Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Трудові книжки в Україні можуть стати електронними

Наразі уряд схвалив відповідний проект закону, яким буде скасовано необхідність подальшого ведення трудових книжок.Законопроект вже направили до Верховної Ради. Якщо документ депутати таки приймуть, то вже з 1 липня наступного року трудові книжки стануть непотрібними, а вся інформація про працівника зберігатиметься у базі даних Пенсійного фонду.


Кабінет міністрів України підтримав пропозицію Міністерства економічного розвитку та торгівлі щодо відміни ведення трудових книжок. Якщо закон таки приймуть, то з 1 липня наступного року інформацію не будуть дублювати одночасно і на папері, і в електронній формі. Всі дані збиратимуться лише в базі даних Пенсійного фонду, яка розшириться графами, що містяться у трудовій. Якщо працівнику буде потрібне підтвердження трудової діяльності, він зможе замовити витяг з бази даних у Пенсійного фонду.
Трудові книжки як документи, що засвідчують попередню трудову діяльність, залишаться у людей. Вони зможуть і далі використовувати їх для підтвердження трудового стажу. Згідно з законопроектом, книжки на підприємстві не зберігатимуть і видадуть людям на руки. Юридичну силу книжка не втратить.

З 2004 року нарахування пенсій здійснюється лише на підставі даних Пенсійного фонду. Там вже є дані про те, коли, ким і де людину було прийнято та звільнено з роботи, а також якою була її зарплата.
Але людям, які почали працювати ще задовго до 2004 року, але поки що не на пенсії, варто все ж зберегти свої трудові книжки. Бо даних до 2004 року в електронній базі немає.
Соціальне забезпечення здійснюється за рахунок страхового стажу. Якщо після 2004 року людина десь працювала за угодою і роботодавець сплачував за неї єдиний соціальний внесок, то їй цей період враховують у стаж, навіть якщо запису в трудовій про це немає.


За словами міністра економіки, ліквідація трудових книжок значно спростить роботу кадровиків. У тому ж Пенсійному фонді у відділі персоналу виконують подвійну роботу – інформацію про трудову діяльність своїх працівників збирають як на папері, так і в комп’ютері в системі «Картка». Тож плюсом від відміни ведення трудової буде зменшення документообігу.


Згідно з проектом закону, інформація про трудову діяльність працівника стане конфіденціальною і отримати витяг з неї зможе лише він особисто. Але є й інша сторона медалі. Наприклад, на деяких підприємствах досі є практика винесення доган з занесенням у трудову книжку. Так само при звільненні у трудову вносять також дані про причини звільнення. Відтак українцям буде легше приховати «проколи» на попередньому місці. З іншого боку, роботодавці при прийомі на роботу запитуватимуть рекомендації з попередніх місць роботи.


До того ж, відміна ведення трудової допоможе запобігти корупції – фальшиві записи до неї не зможуть занести.


Якою ж буде доля трудової, дізнаємось згодом, після вердикту депутатів Верховної Ради. Аби скасувати ведення трудових, треба внести зміни ще до 22 законів.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
12.11.2025
С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу
Новая система классификации видов экономической деятельности – разбираемся вместе! Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна ли лицензия? Виды деятельности: на что влияет КВЭД? С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
29.09.2025
Обновлен План-график проведения проверок (26.09.2025)
ГНС внесла изменения в План-график проведения документальных плановых проверок налогоплательщиков. Больше по теме: За какой период может быть проведена плановая налоговая проверка с учетом приостановления сроков давности? Допуск контролирующих органов к проверке: пошаговый алгоритм действий Можно...
Новое
23.12.2025
Принято постановление о создании и работе обновленного Реестра оружейников
Цель Реестра оружейников – повысить прозрачность и эффективность оборонных закупок, снизить риски заключения контрактов с недобросовестными поставщиками и стимулировать честную конкуренцию в оборонной сфере. Больше по теме: Обновленные критерии определения предприятий важными в отрасли сельск...
23.12.2025
Механизм подтверждения локализации для участия производителей в публичных закупках обновлен
Внедренные изменения должны обеспечить баланс между поддержкой национального производителя, бесперебойной поставкой критически важной продукции и снижением регуляторного давления в условиях военного времени. Больше по теме: Положение о закупке, учете и списании горючего на предприятии Тендерное об...
23.12.2025
Регистрация места жительства: проект постановления КМУ
Минцифры обнародовало проект постановления КМУ о декларировании и регистрации места жительства в Украине. Рассмотрим, что предполагает указанный документ. Больше по теме: Могут ли налоговые органы проверить предпринимателя по его месту жительства? На сайте Минцифры опубликован проект постановления ...
Лучшие материалы