Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Дисконтирование задолженности по финзайму: что в учете

18.12.2019

Налоговый кодекс не предусматривает никаких разниц для корректировки финрезультата до налогообложения по операциям с дисконтирования финансовых активов. Поэтому, такие операции отражают согласно правилам бухучета при формировании финрезультата до налогообложения.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 10.12.2019 р. № 1814/6/99-00-07-02-02-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо дисконтування заборгованості у вигляді фінансової позики та її бухгалтерського обліку, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Платник податку має право відповідно до п. 52.1 ст. 52 Кодексу звернутися до контролюючих органів за наданням індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пп. 19-1.1.28 п. 19-1.1 ст. 19-1 Кодексу до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових консультацій з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Надання роз’яснень з питань правомірності застосування норм стандартів бухгалтерського обліку щодо дисконтування сум наданої позики не належить до компетенції ДПС.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375, встановлено, що Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема, бухгалтерського обліку та аудиту, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері контролю за дотриманням бюджетного законодавства.

Таким чином, питання ведення бухгалтерського обліку відносяться до компетенції Міністерства фінансів України.

Що стосується обліку дисконтування заборгованості при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, то згідно з пп. 134.1.1 п. 134. ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Положеннями Кодексу не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування за операціями з дисконтування фінансових активів.

Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
16.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений Правительство подало в Раду законопроект об отмене актов выполненных работ ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 05.09.2025 Внесены изменения в перечень территорий бое...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
16.09.2025
Можно ли продлить отпуск без сохранения зарплаты при выезде за границу
Выехавший за границу работник получил отпуск без сохранения заработной платы продолжительностью 90 календарных дней. Можно ли его продлить? Больше по теме: Продолжительность отпуска по основному месту работы больше, чем на работе по совместительству: что делать? В соответствии с ч. 4 ст. 12 Закона ...
16.09.2025
Зачисляется ли бесплатный отпуск в период для предоставления ежегодного отпуска
Дает ли период отпуска без сохранения заработной платы право на ежегодный отпуск с учетом внесенных изменений от 22.11.2023 в Закон от 15.11.1996 № 504/96-ВР «Об отпусках»? Больше по теме: Особенности предоставления отпусков в период военного положения В связи с изменениями, внесенными ...
16.09.2025
Как ввести четырехдневную рабочую неделю
Расскажем о видах и случаях установки неполного рабочего времени, об установлении неполного рабочего времени по инициативе работодателя, об особенностях изменения существенных условий труда, о рисках для работодателя при несоблюдении законодательно определенной процедуры и т. д. Больше по теме: Что...
Лучшие материалы