Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Применение РРО в случае выхода из строя корпоративной кассовой программы

21.10.2021

Выход из строя корпоративной кассовой программы, не является основанием для осуществления Обществом расчетных операций с использованием книги УРО и расчетной книжки или с применением надлежащим образом зарегистрированного резервного РРО.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 18.10.2021 № 3859/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення (далі - Товариство) про надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, що надійшло з управління ДПС по роботі з великими платниками податків листом та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Згідно даних АІС Податковий блок, ТОВ «…..» протягом вересня 2021 змінила найменування на ТОВ «….».

Враховуючи викладене, ДПС надає індивідуальну податкову консультацію.

Відповідно запиту, Товариство перебуває на загальній системі оподаткування (платник податку на додану вартість), здійснює діяльність у сфері торгівлі та має зареєстровані реєстратори розрахункових операцій.

Товариство звертається з проханням надати роз’яснення щодо правових засад застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) у разі виходу з ладу корпоративної касової програми Товариства.

Правові засади застосування РРО та/або програмних РРО (далі - ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон N 265).

Відповідно до преамбули Закону N 265, встановлення норм щодо незастосування РРО та/або ПРРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.

Статтею 5 Закону N 265 передбачено, що на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

У відповідності до статей 7, 8 Закону N 265 розроблено, зокрема, Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) (далі - Порядок РРО), який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. N 547, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за N 918/29048.

Так, пунктом 2 Розділу ІІІ Порядку РРО передбачено, що на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового (не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій (далі - книга ОРО) та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

Суб'єкт господарювання зобов'язаний:

  • у разі незастосування РРО у випадках, передбачених Законом, проводити розрахунки з використанням книги ОРО та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються в режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів;
  • зберігати в господарській одиниці останню використану книгу ОРО та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового (не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії.

Суб'єкт господарювання може прийняти рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, про що зазначає у реєстраційній заяві. У такому випадку суб'єкт господарювання має право не реєструвати та не зберігати книги ОРО та розрахункові книжки. Для таких РРО у реєстраційному посвідченні зазначається: «Книга ОРО на цей РРО не реєструвалась. У випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється». Такі суб'єкти господарювання не мають права здійснювати розрахункові операції у разі виходу з ладу РРО або тимчасової відсутності електроенергії.

Звертаємо увагу, що у відповідності з пунктом 10 Розділу ІІІ Порядку РРО, якщо на період виходу з ладу РРО або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням книги ОРО та розрахункової книжки, після встановлення відремонтованого (резервного) РРО або відновлення постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам'яті) - за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою податку на додану вартість, акцизного податку або іншого податку (збору), після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція «службове внесення» на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

Таким чином, здійснення Товариством розрахункових операцій з використанням книги ОРО та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО можливе лише у випадках, передбачених пунктом 2 Розділу ІІІ Порядку РРО.

Вихід з ладу корпоративної касової програми, не є підставою для здійснення Товариством розрахункових операцій з використанням книги ОРО та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
12.11.2025
С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу
Новая система классификации видов экономической деятельности – разбираемся вместе! Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна ли лицензия? Виды деятельности: на что влияет КВЭД? С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности...
29.09.2025
Обновлен План-график проведения проверок (26.09.2025)
ГНС внесла изменения в План-график проведения документальных плановых проверок налогоплательщиков. Больше по теме: За какой период может быть проведена плановая налоговая проверка с учетом приостановления сроков давности? Допуск контролирующих органов к проверке: пошаговый алгоритм действий Можно...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
26.12.2025
В 2025 году средний размер компенсации работодателям за устройство инклюзивного рабочего места составлял 77 000 грн.
Каждый работодатель, трудоустраивающий человека с инвалидностью, имеет право на компенсацию затрат на обустройство рабочего места. Средняя такая выплата составляет 77 тысяч гривен. Больше по теме: Санкции за невыполнение норматива по трудоустройству лиц с инвалидностью Компенсация расходов на обус...
26.12.2025
Особенности определения финрезультата до налогообложения в случае применения ускоренной амортизации
Если продажа ОС состоялась после окончания периода начисления ускоренной амортизации такого ОС, то финансовый результат до налогообложения увеличивается на сумму остаточной стоимости отдельного объекта ОС, определенной в соответствии с НП(С)БУ или МСФО и уменьшается на сумму остаточной стоимости отд...
26.12.2025
Чем руководствовалась ГНС при составлении Плана-графика проверок на 2026 год
План-график составлен с акцентом на качество проверок, а не на их количество. Контрольные мероприятия направляются только на плательщиков, у которых высока вероятность нарушения налогового законодательства и возможны значительные недоплаты в бюджет. Больше по теме: Допуск контролирующих органов к п...
Лучшие материалы