Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Округлять ли суммы при уплате турсбора в бюджет

05.06.2019

В интегрированных карточках плательщиков по каждому виду платежа все учетные показатели проводятся в гривнах с двумя десятичными знаками.

К тому же НКУ не предусматривает закругления сумм начисленных налогов и сборов к целой гривне.

Таким образом, налоговый агент должен перечислять сумму туристического сбора в полном объеме - в гривнах с копейками (с округлением до двух десятичных знаков).


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 22.05.2019 р. № 2316/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Про туристичний збір

Державна фіскальна служба України на звернення Товариства, надіслане Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Товариство повідомило, що є податковим агентом з туристичного збору (далі - Збір) та просить надати податкову консультацію з питань справляння Збору: чи можливо застосовувати встановлений постановою Правління Національного банку України від 15.03.2018 № 25 «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» (далі - Постанова НБУ № 25) порядок заокруглення суми Збору у випадку відсутності монет дрібного номіналу; чи потрібно у випадку заокруглення Збору виділяти у касовому ордері суму заокруглення окремим рядком; яка сума Збору підлягає перерахуванню податковим агентом до бюджету у разі сплати Збору платником з застосуванням заокруглення.

Порядок сплати збору регламентується пп. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 Кодексу, яким визначено, що податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу (пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Кодексу), або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому - до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Особа здійснює тимчасове розміщення платника збору у місцях проживання (ночівлі), що належать такій особі на праві власності або на праві користування, виключно за наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним туристичного збору відповідно до цього Кодексу та рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (п.п. 268.6.2 п. 268.2 ст. 268 Кодексу).

Отже, у податкового агента як суб’єкта ведення бухгалтерського обліку та нарахування податкових зобов’язань має бути підтверджуючий первинний документ, який містить відомості. про господарську операцію щодо сплати цьому податковому агенту певної суми коштів платником туристичного збору.

Порядок надання податковим агентом платнику туристичного збору документів на підтвердження сплати ним збору Кодексом не регулюється.

Зазначене питання регулюється, зокрема - Законом України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»,

Законом України від 05.04.2001 № 2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», Наказом Мінфіну від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)».

Форма податкової декларації з туристичного збору, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2015 № 636, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 липня 2015 за № 912/27357, передбачає зазначення суми нарахованого збору у гривнях із копійками (з округленням до двох десяткових знаків).

Крім цього Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 травня 2016 року за №751/28881 (далі - Порядок), визначає, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються інтегровані картки платника (далі - ІКП) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. Усі вартісні облікові операції та облікові показники в ІКП проводяться у гривнях з двома десятковими знаками, (п.п.1 п.1 розділу II Порядку).

Кодексом не передбачено заокруглення сум нарахованих податків і зборів.

Товариство має перераховувати до бюджету суму Збору у повному обсязі (у гривнях з копійками), розраховану відповідно до вимог Кодексу.

Порядок заповнення касового ордера Кодексом не регулюється.

Водночас зазначаємо, що при акумулюванні протягом звітного податкового періоду (кварталу) сплачених Товариству платниками Збору сум, нарахованих за періоди їх проживання, з застосуванням Постанови НБУ № 25, Товариству при заповненні податкової декларації та сплаті Збору до бюджету слід дотримуватися заходів з упередження виникнення податкового боргу.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

Комментарии к материалу
Популярное
09.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказы от 15.07 и 17.07.2025) Изменения в зарплате «подакцизных» СХ с 1 октября 2025 года: Закон опубликован В Верховной Раде зарегистрирован законопроект об изменениях в законодате...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
12.09.2025
Какая сейчас существует ответственность за продажу подакцизных товаров по ценам ниже минимально установленных
Ответственность за продажу подакцизных товаров – 100 % стоимости реализованных таких подакцизных товаров, но не менее 2 размеров минимальной заработной платы, установленной законом на 1 января отчетного (налогового) года. Детальнее см. ниже. Какая ответственность предусмотрена за розничную тор...
12.09.2025
Как в декларации по налогу на прибыль отразить авансы по пунктам обмена валюты и особенности зачисления переплат по авансам
Покажем, как в декларации по налогу на прибыль предприятий отражаются уплаченные авансовые взносы по пунктам обмена иностранной валюты и переносится ли сумма авансовых взносов, превышающая сумму начисленного налогового обязательства за такой налоговый (отчетный) год, в уменьшение налогового обязател...
12.09.2025
Обзор дел по спорам, связанным с принудительным отчуждением недвижимого имущества для общественных нужд или исходя из мотивов общественной необходимости
Споры по вопросам отчуждения земельных участков, других объектов недвижимого имущества, находящихся на них, находящихся в собственности физических или юридических лиц, для общественных нужд или по мотивам общественной необходимости относятся к актуальным и одновременно сложным, что обусловило зачисл...
Лучшие материалы