Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Уплата ЕСВ упрощенцем

24.01.2017

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ЛИСТ

 від 19.01.2017 р. № 46/6/19-00-13-01-16/574

 

Керуючись статтями 191 та 52 Податкового кодексу України  від 02.12.2010 року №2755-VI Головним управління ДФС у Тернопільській області за дорученням Державної фіскальної служби України розглянуто Ваше звернення на «Урядову гарячу лінію» від 11.01.2017 (вх. ДФС від 12.01.2017 № ЗА-6381362) щодо обов’язку сплати єдиного соціального внеску особою, яка перебуває на спрощеній системі оподаткування, про що повідомляємо наступне.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'яз­кове державне соціальне страхування (далі — єдиний внесок), платники, умови та порядок його нараху­вання і сплати регулюються Законом України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).

Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є, зокрема фізичні особи - платники єдиного податку.

Згідно з нормами частини п’ятої статті 8 Закону № 2464 єдиний внесок для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

Згідно з п. 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464 єдиний внесок для фізичних осіб - платників єдиного податку нараховується - на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

З 01.01.2017 для платників, віднесених до першої групи платників єдиного податку, визначених у п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями, ця сума не може бути меншою за 0,5 мінімального страхового внеску із зарахуванням відповідних періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу, який обчислюється відповідно до ст. 24 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», пропорційно до сплаченого єдиного внеску із змінами і доповненнями (далі – Закон № 1058).

Додатково повідомляємо, що мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (пункт 6 частини першої статті 1 Закону № 2464).

Так, з 01.01.2016 розмір мінімального страхового внеску становив          303,16 грн, з 01.05.2016 – 319 грн, з 01.12.2016 – 352 гривні. Починаючи з 01.01.2017 розмір мінімального страхового внеску становить 704 гривні (для першої групи – 352 гривні).

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску – це максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює двадцяти п’яти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок (пункт 4 частини першої статті 1 Закону № 2464).

Так, максимальна величина місячного доходу, на який нараховується єдиний внесок з 01.01.2016 становить  34450 грн, з 01.05.2016 – 36250 грн, з 01.12.2016 – 40000 гривень. Починаючи з 01.01.2017 ця сума становить 40000 грн, з 01.05.2017 – 42 100 грн, 01.12.2017 – 44050 гривень.

Слід зазначити, що з 01.01.2017 фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу (частина четверта статті 4 Закону № 2464 у редакції Закону № 1774). Зазначена норма не застосовується до осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

Водночас повідомляємо, що відповідно до п.52.2 ст.52 Податкового кодексу України податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

Заступник начальника                                                      С.С. Господарик

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
13.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Госстат планирует прекратить ЕГРПОУ: начато обсуждение Внесены изменения в Порядок проведения призыва граждан на военную службу во время мобилизации ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 02.05.2025 Работникам планируют предостави...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
Новое
14.05.2025
ГНС наложила штрафы на ряд предприятий за расчеты без использования РРО
Автошколам четырех областей предъявлены штрафы за расчеты без применения РРО/ПРРО, невыдачу расчетных документов за предоставленные услуги и отсутствие официального оформления трудовых отношений с наемными работниками. Больше клиентов, нежели отражено в доходах, и неоформленных работников – та...
14.05.2025
Неполный перечень документов не должен быть основанием для отказа в админделе: Минюст
Основная цель принципа официальности, введенного Законом от 17.02.2022 № 2073-IX, – упростить процедуры для граждан, освободив их от необходимости выполнять роль «курьера» между разными государственными учреждениями. С принятием Закона от 17.02.2022 № 2073-IX «Об администрати...
14.05.2025
ФЛП не предоставил информацию по адвокатскому запросу: возможные последствия
Апелляционный суд обязал ФЛП предоставить адвокату в ответ на адвокатский запрос информацию с соблюдением требований законодательства о защите конфиденциальной и коммерческой информации, а также информации о персональных данных. В Хмельницкой области адвокат обратился в суд с иском к физлицу-предпри...
Лучшие материалы