, що такі кошти спрямовуються такою неприбутковою організацією виключно на фінансування витрат при здійсненні своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, встановлених    пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу, така організація підлягає виключенню з Реєстру з визначенням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств відповідно до підпунктів 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
15.07.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 5 июля в Украине возобновляется обязательное представление статистической отчетности Будет ли 15 июля выходным днем Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (текст приказа от 28.05.2025) ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплате...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
16.07.2025
Актуальная судебная практика КАС в составе Верховного Суда за май 2025 года
Предлагаем ознакомиться с обзором актуальной судебной практики Кассационного административного суда в составе Верховного Суда за май 2025 года. Предлагаем ознакомиться с обзором актуальной судебной практики Кассационного административного суда в составе Верховного Суда за май 2025 года. В обзоре...
16.07.2025
Как работодателю создать службу охраны труда на предприятии
Рассмотрим, кто выполняет функции службы охраны труда, ее основные задачи, права специалистов службы, инструктаж по вопросам охраны труда, дистанционную проверку знаний и т. п. Больше по теме: Инструкция по охране труда для работников офиса Охрана труда студентов и учащихся во время практики и ста...
16.07.2025
Какие плательщики освобождаются от уплаты единого взноса за себя
Рассмотрим подробнее, какие плательщики освобождаются от уплаты ЕСВ за себя. Больше по теме: Предприниматель на общей системе не осуществляет деятельность: нужно ли ему платить ЕСВ? Штрафоопасные ошибки по ЕСВ в Объединенном отчете Какие плательщики освобождаются от уплаты единого взноса за себя? ...
Лучшие материалы