• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Ревизия и контроль полноты исполнения положений колдоговора

13.02.2019 103 0 1

Ця консультація допоможе керівникам та працівникам економічних і кадрових служб розібратися, як здійснюється перевірка дотримання умов колдоговору щодо оплати праці, здійснення розрахунків між працівниками та роботодавцем та які порушення можуть виявлятись у процесі ревізії діяльності установи.

Насамперед ревізор ознайомлюється зі змістом колдоговору, перевіряє його на наявність усіх зобов’язань і починає перевіряти дотримання умов цього документа, що стосуються питань оплати праці. Адже відповідно до ст. 98 КЗпП оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Для перевірки використовуються, зокрема, такі документи:

  • колективний договір;
  • положення про преміювання;
  • штатний розпис, трудові книжки, накази, тарифікаційні списки, графіки роботи та інші документи, на підставі яких здійснюється оплата праці;
  • бухгалтерські облікові регістри, а саме: меморіальний ордер № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій», книга «Журнал-Головна»;
  • первинні документи: табелі обліку робочого часу, особові рахунки, розрахунково-платіжні відомості, реєстри депонованої зарплати, листи тимчасової непрацездатності тощо;
  • форми фінансової та статистичної звітності.

Ревізія щодо дотримання умов колдоговору, що стосуються оплати праці, проводиться за такими напрямами:

  • дотримання порядку складання та затвердження штатного розпису;
  • наявність фактів утримання понадштатних чи понаднормативних посад працівників (якщо такі нормативи ухвалено в установленому порядку);
  • порядок установлення посадових окладів (тарифних ставок), надбавок, доплат, премій, інших заохочувальних та компенсаційних виплат;
  • наявність фактів оплати праці за невідпрацьований час;
  • дотримання законодавства з оплати праці сумісників та за цивільно-правовими договорами;
  • нарахування та виплата допомоги з тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів установи;
  • виплата зарплати працівникам за час відпустки;
  • наявність фактів несвоєчасних виплат та простроченої заборгованості з оплати праці;
  • нарахування індексації грошових доходів населення.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали