Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Составление НН по ежедневным итогам операций

14.01.2020

В налоговых накладных по ежедневным итогам операций, которые будут состоять начиная с 01.01.2020 г., показатели табличной части раздела Б должны заполняться по общим правилам, установленным Порядком № 1307.

В частности, такими правилами предусмотрено заполнения табличной части раздела Б налоговой накладной в разрезе номенклатуры постачаннятоваров/услуг, а именно:

1) в графе 2 указывается описание (номенклатура) товаров / услуг продавца;

2) в графах 3.1, 3.3 - код товара согласно УКТ ВЭД или код услуги согласно Государственному классификатору продукции и услуг;

3) в графах 4 и 5 - единица измерения товаров/услуг;

4) в графе 6 - количество (объем) поставки товаров/услуг;

5) в графе 7 - цена поставки единицы товара/услуги без учета НДС;

6) в графе 8 - код ставки;

7) в графе 10 - объем поставки (база налогообложения) без учета НДС;

8) в графе 11 - сумма налога на добавленную стоимость.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 27.12.2019 р. № 2184/6/99-00-07-03-02-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо порядку складання податкової накладної за щоденними підсумками операцій у разі наявності у платника податку декількох касових апаратів у різних структурних підрозділах та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПКУ на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках обов’язкові реквізити, зокрема, код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

Пунктом 201.4 статті 201 ПКУ передбачено, що податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), зокрема, у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку , розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Форма та Порядок заповнення податкової накладної затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі - Порядок 1307).

Відповідно до пункту 1 Порядку № 1307, податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.

Якщо не зареєстровані платниками ПДВ філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних.

Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що можє письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника ПДВ.

Згідно із пунктом 14 Порядку № 1307 податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

  • здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
  • виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), за винятком тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
  • надання платнику податку касових чеків, які містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Щодо питань 1 і 2

У разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через реєстратори розрахункових операцій (касові апарати), платник податку відповідно до пункту 201.4 статті 201 може скласти податкову накладну за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції).

Платник податку - головне підприємство, до складу якого входять філії та/або структурні підрозділи, які здійснюють операції з використанням касових апаратів та яким не делеговано право складання податкових накладних, може прийняти рішення щодо:

  • складання окремих податкових накладних за щоденними підсумками операцій за показниками кожного касового апарату структурного підрозділу;
  • складання однієї податкової накладної за щоденними підсумками операції і за показниками усіх касових апаратів у структурних підрозділах.

Щодо питання З

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року № 199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування  фіскальний звітний чек (Z-звіт) містить підсумки розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожним запрограмованим кодом товара (послуги) із зазначенням його найменування, реалізованої кількості.

Порядок заповнення табличної частини податкової накладної визначено пунктом 16 Порядку № 1307, згідно з яким до розділу Б податкової накладної вносяться дані у розрізі опису (номенклатури) постачання товарів/послуг, зокрема, до графи 3.1 - код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Графа 3.1 заповнюється на всіх етапах постачання товарів/послуг.

На сьогодні платник податку у податковій накладній, яка складається за щоденними підсумками операцій, згруповує в графі «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» товари/послути за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД / коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, при цьому графи 4, 5, 6 та 7 податкової накладної можуть не заповнюватися.

Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.10.2018 за № 1157/32609, пункт 14 Порядку № 1307 доповнено абзацом п'ятим такого змісту:

«У разі складання податкової накладної за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у рядку «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин» такої податкової накладної робиться позначка «X» та зазначається тип причини 11.

При цьому у рядку «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

Інші дані та показники такої податкової накладної заповнюються за правилами, визначеними цим Порядком.».

Такі зміни наберуть чинності з 01.01.2020.

Таким чином, з урахуванням вищезазначених змін, у податкових накладних за щоденними підсумками операцій, що будуть складатися починаючи з 01.01.2020, показники табличної частини розділу Б повинні заповнюватися за загальними правилами, встановленими Порядком № 1307.

Зокрема, такими правилами передбачено заповнення табличної частини розділу Б податкової накладної у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме:

1) у графі 2 зазначається опис (номенклатура) товарів/послуг продавця;

2) у графах 3.1, 3.3 - код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;

3) у графах 4 та 5 - одиниця виміру товарів/послуг;

4) у графі 6 - кількість (об’єм, обсяг) постачання товарів/послуг;

5) у графі 7 - ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ;

6) у графі 8 - код ставки;

7) у графі 10 -  обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ

8) у графі 11 - сума податку на додану вартість.

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
02.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент підписа...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
04.09.2025
Боди-камеры работников ТЦК: что нужно знать при общении
С 1 сентября стартовала важная инициатива Министерства обороны в сфере мобилизационных мероприятий – обязательное использование представителями ТЦК и СП, работающими в группах оповещения, нагрудных боди-камер. Ее цель – обеспечить максимальную прозрачность и законность мобилизации, повыс...
04.09.2025
Дайджест судебной практики Верховного Суда за июль 2025
Предлагаем вашему вниманию очередной дайджест судебной практики Большой Палаты Верховного Суда, охватывающий решения, внесенные в ЕГССР в июле 2025 года. Больше по теме: Исковая давность в договорных отношениях: с 04.09.2025 течение сроков возобновится! Можно ли подать уточняющую декларацию, если ...
04.09.2025
Можно ли уволить работника за прогул, если он находится за границей и отказывается работать
Работник находится за границей и отказывается возвращаться в рабочее место. Может ли работодатель уволить такого работника за прогул? Больше по теме: Увольнение работника за прогул Да, но с обязательным соблюдением процедуры, определенной законодательством. Следует обратить внимание, что в период д...
Лучшие материалы