Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Налоговые проверки: какие предельные сроки их проведения?

14.01.2020

В соответствии с п. 82.1 ст. 82 продолжительность проверок, определенных в статье 77 Кодекса, не должна превышать 30 рабочих дней для крупных налогоплательщиков, относительно субъектов малого предпринимательства - 10 рабочих дней, других налогоплательщиков - 20 рабочих дней.

Продление сроков проведения проверок, определенных в ст. 77 Кодекса, возможно по решению руководителя (его заместителя или уполномоченного лица) контролирующего органа не более чем на 15 рабочих дней для крупных налогоплательщиков, относительно субъектов малого предпринимательства - не более чем на 5 рабочих дней, других налогоплательщиков - не более на 10 рабочих дней.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 02.01.2020 р. № 4/6/99-00-05-03-04-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула лист ТОВ«...........» від....2019 № ...., що надійшов супроводжувальним листом Міністерства фінансів України від....2019 №.......(вх. ДПС від........№......), про надання індивідуальної податкової консультації стосовно практичного застосування деяких норм чинного законодавства в частині визначення тривалості та граничних термінів проведення планової перевірки, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє таке.

Статтею 82 Кодексу визначається тривалість перевірок.

Так, відповідно до пункту 82.1 статті 82 тривалість перевірок, визначених у статті 77 Кодексу, не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 77 Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів.

Згідно з підпунктом 14.1.24. пункту 14.1 статті 14 Кодексу великий платник податків - юридична особа або постійне представництво нерезидента на території України, у якої обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує еквівалент 50 мільйонів євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку України за той самий період, або загальна сума податків, зборів, платежів, сплачених до Державного бюджету України, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, за такий самий період перевищує еквівалент 1 мільйона євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку України за той самий період, у разі якщо сума таких податків, зборів, платежів, крім митних платежів, перевищує еквівалент 500 тисяч євро.

При цьому, нормами Кодексу не визначені поняття суб’єкта малого та середнього підприємництва.

Відповідно до пункту 5.3 статті 5 Кодексу інші терміни, що застосовуються у цьому Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами. У зв’язку з цим, для визначення тривалості перевірок цих суб’єктів господарювання застосовуються норми пункту 3 статті 55 Господарського кодексу України.

Так, суб’єктами малого підприємництва є юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.

Інші суб’єкти господарювання належать до суб’єктів середнього підприємництва.

Що стосується критеріїв підприємств щодо їх належності до мікропідприємств, малих, середніх або великих підприємств, встановлених Законом України від 16 липня 1999 року № 996 - XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», то вони використовуються для визначення порядку та строків подання фінансової звітності.

Щодо визначення граничних термінів проведення перевірки повідомляємо, що відповідно до статті 102 Кодексу контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

При цьому відповідно до пункту 102.2 статті 102 Кодексу грошове зобов'язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного в абзаці першому пункту 102.1 цієї статті, якщо:

податкову декларацію за період, протягом якого виникло податкове зобов'язання, не було подано;

посадову особу платника податків (фізичну особу - платника податків) засуджено за ухилення від сплати зазначеного грошового зобов'язання або у кримінальному провадженні винесено рішення про його закриття з нереабілітуючих підстав, яке набрало законної сили.

Враховуючи вищевикладене, для визначення ТОВ «.......» відповідної категорії підприємства для встановлення тривалості перевірки та періоду діяльності, за який може бути проведена перевірка, товариству доцільно керуватися критеріями, наведеними вище.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
02.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент підписа...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
03.09.2025
Каков срок действия коллективного договора
После окончания срока действия коллективный договор продолжает действовать до тех пор, пока стороны не заключат новый или не пересмотрят действующий, если иное не предусмотрено самим договором. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Отпуска, праздничные и выходные дни в военный период: что прописать в...
03.09.2025
Бумажный или электронный: какой ВУД должен иметь военнообязанный работник
В период мобилизации граждане Украины мужского пола в возрасте от 18 до 60 лет обязаны иметь при себе военно-учетный документ. Есть ли разница между бумажной и электронной формой ВУД? Больше по теме: Женщины-медики: новые правила воинского учета Заполняем новую форму списков персонального воинског...
03.09.2025
Работодатель не сделал запись в трудовой книжке о переименовании предприятия: каковы последствия
Негативные последствия из-за формальной неправильности оформления документов не должны возлагаться на работника. Отсутствие записи о переименовании предприятия не должно лишать права на зачисление стажа и назначение пенсии по возрасту. Больше по теме: Трудовая книжка утеряна или испорчена: как офор...
Лучшие материалы