Получите доступ к готовым решениям, публикациям и обзорам
Подписаться

Бухгалтерский учет работ по утеплению зданий

29.04.2021 10 0 0

Классификация работ по утеплению (улучшение или содержание) - это вопрос организации бухучета субъекта госсектора. И принимать окончательное решение является компетенцией исключительно руководителя учреждения, а не кого-либо другого.


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ від 19.05.2020 р. № 35210-01-10/14756 

(витяг)

Міністерство фінансів України <…> розглянуло <…> звернення <…> щодо деяких питань з бухгалтерського обліку і фінансової звітності та в межах компетенції повідомляє.

<…> Методологічні засади відображення в бухгалтерському обліку витрат на поліпшення і утримання об’єкта основних засобів визначені розділом III Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 р. № 1202.

Відповідно до Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. № 11, рішення про характер і ознаки здійснюваних суб’єктом державного сектору робіт, тобто, чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо) об’єкта, що приведе у майбутньому до збільшення економічних вигід, чи здійснюються вони для підтримання об’єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, приймається керівником суб’єкта державного сектору з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат.

Приймання закінчених робіт з ремонту і поліпшення основних засобів (модернізація, добудова, реконструкція тощо) оформлюється відповідним первинним документом.

Типові форми з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядок їх складання затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 р. № 818.

Для оформлення господарських операцій з приймання основних засобів після ремонту, реконструкції та модернізації застосовується Акт приймання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих основних засобів.

Зміни в характеристиці об’єкта основних засобів, пов’язані з його реконструкцією чи модернізацією тощо, вносяться до відповідного розділу акта, інвентарної картки обліку об’єкта основних засобів, технічної документації об’єкта основних засобів тощо.

Питання організації бухгалтерського обліку суб’єкта державного сектору, зокрема щодо прийняття керівником цього суб’єкта відповідного рішення про відображення витрат на утеплення будівлі в складі витрат на утримання об’єкта чи збільшення його вартості, не належить до компетенції Мінфіну.

<…>

Заступник Міністра 
С. Воробей

Комментарии к материалу