Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

10 питань, на які варто відповісти перед запуском ФРАНЧАЙЗИНГУ

Ваш бізнес знаходиться на підйомі, його легко дублювати, і ви нарешті дозріли для зростання. Ви завжди мріяли про розширення бізнесу і тепер ви самі вирішуєте, чи дійсно настав час зайнятися франчайзингом.

1. Які інформаційні ресурси варто подивитися перед початком роботи?

Джоел Лібава, професійний консультант по франшизі і автор статті "Стати власником франшизи" радить звернутися за допомогою до компаній, які спеціалізуються на франчайзинг або до консультантів, які допомагають бізнесу запускати франшизи. Вони можуть трохи охолодити ваш запал і допомогти вам знайти потенційних франчайзі, коли ви будете до цього готові. Тільки пам'ятайте, подібна допомога обійдеться вам не так вже й дешево.

Також ви можете звернутися за допомогою до Міжнародної асоціації франчайзингу, яка також здатна допомогти розібратися з різними нюансами. Організація пропонує безліч безкоштовних і платних онлайн-ресурсів для навчання.

2. Яку суму ви плануєте виділити на запуск?

"Початкова сума може бути абсолютно різною: як $ 1 тис, так і більше $ 150 тис грн Щоб фінальна сума не викликала здивувань, з першого дня прораховуйте всі можливі витрати і продумуйте всі деталі ..", - Каже Джоел Лібава

Не забувайте про те, що перетворити великий бізнес у велику франшизу - не дешево. І, якщо ви дійсно вирішили домогтися успіху, зараз не час економити.

Вам доведеться серйозно витратитися на консультації, проектування франшизи, її розташування, будівництво та обладнання. Потім вам доведеться заплатити за початкове облаштування і страховку. Перелік витрат здається нескінченним.

3. Скільки становить моя частка в франшизі?

Спочатку пропишіть, яким буде ваш відсоток від франшизи, скільки ви будете заробляти на своєму бренді. Це попередньо узгоджується і зазвичай складає 4-6% від прибутку, хоча деякі піднімають свою частку до 25%. Джоел Лібава зазначає, що 5% - це цілком нормальна плата за користування брендом.

Зазвичай франчайзі щомісяця виплачує власнику основного бізнесу його частку. Ви також можете попросити одноразову плату за покупку франшизи. Сума, найчастіше, включає вартість входу в бізнес, покупку ліцензії та користування брендом. Вартість франшизи може бути абсолютно різною і залежить від того, який пакет послуг ви надаєте і масштабів бізнесу.

4. Скільки я зможу заробити?

Єдиної для всіх цифри не існує. Рентабельність буде залежати від того, наскільки популярною стане ваша франшиза. Проте, щоб трохи конкретизувати пан Лібава пропонує підрахувати, скільки є франчайзі, скільки прибутку приносить кожен їх них в місяць і підрахувати скільки можливо заробити на цьому за рік.

5. Що потрібно дізнатися про правове регулювання діяльності?

Франчайзинг оточує безліч юридичних питань. Найкраще проконсультуватися з досвідченим правознавцем, який добре розбирається в області франчайзингу.

6. Які документи необхідно надати потенційному франчайзі?

Вашим потенційним партнерам необхідно володіти достатньою кількістю інформації, щоб вирішити, чи дійсно вони готові рботать під вашим брендом. Тому перед укладенням угоди ви зобов'язані надати максимум інформації для того, щоб франчайзі міг прийняти рішення про покупку франшизи.

7. Як залучити потенційних франчайзі?

Одним з найкращих способів є чітке роз'яснення на вашому сайті і у вашій рекламі, що люди зможуть виграти, вклавшись в ваш бренд. Також варто стати постійним учасником різноманітних виставок, де ви зможете докладно розповісти про свою діяльність.

Також ви можете знайти професіонала, який буде продавати ваш бізнес. Засновник і генеральний директор iFranchise Група Марк Зіберт каже, що готовий заплатити серйозну суму тому, хто успішно продасть його бізнес.

Рекламувати франшизу коштує як кращий варіант для співпраці.

«Не уявляйте себе як власника франшизи Який буде постійно вказувати, як і що краще робити Краще переконаєте потенційних франчайзі, що ви відкриті до співпраці і будете постійно взаємодіяти з ними."., - Радить Марк Зіберт.

8. Як вибирати потенційних франчайзі?

Джоел Лібава акцентує увагу на тому, що насправді складно відмовити людині, яка приходить до вас зі значною сумою. Але ви обов'язково повинні поспілкуватися з цією людиною і переконатися, що він насправді зможе розвивати бізнес.

Необхідно заздалегідь відсівати всіх ненадійних людей. Також необхідно перевіряти потенційних франчайзі, щоб максимально захистити себе від взаємодії з шахраями. Звертайте увагу на судові позови, звинувачення в шахрайстві або банкрутства.

9. Скільки локацій може бути у вашого франчайзі?

У вас є два варіанти:

  1. Ви можете будувати роботу так, що франчайзі зможе працювати тільки в одному місці.
  2. Ви можете скласти договір, в якому буде передбачено, що франчайзі може працювати в декількох місцях.

Марк Зіберт і Джоел Лібава сходяться в думці про те, що спочатку варто складати договір, в якому буде передбачено запуск однієї організації в рамках франшизи. Якщо вона виявиться успішною і франчайзі захоче розширити бізнес, тоді переглянути умови договору.

10. Яких помилок варто уникати?

Джоел Лібава каже, що найбільш великою помилкою є нехтування спілкуванням з юристами. Звичайно, ви можете заощадити на цьому, але чи впевнені не зробите помилок?

Інша поширена помилка - запускати франчайзинг, коли бізнес ще недостатньо твердо став на ноги. У першу чергу, ви самі повинні стати прикладом успішного підприємця.

Джерело:http://ubr.ua/business-practice/own-b...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
12.08.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 01.08.2025 С 6 августа ГНС изменяет квалифицированные сертификаты для подписания уведомлений: загрузите новые Кабмин предлагает изменения к Закону о бухучете относительно введения отчетности п...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
15.08.2025
Воинский учет: о чем и в какие сроки следует уведомлять ТЦК
Военнообязанные должны уведомить ТЦК и СП об изменении места жительства и персональных данных. Невыполнение этих требований считается нарушением правил воинского учета и влечет правовые последствия по закону. Больше по теме: Обновленная форма Списков и другие изменения по воинскому учету Как уведо...
15.08.2025
В каких случаях забронированные военнообязанные проходят ВЛК
При наличии отсрочки или бронирования военнообязанные могут пройти ВВК: в случае поступления на военную службу по контракту; если лицо было признано ограниченно пригодным, но не проходило повторное медицинское освидетельствование (кроме людей с инвалидностью, подтвержденной в установленном порядке);...
15.08.2025
Экспорт и импорт товаров за первое полугодие 2025 года
Коэффициент покрытия экспортом импорта составил 0,52 (за первое полугодие 2024 года – 0,63). Больше по теме: Импорт и экспорт нематериальных активов: НДС-особенности Экспорт и импорт услуг: общие правила учета Импорт без ввоза, экспорт без вывоза За первое полугодие 2025 года экспорт товаро...
Лучшие материалы