Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

У ДФС можуть забрати функцію адміністрування системою ПДВ-рахунків

Прем`єр Арсеній Яценюк і глава ДФС Роман Насіров не проти, щоб забрати в ДФС адміністрування системою ПДВ-рахунків. Про це заявила глава комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна в інтерв’ю агентству «РБК-Україна».

"Розуміння в уряді було в той день, коли треба було голосувати за законопроект №2173а. Тоді особисто Арсеній Петрович (Яценюк, - ред.) сказав, що він підтримує мою ідею, що систему електронного адміністрування повинен вести, адмініструвати інший суб`єкт, але не ДФС. Роман Насіров теж був присутній при цій розмові. І він сказав, що з радістю віддасть цю систему в інші руки

Аутсорсинг - це було як ідея, яка народилася прямо під час проведення комітету, тому що я розуміла, що ми заходимо в глухий кут. У всіх депутатів головна претензія до цій системі - вона не поборе фіктивний ПДВ. Це знову ручне управління, тільки шляхом вже додаткового навантаження на бізнес.

І я подумала, що якщо є недовіра до самої системи, яку адмініструють люди, які будуть туди влазити, то цю систему треба від них забрати і віддати більш чесним людям, яким довіряє суспільство. Тоді я про аутсорсинг і сказала.

Потім, коли ми проговорили з експертами, з моїми консультантами, то вирішили, що все-таки ідею можна здійснити, пішовши двома шляхами. Це може бути окремий департамент у Мінфіні.

Не думаю, що в міністерстві було б бажання здійснювати якісь маневри. Але їх фіскальна точка зору з кожним днем віддаляла мене від того, що ця ідея правильна.

І ось, створення окремого центру, поки не знаю як його назвати, але його учасником могли бути всі структури - і ДФС, і Мінфін, і Мінекономіки. Крім 40 осіб, 20 айтішників, ще б хотілося бачити близько 20 методологів.

У нас в системі електронного адміністрування аж три методолога, які на Львівській площі сидять. У нас у всіх територіальних органах ДФС ніхто не володіє питанням по суті. Тому, коли платники телефонують на гарячу лінію, там не беруть слухавку - вони не знають, що відповідати, вони не володіють інформацією.

<...> Я казала, що нам треба домогтися, щоб управлінням інформаційними системами - податковим блоком, єдиним реєстром податкових накладних та системою електронного адміністрування - ДФС не займалася.

Адміністратором цих інформаційних баз повинні бути незалежні фахівці. Щоб уникнути будь-яких зловживань, щоб не дати можливості ГФС що в ручному режимі коригувати і блокувати.

З скарг, які нам надходять, можна простежити, що ручному режимі насправді робиться.

Я прописала концепцію, як би я бачила винесення за межі ДФС цих систем. Саме трьох систем, оскільки вони між собою дуже пов`язані, їх блочно потрібно забрати і адмініструвати незалежним органом.

Це було б позитивно і Мінфіну, і для Мінекономіки. Це стало б більш керованим процесом, доступним навіть у плані отримання інформації цими міністерствами.

Як я бачу структуру. Було б окреме підприємство зі штатом не більше 40 осіб, 20 з них - айтішники, які б весь час працювали над удосконаленням інформаційних систем, над системою електронного кабінету.

Цього, нарешті, необхідно досягти, щоб була можливість працювати швидко і без особистісного контакту з співробітниками ДФС. Платник міг би керувати своїм рахунком, своїми грошима, робили б "перекидання" переплат, тобто, він в онлайн-режимі бачить стан своїх справ.

Нам все-таки треба ще попрацювати над тим, щоб всі складові системи, формули були зрозумілі для користувача, для платника. І це ще довгий шлях, який треба пройти всім.

Я думаю, що для такого окремого держпідприємства з 40 чоловік було б легше отримати гранти на здійснення певних проектів. Тому що все треба починати з закупівлі «заліза».

І, взагалі, у нас чомусь немає окремо продуманої концепції створення такого інформаційного центру, який треба озброїти професійними айтішниками, глибоко модернізувати в технічній частині. І, таким чином, всі сервіси, про які ми тільки говоримо, нарешті реалізовувати.

Поки що у нас є якась розмитість, неможливість фінансування, неможливість вибити гроші на ДФС.

Я спробувала коротко презентувати своє бачення і як реалізувати цей проект керівництву фракції ("Блок Петра Порошенка", - ред). Мене підтримали, будуть мені допомагати і сприяти просуванню мого проекту.

Але якби не питання, яке стало літом по концепції податкової реформи, мені вдалося б якось більш просунуться по цьому проекту. Зараз дуже зайнята питанням бачення - і свого, і комітету - податкової реформи, та законопроектів, які повинні бути прописані і прийняті, щоб держбюджет на 2016 рік вже формувався з урахуванням того, що ми бачимо", - констатувала Н. Южаніна.

Джерело: http://finbalance.com.ua/news/U-DFS-m...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
13.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Госстат планирует прекратить ЕГРПОУ: начато обсуждение Внесены изменения в Порядок проведения призыва граждан на военную службу во время мобилизации ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 02.05.2025 Работникам планируют предостави...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
14.02.2025
Изменения в законодательстве с 10 по 14 февраля 2025 года
Кабмин утвердил изменения к Порядку предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней Внесены изменения в постановление КМУ от 14.04.1997 № 346 «Об утверждении Порядка предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней рук...
Новое
13.05.2025
Топ-10 крупнейших работодателей в Украине: как работодатели восстанавливают штат
Кто сегодня занимает первые места среди работодателей по восстановлению кадров? Больше по теме: Приказ о внесении изменений в штатное расписание фермерского хозяйства Увольнение в связи с сокращением численности или штата работников Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Опен...
09.05.2025
Налогообложение доходов ФЛП, который одновременно осуществляет независимую профессиональную деятельность
Каким образом начисляется и уплачивается НДФЛ с доходов, одновременно получаемых ФЛП от деятельности на общей системе налогообложения и от осуществления независимой профессиональной деятельности? В соответствии с нормами Налогового кодекса (далее – НК) физическое лицо, осуществляющее независи...
08.05.2025
Как подать заявку на гранты для перерабатывающих предприятий: напоминает Минэкономики
Грантовые программы от Минэкономики и Госслужбы занятости: как подать, какие сроки и кого это касается? Больше по теме: Бюджетные гранты: как применять разницы по налогу на прибыль Минэкономики согласовало еще 21 заявку по программе «Гранты для перерабатывающих предприятий». После выпол...
Лучшие материалы