Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Будет ли Общество обязано при предоставлении займа отказаться от упрощенной системы налогообложения и перейти на уплату других налогов и сборов?

24.11.2021

Не является основанием для перехода на уплату других налогов и сборов осуществления юридическим лицом - плательщиком единого налога третьей группы операций по предоставлению другим юридическим и физическим лицам возвратной финансовой помощи, если такие операции не производятся на постоянной основе и не относятся к выбранному виду деятельности данного плательщика.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 18.11.2021 № 4409/ІПК/99-00-18-04-03-06

Державна податкова служба України розглянула запит Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Товариство) щодо умов перебування на спрощеній системі оподаткування, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Товариство поінформувало, що є платником єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 відс. та під час здійснення господарської діяльності планує надавати та отримувати безвідсоткову поворотну фінансову допомогу іншим юридичним чи фізичним особам.

Посилаючись на норми чинного законодавства, Товариство просить надати роз’яснення:

Якщо Товариство надасть поворотну фінансову допомогу по договору позики юридичній чи фізичній особі на умовах, які не передбачають нарахування будь-яких процентів або надання інших видів компенсації і це чітко буде зазначено у договорі позики, чи буде така видана позика вважатися фінансовою послугою чи фінансовим посередництвом в розумінні класу 64.19 КВЕД ДК 009:2010?

Чи буде зобов’язане Товариство при наданні такої позики відмовитися від спрощеної системи оподаткування та перейти на сплату інших податків і зборів та якими нормами Кодексу це передбачено?

Щодо першого питання

Визначення та кодування основних та другорядних видів економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців в Україні відбувається згідно Класифікації видів економічної діяльності суб’єктів КВЕД (ДК 009:2010).

Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010) затверджена наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 N 457.

Об'єктами класифікації КВЕД є види економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців, що їх на вищих рівнях класифікації групують у галузі.

Наказом Державного комітету статистики України від 23.12.2011 р. N 396 затверджено Методичні основи та пояснення до позицій Класифікації видів економічної діяльності.

Враховуючи викладене, стосовно віднесення діяльності з надання безвідсоткової поворотної допомоги по договору позики юридичним та фізичним особам до фінансового посередництва в розумінні класу 64.19 КВЕД ДК 009:2010 Товариству необхідно звернутися до Державної служби статистики України.

Щодо другого питання

Особливості застосування спрощеної системи визначено гл. 1 розд. XIV Кодексу.

Згідно з п. 291.3 ст. 291 Кодексу юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному гл. 1 розд. XIV Кодексу.

Види діяльності, за умови здійснення яких юридичні особи не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи, визначені у п. 291.5 ст. 291 Кодексу.

Умовою, за якою суб’єкт господарювання не може бути на спрощеній системі оподаткування, є обрані цим суб’єктом види діяльності, зазначені у пп. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Кодексу та заявлені ним при державній реєстрації, зокрема діяльність у сфері фінансового посередництва.

Відповідно до пп. 4 та 6 п. 4.1 ст. 4 розд. II Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12 липня 2001 року N 2664-III фінансовими вважаються послуги, зокрема, послуги пов’язані з залученням фінансових активів із зобов'язанням щодо наступного їх повернення та надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту.

Частиною третьою ст. 333 Господарського кодексу України передбачено, що фінансовим посередництвом є діяльність, пов’язана з отриманням та перерозподілом фінансових коштів, крім випадків, передбачених законодавством. Фінансове посередництво здійснюється установами банків та іншими фінансово-кредитними організаціями.

Отже, не є підставою для переходу на сплату інших податків і зборів здійснення юридичною особою - платником єдиного податку третьої групи операцій з надання іншим юридичним та фізичним особам поворотної фінансової допомоги, якщо такі операції не здійснюються на постійній основі та не відносяться до обраного виду діяльності даного платника.

Додатково повідомляємо, що п. 528 підрозд. 10 розд. XX Перехідних положень Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема ст.ст. 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
09.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказы от 15.07 и 17.07.2025) Изменения в зарплате «подакцизных» СХ с 1 октября 2025 года: Закон опубликован В Верховной Раде зарегистрирован законопроект об изменениях в законодате...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
12.09.2025
Какая сейчас существует ответственность за продажу подакцизных товаров по ценам ниже минимально установленных
Ответственность за продажу подакцизных товаров – 100 % стоимости реализованных таких подакцизных товаров, но не менее 2 размеров минимальной заработной платы, установленной законом на 1 января отчетного (налогового) года. Детальнее см. ниже. Какая ответственность предусмотрена за розничную тор...
12.09.2025
Как в декларации по налогу на прибыль отразить авансы по пунктам обмена валюты и особенности зачисления переплат по авансам
Покажем, как в декларации по налогу на прибыль предприятий отражаются уплаченные авансовые взносы по пунктам обмена иностранной валюты и переносится ли сумма авансовых взносов, превышающая сумму начисленного налогового обязательства за такой налоговый (отчетный) год, в уменьшение налогового обязател...
12.09.2025
Обзор дел по спорам, связанным с принудительным отчуждением недвижимого имущества для общественных нужд или исходя из мотивов общественной необходимости
Споры по вопросам отчуждения земельных участков, других объектов недвижимого имущества, находящихся на них, находящихся в собственности физических или юридических лиц, для общественных нужд или по мотивам общественной необходимости относятся к актуальным и одновременно сложным, что обусловило зачисл...
Лучшие материалы