Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

При возврате излишне уплаченных средств по НДС регистрационный лимит не меняется

26.02.2019

В случае возврата излишне уплаченных налоговых обязательств по НДС, зачисленных в бюджет со счета плательщика налога в СЕА НДС в порядке, определенном п. 200.51 НК, такие средства подлежат возврату исключительно на счет плательщика в СЕА НДС. В случае же его отсутствия на момент обращения налогоплательщика с заявлением на возврат излишне уплаченных налоговых обязательств по НДС или на момент фактического возврата средств - путем перечисления на текущий счет налогоплательщика в учреждении банка.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 14.02.2019 р. № 534/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо збільшення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ при поверненні платнику надміру сплачених до бюджету коштів та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Згідно з пунктом 43.4 статті 43 ПКУ у разі повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному пунктом 200-1/5 статті 200 цього Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов'язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються статтею 200 ПКУ.

Відповідно до пункту 200.4 статті 200 ПКУ на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти:

а) з поточного рахунку такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 ПКУ;

б) з поточного рахунку такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку;

в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;

г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов’язань з податку на додану вартість, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.4 статті 43 ПКУ.

З рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов’язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов’язань та суми податкового боргу з податку (пункт 200.5 статті 200 ПКУ).

Пунктом 200.5 статті 200 ПКУ встановлено, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтями 200 та 209 ПКУ.

Відповідно до пункту 200.3 статті 200 ПКУ, складовою формули обчислення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ, є сума поповнення електронного рахунку (∑ПопРах).

ЕПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 ПКУ, зазначених у підпунктах «а» -«в» пункту 200.2 статті 200 ПКУ.

Таким чином, суми коштів, що перераховуються з бюджету платнику податку на його рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не враховуються в обрахунку показника ∑ПопРах та не збільшують реєстраційну суму в системі електронного адміністрування ПДВ.

У разі виникнення у платника випадків помилково сплачених грошових зобов’язань їх повернення здійснюється виключно на підставі статті 43 ПКУ та Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15 грудня 2015 № 1146, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2015 року за № 1679/28124.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
11.11.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Минфин отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 30.10.2025 Президент подписал Закон о бронировании работников с проблемными ВУД Принят Закон об обосновании выдачи листков нетрудоспособности Верховная Рада приняла за основу законопроект ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
14.11.2025
Работник отказался от прохождения медосмотра: каковы последствия
Работник обязан проходить в установленном порядке предварительные и периодические медицинские осмотры. Больше по теме: Проходить ли медосмотр совместителю, выполняющему работы с повышенной опасностью? Прохождение работником медосмотра (ВВК) во время ежегодного отпуска Может ли работник отказаться ...
14.11.2025
При каких условиях можно подтвердить статус ЮЛ – единщика четвертой группы, если доля сельхозтоваропроизводства равна или превышает 50 %
Приобрести или подтвердить статус плательщика единого налога четвертой группы имеют право СХ, у которых доля сельхозтоваропроизводства за предыдущий налоговый (отчетный) год составляет не менее 50 % (включительно), при условии, если у таких плательщиков не менее 30 % общей площади сельхозугодий и/ил...
14.11.2025
С какого периода военнослужащий-контрактник освобождается от уплаты ЕСВ в качестве ФЛП (без наемного труда)
Освобождение от уплаты ЕСВ применяется на основании данных из Единого реестра призывников – с первого числа месяца, в котором с лицом заключен контракт, до последнего дня месяца, в котором лицо уволено с военной службы. Больше по теме: Квартальная объединенная отчетность ФЛП, освобождение от ...
Лучшие материалы