Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Чи чекати педагогічним працівникам підвищення зарплати?

11.12.2018 314 0 1


Чи передбачаються в обсягах освітньої субвенції видатки на підвищення ставок заробітної плати та якими мають бути розміри цих видатків?


Відповідно до додатка 6 до Закону від 07.12.17 р. № 2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (далі – Закон № 2246) 1 288 місцевим бюджетам усіх адміністративно-територіальних одиниць передбачено видатки освітньої субвенції в сумі 61,7 млрд грн., за рахунок якої здійснюється оплата праці (з нарахуваннями) педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, шкільних відділень навчально-виховних комплексів «заклад дошкільної освіти – заклад загальної середньої освіти», дитячих будинків, навчально-реабілітаційних центрів, інклюзивно-ресурсних центрів, викладачів закладів професійної (професійно-технічної) і вищої освіти, які викладають предмети згідно з Державним стандартом загальної середньої освіти. Однак додаткова потреба обсягів освітньої субвенції в місцевих бюджетах становить близько 2,97 млрд грн. Водночас станом на 1 жовтня 2018 року залишки невикористаної субвенції в місцевих бюджетах становили 6,1 млрд грн.

Згідно з п. 8 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою КМУ від 14.01.15 р. № 6 (далі – Порядок № 6), відповідні місцеві ради мають право передавати кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам. Відповідно до п. 3 Порядку № 6 за результатами місячного/квартального звіту про виконання місцевих бюджетів обласні державні адміністрації мають право подати Міносвіти і науки як головному розпоряднику бюджетних коштів пропозиції щодо перерозподілу видатків субвенції між обласним бюджетом, бюджетами міст обласного значення, районними бюджетами в межах видатків регіону.

Проте недостатність обсягів освітньої субвенції не може бути підставою для неправильного обчислення заробітної плати вчителям із порушенням положень нормативних актів з оплати праці.

Щодо розмірів ставок заробітної плати, то відповідно до наказу МОН від 26.09.05 р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» посадові оклади (тарифні ставки, ставки зарплати) розраховуються, виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду, установленого в розмірі прожиткового мінімуму (далі – ПМ) для працездатних осіб на 1 січня поточного календарного року. Статтею 7 Закону № 2246 розмір ПМ для працездатних осіб станом на 1 січня 2018 року затверджено на рівні 1 762 грн.

Тому з урахуванням підвищення, передбаченого постановою КМУ від 11.01.18 р. № 22 «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників» (далі - Постанова № 22), розміри посадових окладів та ставок педагогічних працівників залежно від тарифних розрядів Єдиної тарифної сітки становлять:

(грн.)

Тарифний розряд

Розмір посадового окладу

9

3 352,80

10

3 527,70

11

3 818,10

12

4 108,50

13

4 400,00

14

4 690,40

15

5 000,60

16

5 407,60

17

5 814,60

18

6 221,60

Виходячи із цих розмірів посадових окладів, має здійснюватися нарахування зарплати педагогічним працівникам, включаючи доплати, надбавки, підвищення, премії, винагороди, а також допомоги, з дотриманням вимог нормативних документів з оплати праці, зокрема постанов КМУ та наказів МОН.

Отже, в обсягах освітньої субвенції передбачено видатки на підвищення ставок зарплати. З урахуванням підвищення відповідно до Постанови № 22 розміри посадових окладів та ставок зарплати таких працівників розраховуються залежно від тарифних розрядів Єдиної тарифної сітки.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Баланс-Бюджет»

Аргументовані рекомендації, надійні рішення з питань планування, обліку, податків і контролю

4500 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали