Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

О праве на возмещение НДС по авансам за фактически полученный товар

29.11.2017

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 10.10.2017 р. N 3447/4/99-99-14-02-02-13

До Державної фіскальної служби України звернулось ТОВ із листом щодо права на бюджетне відшкодування з податку на додану вартість по авансах, сплачених постачальникам за фактично отриманий товар.

Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року N 375 (із змінами), Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує, зокрема, формування та реалізацію єдиної державної податкової та митної політики.

Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України (далі - Кодекс)).

Згідно з п. 200.4 ст. 200 Кодексу бюджетному відшкодуванню підлягає, зокрема, частина від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України.

Пунктом 198.2 ст. 198 Кодексу визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбувалася раніше, а саме дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг.

Наведені законодавчі норми пов'язують виникнення права платника на податковий кредит з датою здійснення "першої події", якою може виступати і факт перерахування авансу контрагенту за майбутню поставку.

Пункт 200.4 ст. 200 Кодексу надає право платнику податку на включення суми податку на додану вартість до розрахунку бюджетного відшкодування за умови фактичної сплати податку на додану вартість отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України.

Таким чином, в основу розрахунку суми бюджетного відшкодування покладено єдиний принцип: проведення грошових розрахунків з постачальниками за придбані товари/послуги, а якщо постачальник - нерезидент, то з бюджетом (у частині податку на додану вартість).

Водночас слід враховувати також послідовність виконання (завершення) господарських операцій, перерахування коштів постачальнику та адекватне виконання ним відповідних поставок по факту, так як на практиці встановлювались випадки відсутності (несвоєчасності) поставок від контрагентів.

Це впливає на формування сум бюджетного відшкодування як різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом у відповідному звітному (податковому) періоді та потребує додаткового дослідження достовірності та повноти здійснених поставок у рахунок попередньої оплати.

Враховуючи викладене, ДФС просить повідомити позицію Міністерства фінансів України щодо можливості врахування сум податку, які сплачені авансом у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг при розрахунку суми бюджетного відшкодування.

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
16.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений Правительство подало в Раду законопроект об отмене актов выполненных работ ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 05.09.2025 Внесены изменения в перечень территорий бое...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
18.09.2025
Счета лиц, связанных с рф, подлежат ограничению на расходные операции банков
Ограничения касаются всех расходных операций по счетам юридических лиц, конечными бенефициарными владельцами которых являются резиденты рф/рб, независимо от того, кто является инициатором операции (клиент или взыскатель), за исключением исчерпывающего перечня разрешенных операций. Такие ограничения ...
18.09.2025
Можно ли предоставить отпуск работнице не по графику в случае отпуска ее мобилизованного мужа
Имеет ли работник право на отпуск, который будет совпадать с отпуском ее мужа-военнообязанного, если у нее по графику отпуск в ноябре 2025 года, а у ее мужа – в октябре 2025 года? Больше по теме: Нужно ли заявление, если работник идет в отпуск по графику? Кому можно предоставить отпуск вне г...
18.09.2025
Как заполнить строку 095 Расчета резиденту Дія Сіті с середины месяца
Резидент Дія Сіті заполняет строку 095 заголовочной части Расчета начиная с календарного месяца, следующего за календарным месяцем, в котором плательщиком приобретен статус резидента Дія Сіті. Больше по теме: Резиденты Дія Сіті: налогообложение доходов специалистов Два варианта уплаты корпора...
Лучшие материалы