Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Що таке ProZorro і як з ним працювати

Лариса Лузінська,
аналітик відділу нових проектів системи електронних державних закупівель «ProZorro»

 Нещодавно ми дізналися про те, що закупівлі задержавні кошти слід проводити насайті «ProZorro». Що це засайт ічи насправді слід проводити держзакупівлі тільки наньому?

Про що мова Далеко не всі чули про систему електронних публічних закупівель «ProZorro». Але, як то кажуть, «незнання не звільняє від відповідальності», бо проект Закону про публічні закупівлібуло ухвалено в грудні 2015 року і саме він передбачає повний перехід на систему електронних державних закупівель «ProZorro» до кінця серпня 2016 року.

Проект «ProZorro» має дві основні мети: зменшити корупцію в сфері державних закупівель шляхом надання громадськості доступу до моніторингу процесу проведення тендерів та надати можливість замовнику отримати максимально вигідну комбінацію ціни та якості шляхом залучення нових учасників та підвищення довіри бізнесу до державних закупівель в цілому.

Пілотна версія почала працювати ще в лютому 2015 року. Відтоді ж можна зареєструватися в системі і спробувати, як вона працює. Ми радимо зробити це вже зараз, коли у вас є право на помилку.

Практичні рекомендації Тим, хто хоче вже зараз розпочати роботу на «ProZorro», насамперед слід ознайомитись із загальною концепцією роботи системи на сайті www.prozorro.org.

Спочатку ви маєте обрати майданчик, де вам буде відкритий персональний кабінет, через який можна оголосити закупівлю. Наразі функціонує 6 майданчиків, і ще 5 має долучитись до «ProZorro» найближчим часом. Тож ви маєте змогу зареєструватись на одному чи кількох майданчиках, підключених до системи «ProZorro». Інформація з центральної бази даних дублюється на всіх майданчиках, тож не важливо, з якого з них ви подаєте оголошення про закупівлю.

Наступний етап — затвердження внутрішнього положення про здійснення електронних закупівель. Приклад такого положення ви знайдете на нашому сайті. Достатньо просто внести до нього зміни з урахуванням специфіки роботи вашої установи.

Практичні поради Для вас ми підготували кілька практичних порад, як зробити допорогові закупівлі більш ефективними та отримати максимальне поєднання ціни та якості.

1. Обов’язково проведіть моніторинг ринку, щоб точно визначити ціну предмета закупівлі. За вами залишається право запросити до участі потенційних постачальників. Ви можете направити їм лист з посиланням на оголошені торги.

2. Визначте предмет закупівлісаме за 5 знаком ДК 016:20103. Важливо, щоб назва предмета закупівлі в оголошенні, вказаний код ДК 016:2010, код ДК 021:2015та найменування товару в доданій до оголошення документації співпадали. Постачальник при цьому отримає повідомлення про актуальні торги за кодом ДК 021:2015, тому важливо максимально точно визначити предмет закупівлі саме за кодом ДК 021:2015.

3. Ретельно пропишіть специфікацію, окрім назви товару, вкажіть технічні характеристики. Якщо ви вказуєте конкретного виробника або марку товару, то обов’язково напишіть «або еквівалент».

4. Залиште два дні на уточнення умов закупівлі, це дасть учасникам можливість звернутися до вас із запитаннями щодо торгів, що підвищить якість пропозиції. Ви ж у свою чергу зможете внести зміни до закупівлі замість того, щоб відміняти торги.

5. Кваліфікаційні вимоги до постачальника мають бути мінімальними і обґрунтованими. Не вимагайте всі довідки та документи, які ви просите надати при здійсненні вищепорогових закупівель. Також встановлюйте реальні строки для надання оригіналів документів (не менше 2 – 3 робочих днів).

Ми рекомендуємо оголошувати торги на суми не менше 3000 грн. Торги можуть бути неефективними, оскільки менші суми не є привабливими для потенційних учасників.

Бажаємо успіху. І пам’ятайте, що ми завжди готові прийти вам на допомогу і відповісти на усі ваші запитання.

1Проект Закону України «Про публічні закупівлі» від 30.11.2015 р. № 3559 ухвалено Верховною Радою 25.12.2015 р. (наразі Закон готується на підпис Президенту).

 2Про особливості визначення предмета закупівлі у 2016 році ми писали у газеті «Бухгалтерія: бюджет» № 5/2016, с. 13.

 3Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010, затверджений наказом Держкомрегулювання від 11.10.2010 р. № 457.

 4Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015, затверджений наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 р. № 1749.

Джерело: http://buhbudget.com.ua/ua/journal/bu...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
12.11.2025
С 1 января 2026 года будет действовать новая система КВЭД: что сейчас делать бизнесу
Новая система классификации видов экономической деятельности – разбираемся вместе! Больше по теме: Зарядка электромобилей: какой это КВЭД и нужна ли лицензия? Виды деятельности: на что влияет КВЭД? С 1 января 2027 года Украина переходит на новую классификацию видов экономической деятельности...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
29.09.2025
Обновлен План-график проведения проверок (26.09.2025)
ГНС внесла изменения в План-график проведения документальных плановых проверок налогоплательщиков. Больше по теме: За какой период может быть проведена плановая налоговая проверка с учетом приостановления сроков давности? Допуск контролирующих органов к проверке: пошаговый алгоритм действий Можно...
Новое
15.12.2025
Регистрация договоров аренды жилья не планируют делать обязательной
Верховная Рада планирует принять во втором чтении законопроект № 12377 «Об основных принципах жилищной политики», запускающий в Украине жилищную реформу. Один из ее компонентов – появление социальной аренды, однако без детенизации уже существующего в государстве частного рынка арен...
15.12.2025
Минэкономики анонсировало завершение работы над новым Трудовым кодексом
Проект нового Трудового кодекса системно модернизирует регулирование трудовых отношений. Он предусматривает цифровизацию ключевых процедур, внедряет прозрачный механизм определения минимальной заработной платы, расширяет перечень видов трудовых договоров и усиливает защиту работников, в том числе пр...
15.12.2025
НБУ усиливает уровень информационной безопасности и киберзащиты финуслуг
Новое постановление усилит уровень информационной безопасности и киберзащиты, что будет способствовать повышению стабильности и надежности функционирования финансового рынка Украины. Больше по теме: Кибербезопасность бизнеса: предупрежден – значит вооружен НБУ определил порядок организации ме...
Лучшие материалы