Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Может ли новый директор подписывать НН за «старого»?

05.10.2021

Четкого ответа налоговики на этот вопрос не дали. Из содержания ИНК понятно следующее: если налоговую накладную будет подписывать новый директор, за период работы своего предшественника, то это является основанием для неприятия налоговой накладной, о чем налогоплательщик узнает из квитанции с указанием причин такого неприятия.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 28.09.2021 № 3603/ІПК/99-00-12-02-05-06

Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.

У зверненні зазначені наступні питання:

Чому система податкової служби не приймає на реєстрацію податкові накладні, підписані електронним цифровим підписом новопризначеного директора, за період, коли діяв директор, який вже звільнений?

Яким чином Товариству зареєструвати податкові накладні за період з 16.04.2021 по 07.05.2021 року?

Як зареєструвати податкові накладні за період з 16.04.2021 по 07.05.2021 року з покроковою інструкцією?

Як уникнути схожих ситуацій у майбутньому?

Реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до вимог Кодексу та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (зі змінами) (далі - Порядок № 1246).

Податкові накладні приймаються до Єдиного реєстру податкових накладних у разі дотримання вимог пункту 192.1 статті 192, пунктів 2001.3, 2001.9 статті 2001 та пунктів 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 р. № 557, зареєстрований в Міністерстві Юстиції України від 03.08.2017 р. № 959/30827 (зі змінами).

Статтею 201 Кодексу визначено, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 2 Порядку № 1246 визначено, зокрема, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» для ідентифікації автора електронного документа використовується електронний підпис, накладанням якого завершується створення такого електронного документа.

До Єдиного реєстру податкових накладних приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:

  • кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою;
  • кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем (пункт 10 Порядку № 1246).

Після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі проводяться перевірки, у тому числі чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податків такої податкової накладної (пункт 12 Порядку № 1246).

Перевірка набуття права складання та підписання податкової накладної відповідальними особами підприємства здійснюється на підставі отриманих даних:

  • керівника підприємства відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
  • головного бухгалтера відповідно до поданої до ДПС заяви за формою 1-ОПП (додаток 5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. за № 1562/20300 (із змінами);
  • уповноваженої особи відповідно до поданого повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (за формою визначеною Порядком № 557) яким керівником підприємства уповноважено таку особу на підписання податкової накладної.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та результат перевірки. Якщо у податковій накладній за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної із зазначенням причин такого неприйняття.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
24.06.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели В Украине возобновится обязательная подача статистической отчетности ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 13.06.2025 Внесены изменения в Правила организации статистической отчетности Изменены Критерии важных предприятий с целью ...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
25.06.2025
Можно ли признать физическое лицо банкротом
Рассмотрим, что дает открытие процедуры неплатежеспособности, основные изменения после открытия производства о банкротстве, важные последствия после завершения процедуры. Больше по теме: Задолженность дебиторская и кредиторская: дисконтирование, сомнительность, списание, прощение Каждый из нас може...
25.06.2025
Как подтвердить льготный стаж работы по Спискам № 1 и № 2, если нет правопреемника ликвидируемого предприятия
Подтверждение периодов работы, который засчитывается в стаж работы для назначения пенсии на льготных условиях по Спискам № 1 и № 2 осуществляется комиссиями по вопросам подтверждения стажа работы, что дает право на назначение пенсии, созданными при Главных управлениях Пенсионного фонда. Больше по те...
25.06.2025
Судебная практика Верховного Суда за апрель – май 2025 года
Предлагаем вниманию очередной дайджест судебной практики Большой Палаты Верховного Суда, охватывающий решения, внесенные в ЕГРСР в апреле – мае 2025 года Больше по теме: Первичные документы: типичные ошибки и судебная практика Санкции за невыполнение норматива: судебная практика в пользу раб...
Лучшие материалы