Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Амортизацию МНМА в прибыльной декларации не отражают

29.12.2020

Корректировка финрезультата до налогообложения на разницы, возникающие при начислении амортизации применяются исключительно для активов, являющихся основными средствами или нематериальными активами.

В целях налогообложения налогом на прибыль МНМА не принадлежат к основным средствам.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 14.12.2020 р. № 5168/ІПК/99-00-05-05-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо відображення малоцінних необоротних матеріальних активів (далі – МНМА) в рядку 1.1.1 Додатку РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Як зазначено у зверненні, згідно роз’яснень ДПС по рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ Додатку РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств зазначаються різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів без врахування амортизації МНМА. Разом з тим, визначені таким чином суми амортизації в додатку РІ призведуть до нерівності з рядком 2515 «Амортизація» Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід). За результатами роботи підприємства за півріччя 2020 року загальна амортизація, яка накопичена на субрахунках 13 рахунку включає, зокрема, амортизацію по субрахунку 132, на якому накопичується знос МНМА.

У платника виникла практична необхідність отримання податкової консультації, яка полягає в правильності визначення суми, яка відображається по рядку 1.1.1 Додатку РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, а саме: як загальна сума нарахованої бухгалтерської амортизації, яка накопичена на субрахунках 13 рахунку або розрахована за вирахуванням амортизації МНМА по субрахунку 132.

Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені положеннями Кодексу.

Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, формуються відповідно до вимог ст. 138 Кодексу.

Фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів та/або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів та/або нематеріальних активів відповідно до
п. 138.3 ст. 138 Кодексу (п.п. 138.1, 138.2 ст. 138 Кодексу).

Отже, положення п. 138.1, п. 138.2 ст. 138 Кодексу передбачають коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, які виникають при нарахуванні амортизації виключно для активів, що є основними засобами або нематеріальними активами.

Відповідно до п.п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Кодексу основні засоби – матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 20000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 20000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

Таким чином, в цілях оподаткування податком на прибуток МНМА не належать до основних засобів.

Відображення різниць, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів та передбачають коригування фінансового результату до оподаткування на підставі пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Кодексу, здійснюється у рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (зі змінами та доповненнями), далі – Декларація:

  • у рядку 1.1.1 додатка РІ до Декларації відображається сума нарахованої амортизації основних засобів та/або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
  • у рядку 1.2.1 АМ додатка РІ до Декларації відображається сума розрахованої амортизації основних засобів та/або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу.

Отже, у рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ до Декларації зазначаються різниці, які виникають при нарахуванні амортизації основних засобів або нематеріальних активів без врахування амортизації МНМА.

При визначенні різниць відповідно до пп.138.1 та 138.2 ст.138 Кодексу враховується вся сума нарахованої у звітному періоді амортизації основних засобів та нематеріальних активів незалежно від того, чи включена така амортизація до складу витрат за правилами бухгалтерського обліку.

Таким чином, значення рядка 1.1.1 додатку РІ до Декларації, у якому відображається cума нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, що враховується для збільшення фінансового результату до оподаткування, може не співпадати із значенням рядка 2515 розділу III «Елементи операційних витрат» Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід).

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
12.11.2025
С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу
Новая система классификации видов экономической деятельности – разбираемся вместе! Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна ли лицензия? Виды деятельности: на что влияет КВЭД? С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности...
29.09.2025
Обновлен План-график проведения проверок (26.09.2025)
ГНС внесла изменения в План-график проведения документальных плановых проверок налогоплательщиков. Больше по теме: За какой период может быть проведена плановая налоговая проверка с учетом приостановления сроков давности? Допуск контролирующих органов к проверке: пошаговый алгоритм действий Можно...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
26.12.2025
В 2025 году средний размер компенсации работодателям за устройство инклюзивного рабочего места составлял 77 000 грн.
Каждый работодатель, трудоустраивающий человека с инвалидностью, имеет право на компенсацию затрат на обустройство рабочего места. Средняя такая выплата составляет 77 тысяч гривен. Больше по теме: Санкции за невыполнение норматива по трудоустройству лиц с инвалидностью Компенсация расходов на обус...
26.12.2025
Особенности определения финрезультата до налогообложения в случае применения ускоренной амортизации
Если продажа ОС состоялась после окончания периода начисления ускоренной амортизации такого ОС, то финансовый результат до налогообложения увеличивается на сумму остаточной стоимости отдельного объекта ОС, определенной в соответствии с НП(С)БУ или МСФО и уменьшается на сумму остаточной стоимости отд...
26.12.2025
Чем руководствовалась ГНС при составлении Плана-графика проверок на 2026 год
План-график составлен с акцентом на качество проверок, а не на их количество. Контрольные мероприятия направляются только на плательщиков, у которых высока вероятность нарушения налогового законодательства и возможны значительные недоплаты в бюджет. Больше по теме: Допуск контролирующих органов к п...
Лучшие материалы