Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як діяти роботодавцю в разі отримання е-лікарняного

22.06.2021 38 0 0

Поступово Україна переходить на автоматичне формування електронних лікарняних (далі – е-лікарняний) замість видання паперових (наказ МОЗ від 01.06.21 р. № 1066). Перехідний період триватиме із червня до серпня цього року, однак уже зараз багато роботодавців починають працювати з електронною версією звичних лікарняних. Як і паперові, е-лікарняні є підставою для надання працівникам допомоги з тимчасової втрати працездатності, а також допомоги по вагітності та пологах.

Як відбувається проходження е-лікарняного в установі для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі?

Якщо стосовно страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок замість паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний. Повідомлення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (портал електронних послуг: https://portal.pfu.gov.ua).

Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду в день його створення, однак підставою для надання матеріального забезпечення стане лише після закриття, а в разі декретних – одразу після створення. На призначення працівнику допомоги відведено не більше ніж 10 календарних днів із дня закінчення періоду дії е-лікарняного. Е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді (за рішенням роботодавця).

Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за кошти роботодавця та Фонду соціального страхування (далі – ФСС). Ця інформація (за бажанням або визначенням роботодавця) формується у паперовому або електронному вигляді.

Е-лікарняний, відомості про страховий стаж та кількість днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування установи (далі – комісія). Комісія продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління ФСС від 19.07.18 р. № 13 (див. за посиланням: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958640). Рішення про призначення або відмову в призначенні допомоги комісія (уповноважений) передає до бухгалтерії установи.

Бухгалтерія розраховує суму допомоги на підставі е-лікарняного (за необхідності – його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого). Цей розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проведеннях.

Заява-розрахунок заповнюється та подається до відділення ФСС за місцем обліку не пізніше 5 робочих днів із моменту прийняття комісією (уповноваженим) рішення про призначення допомоги. Якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати заяви-розрахунки окремо за кожним видом лікарняних.

Роз’яснення щодо заповнення заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення (загальне): http://www.fssu.gov.ua/fse/control/ma....

Роз’яснення щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/ma....

www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу