Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Повноваження з реєстрації нерухомості передають на місця

Депутати погодились схвалити нову редакцію Закону "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у зв'язку з передачею повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень органам місцевого самоврядування.

Відповідний законопроект №2982“Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” було прийнято в першому читанні.

Як стверджують автори законопроекту, за Мін’юстом та його територіальними органамизалишаються лише повноваження з нормативно-методичного забезпечення державної реєстрації прав, контролю за проведенням такої реєстрації, розгляду скарг на рішення дії чи бездіяльність державних реєстраторів та забезпечення підвищення кваліфікації держреєстраторів.

Так, проектом передбачено, що організаційну систему державної реєстрації прав складають:

Мін'юст та територіальні органи Міністерства;

виконавчі комітети міських рад міст обласного значення, районні, районні у містах, містах Києві та Севастополі державні адміністрації, банки, які пройшли акредитацію у порядку, визначеному Кабміном та Нацбанком;

державні реєстратори, які безпосередньо здійснюють державну реєстрацію прав.

Головною новелою проекту є те, що до державних реєстраторів відноситимуться:

  • громадяни України, які мають вищу юридичну особу, відповідають кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебувають у трудових відносинах з виконавчим комітетом міської ради міста обласного значення, районної, районної у місті, містах Києві та Севастополі державних адміністрацій або з банком;
  • нотаріуси;
  • державні виконавці (щодо державної реєстрації обтяжень, накладених під час примусового виконання рішень).

Однак, саме це положення викликало ряд зауважень у Головного науково-експертного управління ВР. Зокрема, стверджують у ГНЕУ, цією нормою пропонується врегулювати різні за своєю природою питання: загальні вимоги до державного реєстратора (освіта, відповідність певним кваліфікаційним вимогам) та підстави, на яких він працює у певній юридичній особі. Такі питання, вважають експерти, слід регулювати окремо. Окрім того, як ГНЕУ, так і депутати висловлюють зауваження щодо виконання повноважень державних реєстраторів працівниками банків.

В числі нововедень, запропонованих проектом, передбачається наступне:

  • запровадити можливість оскарження рішень дій та бездіяльності органів державної реєстрації прав в адміністративному порядку.

Особа, яка вважає, що її права, порушено зможе оскаржити відповідні дії чи рішення до територіального органу Міністерства юстиції. У разі незгоди з рішенням вказаного органу за результатом розгляду скарги, його можна буде оскаржити до Мін’юсту. Виключення складають рішення про державну реєстрацію прав, які можна буде оскаржити виключно до Міністерства юстиції або до суду.

  • інформація, наявна в Державному реєстрі прав, є відкритою як за об’єктом, так і за суб’єктом.

Джерело: http://zib.com.ua/ua/117487-povnovazh...

Комментарии к материалу

Лучшие материалы