Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Можно ли самостоятельно разобрать списанное транспортное средство – разъяснение Минсреды

Разъяснение
26.11.2024

Минсреды в письме от 18.10.2024 № 24/24-05/1528-24 предоставило разъяснение относительно возможности самостоятельной обработки (разборки) транспортного средства, снятого с эксплуатации.

МІНІСТЕРСТВО ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ
від 18.10.2024 № 24/24-05/1528-24

Департамент цифрової трансформації, електронних публічних послуг та управління відходами

Департамент цифрової трансформації, електронних публічних послуг та управління відходами Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України в межах компетенції розглянув <...> запит на інформацію <...> та інформує.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено правовий порядок, відповідно до якого органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із Законом України «Про управління відходами» (далі – Закон):

  • суб’єкт господарювання у сфері управління відходами – юридична особа або фізична особа – підприємець, що здійснює збирання, купівлю, зберігання, перевезення, відновлення та/або видалення відходів відповідно до законодавства;
  • утворювач відходів – фізична особа, юридична особа, в результаті діяльності якої утворюються відходи, а також суб’єкти управління відходами, які здійснюють операції із сортування, змішування або інші операції, що призводять до зміни характеристик або складу відходів;
  • побутові відходи – змішані та/або роздільно зібрані відходи від домогосподарств, включаючи відходи паперу, картону, скла, пластику, деревини, текстилю, металу, упаковки, біовідходи, відходи електричного та електронного обладнання, відходи батарей та акумуляторів, небезпечні відходи у складі побутових, великогабаритні та ремонтні відходи, а також змішані та/або роздільно зібрані відходи з інших джерел, якщо ці відходи подібні за своїм складом до відходів домогосподарств;
  • побутові відходи не включають відходи промисловості, сільського і лісового господарства, рибальства та аквакультури, резервуарів для септиків, каналізаційних мереж та відходи їх оброблення, включаючи осад стічних вод, транспортні засоби, строк експлуатації яких закінчився, відходи будівництва та знесення, вуличний змет, медичні відходи;
  • послуга з управління побутовими відходами – операції із збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів, а також діяльність, пов’язана з організацією роботи системи управління побутовими відходами, що здійснюється виконавцем послуги з управління побутовими відходами.

Згідно з частиною четвертою статті 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послуга з управління побутовими відходами надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, Законом України «Про управління відходами» та вимогами правил надання послуг з управління побутовими відходами, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з частиною третьою статті 13 Закону утворювачі або власники відходів, які не є суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, зобов’язані забезпечувати зберігання відходів у спосіб, що є безпечним для здоров’я людини та навколишнього природного середовища, та передавати відходи суб’єктам господарювання у сфері управління відходами протягом одного року з моменту їх утворення.

Відповідно до частини 2 статті 16 Закону, утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані:

  • обробляти відходи самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, або передавати їх для оброблення суб’єктам господарювання у сфері управління відходами, які мають такий дозвіл;
  • у разі утворення побутових відходів укладати договір про надання послуги з управління побутовими відходами з виконавцем відповідної послуги та вносити плату за надання такої послуги відповідно до встановлених тарифів;
  • не допускати змішування відходів, що можуть бути відновлені, з відходами, що не можуть бути відновлені;
  • подавати декларацію про відходи, якщо діяльність такого утворювача відходів призводить до утворення небезпечних відходів або річний обсяг утворення відходів, що не є небезпечними, перевищує 50 тонн.

Відповідно до пункту 4 Порядку подання декларацій про відходи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2022 № 556, декларація подається заявником один раз на рік до 20 лютого року, що настає за звітним, в електронній формі через Єдиний державний вебпортал електронних послуг шляхом заповнення форми.

Оскільки утворювач відходів, який наведено у <...> прикладі, утворив транспортний засіб, знятий з експлуатації, то обробляти (розбирати) його самостійно він має право за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, або зобов’язаний передати його для оброблення суб’єктам господарювання у сфері управління відходами, які мають такий дозвіл.

Цей лист носить інформаційний характер, не є нормативно-правовим актом та не встановлює правових норм.

Заступник директора департаменту –
начальник відділу формування політики з управління відходами

Станіслав МОСКАЛЕВСЬКИЙ

 


Присоединяйтесь к Uteka в Telegramm

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
16.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений Правительство подало в Раду законопроект об отмене актов выполненных работ ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 05.09.2025 Внесены изменения в перечень территорий бое...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
18.09.2025
Перечень добропорядочных плательщиков за август сформирован по обновленным критериям среднемесячной зарплаты
ГНС сформировала Перечень налогоплательщиков с высоким уровнем добровольного соблюдения налогового законодательства по состоянию на август 2025 года по обновленным критериям в части среднемесячной заработной платы. ГНС сформировала Перечень налогоплательщиков с высоким уровнем добровольного соблюден...
18.09.2025
Счета лиц, связанных с рф, подлежат ограничению на расходные операции банков
Ограничения касаются всех расходных операций по счетам юридических лиц, конечными бенефициарными владельцами которых являются резиденты рф/рб, независимо от того, кто является инициатором операции (клиент или взыскатель), за исключением исчерпывающего перечня разрешенных операций. Такие ограничения ...
18.09.2025
Можно ли предоставить отпуск работнице не по графику в случае отпуска ее мобилизованного мужа
Имеет ли работник право на отпуск, который будет совпадать с отпуском ее мужа-военнообязанного, если у нее по графику отпуск в ноябре 2025 года, а у ее мужа – в октябре 2025 года? Больше по теме: Нужно ли заявление, если работник идет в отпуск по графику? Кому можно предоставить отпуск вне г...
Лучшие материалы