О переходе с упрощенной системы на общую
07.11.2016 219 0 0
Лист ГУ ДФС у м. Києві
від 28.10.2016 № 23086/10/26-15-12-05-11
Головне управління ДФС у м. Києві розглянуло лист «_», щодо оподаткування операцій з відвантаження товарів під час перебування на спрощеній системі оподаткування у разі їх оплати при переході на загальну систему оподаткування та у разі отримання оплати за товари на спрощеній системі оподаткування та відвантаження таких товарів під час перебування на загальній системі оподаткування; визначення податкового періоду при переході із спрощеної системи оподаткування на загальну, та в межах своїх повноважень повідомляє наступне.
Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами і доповненнями (далі – ПКУ), об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III «Податок на прибуток підприємств» ПКУ.
Розділом III «Податок на прибуток підприємств» ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці за операціями з відвантаження товарів під час перебування на спрощеній системі оподаткування у разі їх оплати при переході на загальну систему оподаткування та у разі отримання оплати за товари на спрощеній системі оподаткування та відвантаження таких товарів під час перебування на загальній системі оподаткування.
Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375, Мінфін є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України (далі – Положення № 375).
Міністерство фінансів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, державну політику, зокрема, у сфері бухгалтерського обліку (п. 1 Положення № 375).
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
Згідно з п. 52.5 ПКУ, контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.
Отже, з питання відображення у бухгалтерському обліку доходів та витрат, виправлення в бухгалтерському обліку помилок, виявлених в господарській діяльності, які формують доходи та витрати, що мали бути відображені в фінансовій звітності у минулих звітних періодах, доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.
Згідно з п. 137.4 ст. 137 ПКУ, податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
Враховуючи зазначене, у разі переходу на загальну систему оподаткування протягом поточного року – звітний (податковий) період починається з першого числа місяця звітного кварталу, у якому платник переходить на загальну систему, та закінчується 31 грудня такого року.
Таким чином, платник податку, який, починаючи з IIІ кварталу 2016 року (з 01.07.2016) перебуває на загальній системі оподаткування, а у І півріччі 2016 року був на спрощеній системі оподаткування, зобов’язаний подати податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2016 рік, в якій врахувати фінансовий результат до оподаткування починаючи з 01.07.2016 по 31.12.2016.
Враховуючи особливості визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток, такий суб’єкт господарювання разом з декларацією з податку на прибуток підприємств повинен подати фінансову звітність за I півріччя 2016 року та 2016 рік.
Поряд з цим, слід зазначити, що статтею 36 ПКУ визначено, що платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати відповідність проведення ними операцій.
Оцінка правомірності відображення в податковому обліку господарських операцій може бути здійснена лише в межах податкової перевірки у відповідності до вимог ПКУ.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ, податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Звертаємо увагу, що листи ГУ ДФС у м. Києві не є нормативно-правовими актами, а мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм та діють до набрання чинності нормативно-правових актів, що змінюють відповідні правовідносини.
Заступник начальника Е.М.Пруднікова
Комментарии к материалу