Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Зарплати та премії – основне дискусійне питання законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування

10.02.2022 6 0 0

     Національне агентство України з питань державної служби підготувало досить якісний законопроект «Про службу в органах місцевого самоврядування» №6504, який слід брати за основу. Єдиний спірний момент – стеля зарплат працівників. Саме навколо цього питання і продовжуватиметься більшість подальших дискусій. Таку думку висловив народний депутат, голова підкомітету з адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Віталій Безгін під час дискусії «Очікування від законопроекту «Про службу в органах місцевого самоврядування» ”», організованого Асоціацією об'єднаних територіальних громад. «Законопроект у представленій НАГС редакції, у переважній більшості, має задовольняти місцеве самоврядування.

По-перше, законопроект розмежовує політичні посади та посади службовців. По-друге, дозволяє набирати людей в ОМС на прозорому конкурсі, у тому числі з використанням Єдиного порталу вакансій публічної служби, який адмініструватиме НАГС, але на процес відбору він не впливатиме, цим займатимуться самі громади. Також запроваджується кадровий резерв.

Якщо людина не перемогла на конкурсі, а посіла, скажімо, друге місце, вона повинна за спрощеною процедурою претендувати на якісні посади. Крім того, запроваджується щорічна звітність, фактично – оцінка спеціалістів місцевого самоврядування, що збільшить прозорість служби», – сказав народний депутат. Основною ж дискусією в законопроекті, на думку Віталія Безгіна, буде стеля зарплат і надбавок. «Законопроект встановлює стелю в 30% посадового окладу за преміями, надбавками та подібними речами. Це дуже важливо. Наразі ці надбавки можуть досягати 100-200%. Тобто сьогодні сама зарплата не є основою заробітку посадової особи, тож вона залежить від премій та надбавок, тобто фактично від політичного керівництва в суспільстві. І це проблема, бо з'являються ризики домінації лояльності до професіоналізму, що вкрай небезпечно», - вважає народний депутат. Він також нагадав, що в законопроекті від НАГС зазначено: «мінімальний розмір посадового окладу службовця місцевого самоврядування не може бути меншим за два розміри і більше восьми розмірів прожиткового мінімуму». «Запропоноване регулювання мені подобається частково. Гадаю, якщо регулювати стелю зарплат, то лише в громадах, які залежать від базової дотації. Бо якщо громада реверсна (віддає частину грошей до державного бюджету – Ред), якщо вона годує інші громади, демонструє солідарність, то навіщо державі втручається у питання зарплат?», - наголосив Віталій Безгін.

Цю думку підтримав також генеральний директор Директорату з питань розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою Мінрегіону Сергій Шаршов: «Питання встановлення певних рамок із заробітної плати заслуговує на окрему увагу і потребує додаткових консультацій. В іншому законопроект відповідає Європейській хартії місцевого самоврядування, документ необхідно ухвалювати, бо громади його вже зачекалися». За словами Віталія Безгіна, наприкінці лютого – на початку березня цього року законопроект №6504 буде схвалений парламентським комітетом. «Думаю, ми з колегами рекомендуватимемо Верховній Раді прийняти його за основу, а потім точково доопрацюємо до другого читання разом з асоціаціями органів місцевого самоврядування», - сказав народний депутат.

https://decentralization.gov.ua

Коментарі до матеріалу