Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Инвентаризация во время фактической проверки

16.09.2020

Субьект хозяйствования обязан предоставить к проверке накладные, товарно-транспортные накладные на товар, находящийся в реализации, а также провести перерасчет наличных по месту проведения расчетов для установления объема реализации на время проверки.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 17.08.2020 р. № 3378/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення ФОП   щодо проведення інвентаризації під час фактичної перевірки та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Органи Державної податкової служби України у своїй діяльності керуються виключно Конституцією України, законами України та іншими нормативно-правовими актами органів державної влади.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковим кодексом України на органи державної податкової служби (контролюючі органи) покладена функція здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, проведення перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів), які віднесені до їх компетенції.

Відповідно до пп. 20.1.9 п. 20.1 ст. 20 Кодексу контролюючі органи, визначені пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 цього Кодексу, мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків Товарно-маїеріальних цінностей, готівки.

Пунктом 82.3 ст. 82 Кодексу визначено, що тривалість перевірок, визначених ст. 80 цього Кодексу, не повинна перевищувати 10 діб.

Продовження строку таких перевірок: здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.

Враховуючи зазначене, представники контролюючого органу мають право під час проведення фактичної перевірки вимагати від платника податків, що перевіряється, проведення інвентаризації та зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Відповідно до п. 12 ст. З Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265), суб’єкти господарювання, які здійсняють розрахункові операції у готівковій або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені у такому обліку.

При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті).

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстроваці платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Таким чином, суб’єкт господарювання зобов’язаний надати до перевірки накладні, товаро-транспортні накладні на товар, що знаходиться у реалізації, а також провести перерахунок готівки за місцем проведення розрахунків для встановлення обсягу реалізації на час перевірки.

Окремо зазначаємо, що вимоги Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879, відповідно до п. 2 цього Положення застосовується для юридичних осіб усіх форм власності та не розповсюджуються на фізичних осіб - підприємців.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
17.06.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Какую информацию обязаны подавать критически важные предприятия в ПФУ Обнародован проект изменений к НП(С)БУ 12 До 20 июня предприятия должны предоставить в ТЦК информацию о наличии транспортных средств Изменение правил приостановления трудовых договоров в...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
17.06.2025
Договор дарения: что следует знать
Рассмотрим, что следует знать о договоре дарения: стороны договора, форма договора, обязанности дарителя, принятие подарка, односторонний отказ от договора и т. д. Дарение – это проявление доверия и заботы о близких. Но даже в таких искренних намерениях важно оставаться осмотрительными и оформ...
17.06.2025
Что такое Идентификатор производственных опасностей и для чего он нужен
Охрана труда на предприятии: что можно использовать для быстрого реагирования на опасные ситуации? Больше по теме: Можно ли составить договор гражданско-правового характера со специалистом по охране труда Охрана труда: права работников, обязанности работодателя, служба охраны труда Инструкция по ...
17.06.2025
Кто имеет право добавлять уполномоченных специалистов для работы в э-Кабинете страхователя
На веб-портале ПФУ появилась новая функция в Кабинете страхователя! Больше по теме: Обязан ли работодатель информировать ПФУ через портал электронных услуг о медосмотрах работников? Кто из работодателей обязан подавать оперативную информацию о работниках в ПФУ? Пенсионный фонд о предоставлении ин...
Лучшие материалы