Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Основания проведения проверок хоздеятельности Нацполіцією

18.11.2016

НАЦІОНАЛЬНА ПОЛІЦІЯ УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ ЗАХИСТУ ЕКОНОМІКИ

ЛИСТ

від 03.06.2016 р. N 5211/39/03-2016

У Департаменті захисту економіки Національної поліції України розглянуто листи стосовно надання інформації про порядок отримання відомостей працівниками поліції від суб'єктів господарювання, а також підстави проведення перевірок їх господарської діяльності.

Повідомляємо, що Закон України від 20.12.90 р. N 565-XII "Про міліцію", про застосування окремих положень якого запитується в листі, втратив чинність з моменту набрання чинності Законом України від 02.07.2015 р. N 580-VIII "Про Національну поліцію".

Стосовно порядку збирання та отримання працівниками поліції відомостей від суб'єктів господарювання інформуємо, що вказане питання врегульовано Конституцією України, Кримінальним процесуальним кодексом України (далі - КПК України), Законами України "Про Національну поліцію", "Про оперативно-розшукову діяльність", "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю", а також іншими нормативно-правовими актами.

Зокрема, відповідно до пп. 2 п. 6 Положення про Національну поліцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 р. N 877, Національна поліція для виконання покладених завдань має право на отримання інформації, документів і матеріалів від підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності в установленому законодавством порядку.

Повідомляємо також, що згідно зі ст. 41 ("Оперативні підрозділи") КПК України під час досудового розслідування кримінальних правопорушень за письмовим дорученням слідчого поліцейські оперативних підрозділів Національної поліції України користуються повноваженнями слідчого, однак не мають права здійснювати процесуальні дії у кримінальному провадженні за власною ініціативою.

Питання щодо порядку тимчасового доступу до документів врегульовано гл. 15 ("Тимчасовий доступ до речей і документів") КПК України, відповідно до положень якої тимчасовий доступ до документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді. При цьому ст. 165 ("Виконання ухвали слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів") КПК України передбачено, що особа, яка зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як їх володілець, зобов'язана надати тимчасовий доступ до вказаних в ухвалі речей і документів особі, зазначеній у відповідній ухвалі, тобто слідчому чи працівникові оперативного підрозділу, якщо він діє за дорученням слідчого.

Ураховуючи викладене, питання щодо правомірності направлення відповідних запитів на отримання інформації, документів і матеріалів, а також доступу до них може бути розглянуто в кожному конкретному випадку окремо.

Щодо проведення перевірок суб'єктів господарювання працівниками поліції повідомляємо, що згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог п. 3 Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 р. N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" у 2015, 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 млн. грн. за попередній календарний рік здійснюються контролюючими органами виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України, крім випадків, визначених законом.

Повноваження контролюючих органів та їх перелік визначено Законом України від 05.04.2007 р. N 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Указом Президента України від 23.07.98 р. N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності".

Оскільки Національна поліція відноситься до правоохоронних, а не контролюючих органів, її працівники перевірок суб'єктів господарювання не проводять, а здійснюють виключно оперативно-розшукові заходи за оперативно-розшуковими справами, слідчі (розшукові) дії в кримінальних провадженнях стосовно посадових осіб таких суб'єктів, а також уживають заходів з метою виявлення та припинення адміністративних правопорушень.

Водночас інформуємо, що питання правомірності здійснення працівниками поліції зазначених вище заходів може бути розглянуто в кожному конкретному випадку керівництвом Національної поліції, судом чи прокуратурою.

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
13.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Госстат планирует прекратить ЕГРПОУ: начато обсуждение Внесены изменения в Порядок проведения призыва граждан на военную службу во время мобилизации ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 02.05.2025 Работникам планируют предостави...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
Новое
14.05.2025
ГНС наложила штрафы на ряд предприятий за расчеты без использования РРО
Автошколам четырех областей предъявлены штрафы за расчеты без применения РРО/ПРРО, невыдачу расчетных документов за предоставленные услуги и отсутствие официального оформления трудовых отношений с наемными работниками. Больше клиентов, нежели отражено в доходах, и неоформленных работников – та...
14.05.2025
Неполный перечень документов не должен быть основанием для отказа в админделе: Минюст
Основная цель принципа официальности, введенного Законом от 17.02.2022 № 2073-IX, – упростить процедуры для граждан, освободив их от необходимости выполнять роль «курьера» между разными государственными учреждениями. С принятием Закона от 17.02.2022 № 2073-IX «Об администрати...
14.05.2025
ФЛП не предоставил информацию по адвокатскому запросу: возможные последствия
Апелляционный суд обязал ФЛП предоставить адвокату в ответ на адвокатский запрос информацию с соблюдением требований законодательства о защите конфиденциальной и коммерческой информации, а также информации о персональных данных. В Хмельницкой области адвокат обратился в суд с иском к физлицу-предпри...
Лучшие материалы