Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як діяти суб’єкту господарювання для скасування рішення комісії ДПС про визначення ризиковості платника податків

19.11.2021 14 0 0

Для упередження формування ризикового ПДВ, на центральному рівні ДПС України створена та функціонує Система Автоматизованого Моніторингу Критеріїв Оцінки Ризиків (САМКОР). 

Постановою КМУ № 1165 визначено, зокрема, Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, Критерії ризиковості здійснення операцій.

Питання відповідності/невідповідності платника критеріям ризиковості розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника хоча б одному з критеріїв ризиковості платника комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника критеріям ризиковості платника. Платник отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника критеріям ризиковості та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника, що свідчать про таку невідповідність.

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника критеріям ризиковості платник отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

  • договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
  • інші документи, що підтверджують невідповідність платника критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником, комісія регіонального рівня розглядає протягом 7 робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами їх комісією приймається рішення про відповідність/невідповідність платника критеріям ризиковості, яке платник отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом 7 робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник виключається з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника.

od.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу