Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Отражение в бухучете уплаты экологического налога

16.09.2019

Бухгалтерский учет является обязательным видом учета, который ведется предприятием. Финансовая, налоговая, статистическая и другие виды отчетности, использующие денежный измеритель, основываются на данных бухгалтерского учета.


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 26.03.2019 р. № 35220-01-2/8511

Щодо відображення в бухобліку сплати екологічного податку
(Витяг)

Відповідно до статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон) метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.

Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до пункту 44.1 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до статті 4 Закону бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтується на принципі нарахування - доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

Згідно із статтею 9 Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку.

Згідно з Порядком застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2015 р. № 1219, для обліку розрахунків суб'єкта державного сектору з бюджетом за податками і зборами, які нараховуються та сплачуються відповідно до законодавства, призначено субрахунок 6311 «Розрахунки з бюджетом за податками і зборами».

За кредитом субрахунку відображаються нараховані платежі до бюджету зі сплати податків і зборів, за дебетом - їх сплата, погашення заборгованості, списання тощо.

Відображення в бухгалтерському обліку операцій з активами та зобов'язаннями суб'єкта державного сектору здійснюється відповідно до Типової кореспонденції.

Інформація про зобов'язання за податками, зборами, платежами, які нараховуються та сплачуються до бюджету відповідно до законодавства, відображається у фінансовій звітності, зокрема у статті «Поточні зобов'язання за платежами до бюджету» пасиву форми № 1-дс «Баланс».

Міністр

О. Маркарова

Комментарии к материалу
Популярное
09.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказы от 15.07 и 17.07.2025) Изменения в зарплате «подакцизных» СХ с 1 октября 2025 года: Закон опубликован В Верховной Раде зарегистрирован законопроект об изменениях в законодате...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
11.09.2025
Как запускается механизм принудительного исполнения судебных решений
Открытие исполнительного производства – это стартовый этап, позволяющий обеспечить реальное исполнение судебных решений. Только благодаря эффективному механизму принудительного исполнения возможна полная реализация конституционного права граждан на защиту в суде. Больше по теме: Принудительно...
11.09.2025
Проведение ремонтных работ в служебном жилье и оплата за ЖКУ не создают оснований для права собственности: судебное решение
Факт пользования служебным жильем, его содержание, проведение ремонтов и оплата коммунальных услуг не является основанием для приобретения права собственности на такое жилье по приобретательной давности. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Уплачивается ли налог на недвижимость за сооружения? Длител...
11.09.2025
Законные основания НДС-льгот для операций в пользу лиц с инвалидностью
Действующее законодательство предусматривает освобождение от НДС для ряда операций, совершаемых в пользу лиц с инвалидностью. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Сколько дней отпуска полагается работнику с инвалидностью, если справка МСЭК была представлена работодателю не сразу? Подтверждение инва...
Лучшие материалы