Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Як має працювати механізм електронної петиції - юридична консультація

Конституцією України встановлено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Детальніше механізм реалізації права громадян на звернення до органів влади регулюється Законом «Про звернення громадян». Останні зміни до нього встановили, крім уже традиційних усної та письмової форм звернення, ще й звернення в електронній формі.

Так, згідно з частиною 3 статті 5 Закону «Про звернення громадян» особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради, Кабінету Міністрів, органу місцевого самоврядування є електронна петиція.

Тож про те, як на сьогодні має працювати механізм електронної петиції, розповідає юрист РОГО «Комітет виборців України» Вячеслав Горбенко:

Через які інтернет-ресурси можна звертатися до влади з електронною петицією?

Громадяни можуть звернутися до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування з електронними петиціями через офіційний веб-сайт органу, якому вона адресована, або веб-сайт громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.

На сьогодні такий механізм звернень громадян уже працює на офіційному сайті Президента та Верховної Ради. Мешканці Рівненщини також можуть відправляти петиції через сайт Рівненської обласної ради.

Як створити електронну петицію?

Для створення електронної петиції до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування її автор (ініціатор) заповнює спеціальну форму на офіційному веб-сайті органу, якому вона адресована, або веб-сайті громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронних петицій, та розміщує текст електронної петиції.

Що має бути вказано в електронній петиції?

В електронній петиції має бути викладено суть звернення, зазначено прізвище, ім’я, по батькові автора (ініціатора) електронної петиції, адресу електронної пошти. На веб-сайті відповідного органу або громадського об’єднання, що здійснює збір підписів, обов’язково зазначаються дата початку збору підписів та інформація щодо загальної кількості та переліку осіб, які підписали електронну петицію.

В який строк має бути оприлюднена петиція на сайті органу влади, до якого вона подана?

Електронна петиція оприлюднюється на офіційному веб-сайті Президента, Верховної Ради, Кабінету Міністрів, органу місцевого самоврядування або на веб-сайті громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронних петицій, протягом 2 робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором).

Увага! Дата оприлюднення електронної петиції на зазначених сайтах є датою початку збору підписів на її підтримку.

Скільки підписів потрібно для розгляду електронної петиції?

Електронна петиція, адресована Президенту, Верховній Раді, Кабінету Міністрів, розглядається в порядку, встановленому статтею 23-1 Закону «Про звернення громадян», за умови збору на її підтримку не менш як 25000 підписів громадян протягом не більше 3 місяців з дня оприлюднення петиції.

Вимоги до кількості підписів громадян на підтримку електронної петиції до органу місцевого самоврядування та строку збору підписів визначаються статутом територіальної громади. Наприклад, Рівненська обласна рада для розгляду електронної петиції встановила не менш як 1000 підписів, зібраних протягом 45 днів.

Як дізнатися про початок розгляду петиції, що набрала необхідну кількість підписів?

Інформація про початок розгляду електронної петиції, яка в установлений строк набрала необхідну кількість голосів на її підтримку, оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідно Президента, Верховної Ради, Кабінету Міністрів України, відповідного органу місцевого самоврядування не пізніш як через 3 робочі дні після набрання необхідної кількості підписів на підтримку петиції, а в разі отримання електронної петиції від громадського об’єднання - не пізніш як через 2 робочі дні після її отримання.

В який строк має бути розглянута електронна петиція?

Розгляд електронної петиції здійснюється невідкладно, але не пізніше 10 робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду.

Яку відповідь має надати влада за результатами розгляду петиції?

У відповіді на електронну петицію повідомляється про результати розгляду порушених у ній питань з відповідним обґрунтуванням.

Відповідь на електронну петицію не пізніше наступного робочого дня після закінчення її розгляду оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу, якому вона була адресована, а також надсилається в письмовому вигляді автору (ініціатору) електронної петиції та відповідному громадському об’єднанню, яке здійснювало збір підписів на її підтримку.

Зверніть увагу! Якщо Ви вирішили ініціювати подачу петиції з певної тематики, то пам’ятайте, що кожен орган влади має свої визначені повноваження. Тому немає сенсу просити від одних органів влади те, що відноситься до компетенції зовсім інших органів.

Також не варто зловживати правом та ініціювати провокаційні петиції, які містять у собі образу в бік інших людей або заклики до незаконних дій. Адже за подібні дії вас можуть притягнути до відповідальності.

Електронна петиція має перетворитися в реальний інструмент, який дозволятиме людям співпрацювати з тими, кого вони обрали, і досягати швидкого вирішення нагальних суспільних проблем.

Джерело:http://rivnenews.com.ua/index.php/201...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
16.12.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели С 1 января изменяются правила трудоустройства лиц с инвалидностью Госстат обнародовал отчетность-2026: что и когда будем подавать Закон о Госбюджете-2026 подписан Президентом До 1 февраля бронирование будет занимать только 24 часа Бронирование для бизнеса...
12.11.2025
С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу
Новая система классификации видов экономической деятельности – разбираемся вместе! Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна ли лицензия? Виды деятельности: на что влияет КВЭД? С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
16.12.2025
Нарахування щомісячної заробітної плати для заброньованого працівника: лист ПФУ
Мінекономіки оприлюднило лист ПФУ щодо нарахування щомісячної заробітної плати для заброньованого працівника. Дізнаємося більше в цьому матеріалі. Больше по теме: Работников каких категорий зачисляют в «квоту» на бронирование? Обновленные критерии определения предприятий важными в отра...
16.12.2025
Трехмесячный срок для обращения работника в суд о взыскании зарплаты является неконституционным
Большая палата Конституционного Суда рассмотрела дело по конституционному представлению Верховного Суда о конституционности ч. 1 ст. 233 КЗоТ. Что приняли судьи? Больше по теме: Индексация зарплаты в декабре 2025 года Если задолженность по зарплате выплачивается в декабре 2025 года Большая палата ...
16.12.2025
С 1 января 2026 года вступает в силу новый Закон о виноградарстве
С 1 января 2026 года вступает в силу новый Закон о винограде, вине и продуктах виноградарства. Что предусматривают нормы этого документа?Больше по теме:Расчеты по месту регистрации поставщика и на дому у заказчика: как зарегистрировать РРО/ПРРОВ каком размере налагается штраф за РРО-нарушения, допущ...
Лучшие материалы