Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Трудові книжки в Україні можуть стати електронними

Наразі уряд схвалив відповідний проект закону, яким буде скасовано необхідність подальшого ведення трудових книжок.Законопроект вже направили до Верховної Ради. Якщо документ депутати таки приймуть, то вже з 1 липня наступного року трудові книжки стануть непотрібними, а вся інформація про працівника зберігатиметься у базі даних Пенсійного фонду.


Кабінет міністрів України підтримав пропозицію Міністерства економічного розвитку та торгівлі щодо відміни ведення трудових книжок. Якщо закон таки приймуть, то з 1 липня наступного року інформацію не будуть дублювати одночасно і на папері, і в електронній формі. Всі дані збиратимуться лише в базі даних Пенсійного фонду, яка розшириться графами, що містяться у трудовій. Якщо працівнику буде потрібне підтвердження трудової діяльності, він зможе замовити витяг з бази даних у Пенсійного фонду.
Трудові книжки як документи, що засвідчують попередню трудову діяльність, залишаться у людей. Вони зможуть і далі використовувати їх для підтвердження трудового стажу. Згідно з законопроектом, книжки на підприємстві не зберігатимуть і видадуть людям на руки. Юридичну силу книжка не втратить.

З 2004 року нарахування пенсій здійснюється лише на підставі даних Пенсійного фонду. Там вже є дані про те, коли, ким і де людину було прийнято та звільнено з роботи, а також якою була її зарплата.
Але людям, які почали працювати ще задовго до 2004 року, але поки що не на пенсії, варто все ж зберегти свої трудові книжки. Бо даних до 2004 року в електронній базі немає.
Соціальне забезпечення здійснюється за рахунок страхового стажу. Якщо після 2004 року людина десь працювала за угодою і роботодавець сплачував за неї єдиний соціальний внесок, то їй цей період враховують у стаж, навіть якщо запису в трудовій про це немає.


За словами міністра економіки, ліквідація трудових книжок значно спростить роботу кадровиків. У тому ж Пенсійному фонді у відділі персоналу виконують подвійну роботу – інформацію про трудову діяльність своїх працівників збирають як на папері, так і в комп’ютері в системі «Картка». Тож плюсом від відміни ведення трудової буде зменшення документообігу.


Згідно з проектом закону, інформація про трудову діяльність працівника стане конфіденціальною і отримати витяг з неї зможе лише він особисто. Але є й інша сторона медалі. Наприклад, на деяких підприємствах досі є практика винесення доган з занесенням у трудову книжку. Так само при звільненні у трудову вносять також дані про причини звільнення. Відтак українцям буде легше приховати «проколи» на попередньому місці. З іншого боку, роботодавці при прийомі на роботу запитуватимуть рекомендації з попередніх місць роботи.


До того ж, відміна ведення трудової допоможе запобігти корупції – фальшиві записи до неї не зможуть занести.


Якою ж буде доля трудової, дізнаємось згодом, після вердикту депутатів Верховної Ради. Аби скасувати ведення трудових, треба внести зміни ще до 22 законів.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
01.07.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (текст приказа от 16.06.2025) Денежная компенсация за неиспользованные ежегодные отпуска В Резерв+ появятся новые возможности получить автоматическую отсрочку Правительство утвердило изменения к...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
04.07.2025
Документы, вступившие в силу с 30 июня по 6 июля 2025 года
Документы, которые вступили в силу на этой неделе и пригодятся при ведении хозяйственной деятельности. Указ Президента от 27.06.2025 № 421/2025 «О Совете по вопросам поддержки предпринимательства» Указ Президента от 27.06.2025 № 422/2025 «О решении Совета национальной бе...
04.07.2025
Изменения в законодательстве с 30 июня по 4 июля 2025 года
Сборник изменений в законодательстве, произошедших на этой неделе Обнародован проект изменений к Порядку остановки регистрации НН/РК в ЕРНН ГНС обнародовала проект постановления КМУ «О внесении изменений в Порядок остановки регистрации налоговой накладной/расчета корректировки в Едином реестр...
04.07.2025
Требования к системе управления рисками определены для предоставителей нефинансовых платежных услуг
Национальный банк определил требования к системе управления рисками предоставителей нефинансовых платежных услуг в рамках подготовки к введению открытого банкинга. Национальный банк определил требования к системе управления рисками предоставителей нефинансовых платежных услуг в рамках подготовки к в...
Лучшие материалы