Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

НДС по услугам железнодорожной перевозки

23.04.2018

Если услуга железнодорожной перевозки предоставляется пассажиру самим перевозчиком, проездной документ (билет), по сути, является договором на перевозку, который заключается между пассажиром и соответствующим перевозчиком, а поэтому не может быть объектом договора между другими участниками процесса оформления заказа на продажу проездных документов.

При этом транспортный билет, который содержит общую сумму платежа, сумму налога и налоговый номер продавца, кроме тех, форма которых установлена международными стандартами, одновременно является документом, дающим право на получение налогового кредита (при условии соблюдения других правил относительно формирования налогового кредита) без получения налоговой накладной, только налогоплательщику, который непосредственно получает услуги перевозки, а потому транспортный билет не может быть основанием ни для определения налоговых обязательств, ни для формирования налогового кредита у лица, которое выполняет заказ на его оформление (агента или субагент).


Індивідуальна податкова консультація

Державної фіскальної служби України

від 26.02.2018 р. № 777/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо порядку визначення бази оподаткування ПДВ та складання податкових накладних при здійсненні операцій з продажу залізничних квитків через агентську мережу перевізника (із залученням субагентів) на підставі агентських угод та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 Кодексу об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 Кодексу розташоване на митній території України.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 Кодексу).

Підпунктом «а» пункту 201.11 статті 201 ПКУ визначено, що підставою для нарахування сум податку, що відносяться до складу податкового кредиту без отримання податкової накладної, є транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами.

Беручи до уваги те, що послуга із залізничного перевезення надається пасажиру самим перевізником, проїзний документ (квиток) є за своєю суттю договором на перевезення, що укладається між пасажиром і відповідним перевізником, а тому не може бути об'єктом договору між іншими учасниками процесу оформлення замовлення на продаж проїзних документів.

При цьому транспортний квиток, що містить загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами, одночасно є документом, який дає право на отримання податкового кредиту (за умови дотримання інших правил щодо формування податкового кредиту) без отримання податкової накладної (підпункт «а» пункту 201.11 статті 201 ПКУ) тільки платнику податку, який безпосередньо отримує послуги перевезення, а тому транспортний квиток не може бути підставою ні для визначення податкових зобов'язань, ні для формування податкового кредиту в особи, яка лише виконує замовлення на його оформлення (агента чи субагента).

Таким чином, суб'єкт господарювання, який є перевізником (надає послуги перевезення), визначає свої податкові зобов'язання з ПДВ з вартості наданих ним послуг з перевезення. У податковій накладній, що складається суб'єктом господарювання, який надає послуги з перевезення, відображається вартість послуг з перевезення.

Суб'єкт господарювання, який не є перевізником (не надає послуги перевезення) та здійснює лише оформлення/повернення проїзних і перевізних документів, прийом коштів за квитки та надає інші послуги в межах виконання агентського договору, визначає свої податкові зобов'язання з ПДВ лише з вартості наданих ним послуг щодо виконання договору на продаж таких проїзних документів без урахування вартості перевезення, що перераховується ним перевізнику.

У податковій накладній, що складається суб'єктом господарювання, який надає агентські послуги з продажу залізничних квитків, відображається вартість послуг, наданих у зв'язку з виконанням умов агентського договору, та сума ПДВ, визначена з вартості таких послуг.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
08.07.2025
С 5 июля в Украине возобновляется обязательное представление статистической отчетности
Президент 3 июля подписал Закон от 18.06.2025 № 4505-IX, он официально опубликован 5 июля и с этого дня вступил в силу. Верховная Рада поддержала изменения к п. 1 Закона от 03.03.2022 № 2115-IX «О защите интересов субъектов подачи отчетности и других документов в период действия военного ...
Новое
15.09.2025
Требовать ли трудовую книжку при трудоустройстве совместителя
Ответим на следующие вопросы: должен ли предоставить трудовую книжку работник при трудоустройстве по совместительству и какой документ должен предоставить работник вместо трудовой книжки. Больше по теме: Особенности оформления на работу совместителя Должен ли предоставить трудовую книжку работник п...
15.09.2025
Перепоручение: как правильно оформить доверенность на передачу полномочий
Рассмотрим, что такое перепоручение; какова форма доверенности, выданной в порядке перепоручения; условия и особенности оформления, когда перепоручение утрачивает силу; порядок отмены доверенности и т. д. Больше по теме: Как оформить доверенность на подписание ТТН и других документов посредником, о...
15.09.2025
Как заполнить приложение 1 к декларации эконалога в части выбросов двуокиси углерода в случае превышения их объема (500 тонн) в течение текущего года
Расчет за выбросы загрязняющих веществ в атмосферный воздух стационарными источниками загрязнения осуществляется в приложении 1 к Декларации. При этом для каждого стационарного источника загрязнения составляется два отдельных приложения 1, одно из которых – для декларирования налоговых обязате...
Лучшие материалы