Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

ГФС: Разъяснение по применению критериев оценки рисков СМКОР

28.11.2017

(изложено на языке оригинала)

Державна фіскальна служба постійно працює над вдосконаленням СМКОР. Останніми змінами в Систему, затвердженими наказом Міністерства фінансів України № 926, який набрав чинності з 17 листопада 2017 року, були:

- автоматичне врахування Таблиці даних платника податку (далі – Таблиці);

- градація рівня ризикового товару;

- зупинка реєстрації розрахунків коригування на зміну вартості товарів більше ніж у два рази та/або зміну номенклатури товарів/послуг.

Автоматичне врахування Таблиці. Платниками, у яких значення показників D (розрахункова величина, яка дорівнює відношенню загальної суми сплачених за останні 12 місяців сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами до загальної суми постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, за останні 12 місяців, яка зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних) та P (сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування), розрахованих у порядку, наведеному у підпункті 4 пункту 5 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом від 13.06.2017 № 567 (зі змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за N 753/30621, мають такі розміри: D > 0,02, P

Автоматичне врахування Таблиці передбачено для сумлінних платників податків, які у зв’язку зі специфікою своєї діяльності завжди будуть об’єктом Системи, а реєстрація податкових накладних на реалізацію товарів/послуг з урахуванням наявності відсотку придбаного ризикового товару в більшості випадків буде зупинена.

Подання Таблиці даних платника податку дозволяє сумлінному платнику податку в подальшому суттєво зменшити кількість тих податкових накладних, які будуть заблоковані.

Під градацією рівня ризикового товару розуміємо, що в залежності від податкового навантаження (значення показника D) платники мають відповідний відсотковий рівень ризикового товару.

Для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03 допустимий відсотковий рівень ризикового товару становить не більше 75 відст.; від 0,02 до 0,03 – не більше 60 відст.; від 0,015 до 0,02 – не  більше 50 відст.; від 0,01 до 0,015 – не більше 40 відст., від 0,005 до 0,01 – не більше 30 відст., до 0,005 – не більше 20 відст. товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС як ризикові групи товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД.

Тобто, при збільшенні значення податкового навантаження рівень ризикового товару також збільшується.

Для прикладу, якщо у платника податку значення податкового навантаження становить 0,03, то його допустимий відсотковий рівень ризикового товару повинен бути не більше 75 відс., для платника податків з податковим навантаження 0,01 такий допустимий рівень становить не більше 40 відсотків. У разі перевищення відсоткового рівня ризикового товару податкова накладна потрапляє в зону ризику, і як результат – реєстрація якої може бути зупинена відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Також, відповідним наказом передбачено зупинку реєстрації розрахунку  коригування, складеного постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Запропоновані зміни значно зменшать кількість зупинених податкових накладних сумлінним платникам податків та унеможливлять реєстрацію схемного кредиту за рахунок маніпуляції з товарами.

Крім того, за період з 1 липня було також внесено наступні зміни в систему:

– нівелювання «нульових» операцій у формуванні схемного кредиту;

– подача документів до зупинених податкових накладних виключно у електронній формі;

– можливість подачі Таблиці до зупинки податкової накладної;

– автоматичне прийняття Таблиці для сільгосппідприємств при наявності земельних ділянок.

Подання документів визначених підпунктом «в» підпункту 201.16.1. пункту 201.16. статті 201 Кодексу виключно в електронному вигляді, подання Таблиці платником до зупинки податкової накладної, а для сільгосппідприємств при наявності земельних ділянок автоматичне її врахування спонукає до уникнення непорозумінь з боку платників податків та контролюючого органу.

Джерело: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini...

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
23.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 27 сентября вступят в силу изменения касательно блокирования НН Минэкономики внесло изменения в Критерии предприятий Внимание: с 12 октября 2025 года будут действовать новые правила пересечения границ ЕС для украинцев Новое основание для отсрочки работни...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
26.09.2025
Каких профессий не хватает работодателям: информация от Службы занятости
С начала года для представителей многих профессий на рынке труда сложились выгодные условия: спрос на них со стороны работодателей выше предложения. С начала года для представителей многих профессий на рынке труда сложились выгодные условия: спрос на них со стороны работодателей выше предложения. Т...
26.09.2025
Будет ли нарушением получение единщиком кешбэка по программе «еDilo – B2B Factoring. Cash-back»
Сумма полученного кешбэка не будет считаться нарушением условий нахождения на упрощенной системе налогообложения. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Национальный кешбэк: требования для производителей и продавцов и что получает покупатель Будет ли считаться нарушением условий пребывания на упрощенн...
26.09.2025
Увольнение работника во время испытательного срока
В период испытания на работников распространяется законодательство о труде. Больше по теме: Оплата больничного при увольнении работника Предусмотрены ли законодательством оформление обходного листка и передача дел при увольнении работника? Управление инспекционной деятельности в Кировоградской обл...
Лучшие материалы