Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Отчетный период для представления расчета части чистой прибыли (дохода)

29.09.2020

Отчисления в местные бюджеты части чистой прибыли (дохода) коммунальными унитарными предприятиями и их объединениями осуществляется в соответствии с порядком и нормативов, определенных соответствующими местными советами.

При этом расчет части чистой прибыли (дохода), дивидендов на государственную долю составляется нарастающим итогом и подается в контролирующие органы вместе с финансовой отчетностью в сроки, предусмотренные ст. 49 НКУ (абзац шестой п. 46.2 ст. 46 НКУ).


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 03.09.2020 р. № 3683/ІПК/99-00-05-05-02-06

Державна податкова служба України розглянула зверненнящодо відрахувань частини чистого прибутку (доходу) комунальними унітарними підприємствами та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах повноважень повідомляє.

Як зазначено у зверненнях, комунальне підприємство міської ради відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» належить до малих підприємств, складає та подає річну фінансову звітність та річнуподаткову декларацію з податку на прибуток підприємств.

Платник запитує стосовно звітного періоду подання розрахунку частини чистого прибутку (доходу) та сплати його в бюджет міста, якщо звітний період для фінансової та податкової звітності є календарний рік.

Частиною другою ст. 327 Цивільного кодексу України встановлено, що управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 9частини першої ст. 69 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів належать, зокрема частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету, у порядку, визначеному відповідними місцевими радами.

Відповідно до п. 12.3 ст. 12 Кодексу сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Водночас, п. 29 частини першої ст. 26 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон № 280) встановлено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету.

При цьому відповідно до частини тридцять п’ятої п. 1 ст. 64, частини шістнадцятої п. 1 ст. 66, частини дев’ятої п. 1 ст. 69 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду бюджетів міст обласного, районного значення, сільських, селищних бюджетів належать, зокрема частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до бюджету, у порядку, визначеному відповідними місцевими та обласними радами.

Таким чином, відрахування до місцевих бюджетів частини чистого прибутку (доходу) комунальними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями здійснюється відповідно до порядку та нормативів, визначених відповідними місцевими радами.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Кодексурозрахунки (у тому числі розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), які подаються до контролюючих органів відповідно до іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, прирівнюються до податкової декларації.

Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються відповідно до абзаців першого та другого цього пункту, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку) та її невід'ємною частиною (абзац третій п. 46.2  ст. 46 Кодексу).

При цьому розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку складається наростаючим підсумком та подається до контролюючих органів разом з фінансовою звітністю у строки, передбачені ст. 49 Кодексу. (абзац шостий п. 46.2 ст. 46 Кодексу).

Враховуючи положення п. 46.6 ст. 46 Кодексу, до визначення нової форми, є чинною формаРозрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затверджена наказом Державної податкової адміністрації України від 16.05.2011 № 285 (Розрахунок № 285).

Якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам Кодексу з такого податку чи збору, то такий платник у разі необхідності може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід’ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання (п. 46.4 ст. 46 Кодексу).

Комунальні унітарні підприємства, а також господарські товариства, у статутних капіталах яких є комунальна власність, для обрахунку частини чистого прибутку (доходу) та дивідендів на комунальну частку також можуть користуватись Розрахунком № 285.

Рішенням Слов’янської міської ради «Про встановлення розміру відрахування від чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучаються до загального фонду бюджету міста» (далі - Рішення) встановлено перелік комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань. Для них встановлюється розмір відрахування від чистого прибутку (доходу), що вилучається до загального фонду бюджету міста.

При цьому Рішеннямне визначено терміни звітування та сплати частини чистого прибутку (доходу). Враховуючи зазначене вище, за роз’ясненнями із зазначених питань пропонуємо звернутись до міської ради.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

Комментарии к материалу
Популярное
15.07.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 5 июля в Украине возобновляется обязательное представление статистической отчетности Будет ли 15 июля выходным днем Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (текст приказа от 28.05.2025) ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплате...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
15.07.2025
Можно ли уволить работника за безнравственные действия
Когда возможно увольнение работника за совершение аморального проступка? Больше по теме: Увольнение работника в связи с утратой доверия и за аморальный проступок По указанному основанию могут быть уволены участники образовательного процесса, указанные в ст. 52 Закона от 05.09.2017 № 2145-VIII &laqu...
15.07.2025
Освобождаются ли самозанятые мобилизованные лица от уплаты военного сбора в составе налоговой отчетности по единому налогу
Да, освобождаются физлица-предприниматели и лица, осуществляющие независимую профессиональную деятельность, которые имели или не имели наемных работников, призванные на военную службу во время мобилизации или привлеченные к исполнению обязанностей по мобилизации по должностям, предусмотренным штатам...
15.07.2025
Может ли ТТН подтвердить товарный учет или происхождение товара
ТТН может подтверждать факт транспортировки, но не саму покупку или ее стоимость, а также расходы на приобретение. ТТН не включена в перечень документов, подтверждающих происхождение товара. Больше по теме: Можно ли подписать э-ТТН позже дня завершения перевозки? Вес (масса) груза и транспортного ...
Лучшие материалы