Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Закуповуємо природний газ: визначення предмета закупівлі

Предмет закупівлі товарів і послуг замовники визначають, керуючись п. 20 і 27 ч. 1 ст. 1 Закону № 1197, на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Держспоживполітики від 11.10.10 р. № 457,за показником п’ятого знака (класифікаційне угруповання «категорія») із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги (п. 2.1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 26.07.10 р. № 921, далі – Порядок № 921).

З 01.01.16 р. почнуть діяти окремі зміни, унесені наказом Мінекономрозвитку від 19.11.15 р. № 1474 (далі – Наказ № 1474) до Порядку № 921, а саме щодо визначення предмета закупівлі товарів і послуг на основі Національного класифікатора України «Єдиний закупівельний словник» (CPV:2002, IDT) ДК 021:2007, затвердженого наказом Держспоживполітики від 04.04.07 р. № 76, за показником п’ятого знака (класифікаційне угруповання «категорія») із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.

Єдиний закупівельний словник гармонізований з європейським закупівельним словником Common Procurement Vocabulary (CPV). До його складу входять основний та додатковий словники, які є автентичним перекладом CPV, а також він містить таблицю відповідності між Єдиним закупівельним словником і УКТЗЕД.

Основний словник ЄЗС установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель. Додатковий словник ЄЗС установлює коди та описи призначеності чи додаткових характеристик продукції та послуг, що уточнюють предмет закупівлі.

Коди предмета закупівлі в основному словнику складаються з восьми цифр, і їхня структура відповідає такій схемі:

  • перші 2 цифри (XX) визначають розділ (XX000000-Y);
  • перші 3 цифри (XXX) визначають групу (XXX00000-Y);
  • перші 4 цифри (XXXX) визначають клас (XXXX0000-Y);
  • перші 5 цифр (XXXXX) визначають категорію (XXXXX000-Y).
  • останні три цифри коду (6, 7, 8) дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії. Щоб встановити однакову розрядність цифрового коду, на кожному рівні код доповнено нулями до восьми розрядів;
  • дев’ята цифра (Y) є контрольним числом.

Якщо предметом закупівлі є природний газ, то в Єдиному словнику вибираємо позицію:

Код

 

Назва

 

11200000-2 

 

Газ природний 

 

Natural gas 

 

 

Якщо предметом закупівлі є послуги із розподіляння природного газу, то в Єдиному словнику вибираємо:

Код

 

Назва

 

65200000-5

 

Послуги з розподіляння газу та пов’язанi послуги

 

Gas distribution and related services

 

65210000-8

 

Розподіляння газу

 

Gas distribution

 

 

Слід звернути увагу замовників, що в поточному році в разі необхідності закупівлі товарів і послуг (крім послуг із поточного ремонту) вони визначають предмет закупівлі за ДК 016:2010 та вказують таку інформацію в річному плані. Однак якщо є підстави вважати, що оголошення про проведення такої процедури закупівлі буде оприлюднене після 1 січня 2016 року, то замовнику варто внести зміни до річного плану з метою приведення цифрового коду предмета закупівлі у відповідність до Єдиного закупівельного словника.

Закупівлю природного газу в постачальника замовник здійснює як закупівлю товару, а закупівлю розподілу природного газу в оператора газорозподільної системи – як послуги.

При цьому зауважимо, що в п. 6 Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі замовник обов’язково має зазначити перелік документів, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Одним із таких документів має бути відповідна ліцензія, видана оператору газорозподільної системи, оскільки діяльність із розподілу природного газу газорозподільною системою на користь замовника здійснюється виключно на підставі ліцензії.

Звертаємо увагу: п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Закону № 329 передбачено, що провадження діяльності з постачання та розподілу природного газу здійснюється на підставі чинних ліцензій, що були видані до дня набуття чинності цього Закону, протягом трьох місяців після затвердження ліцензійних умов на провадження відповідного виду господарської діяльності згідно з положеннями цього Закону. Станом на 16.12.15 р. НКРЕКП не затвердила нових ліцензійних умов постачання природного газу.

Ситуація 1

Нові ліцензії на постачання природного газу матимуть лише підприємства НАК «Нафтогаз України».

У такому разі, оскільки такі підприємства як потенційні учасники конкурсних торгів будуть пов’язані між собою через третю особу (НАК «Нафтогаз України»), замовник зобов’язаний буде їм відмовити в участі в торгах на підставі п. 6 ч. 1 ст. 17 Закону № 1197 та відхилити їх пропозиції на підставі п. 2 ч. 1 ст. 29 Закону № 1197 у зв’язку з наявністю підстав, зазначених у ст. 17 цього Закону.

Як наслідок, конкурсні торги не зможуть відбутися. Таким чином, слід констатувати відсутність конкуренції з технічних причин. А отже, для закупівлі природного газу в цій ситуації замовник зможе застосувати переговорну процедуру закупівлі одним із цих підприємств (підстава – п. 2 ч. 2 ст. 39 Закону № 1197).

Ситуація 2

Замовник проводить конкурсні торги для закупівлі природного газу. На торги не приходять учасники або ж приходить один.

Замовник скасовує торги. Така сама ситуація (відсутність достатньої кількості учасників) повторюється у замовника вдруге. Замовник знову скасовує процедуру закупівлі. Далі замовник може застосувати переговорну процедуру закупівлі на підставі п. 4 ч. 2 ст. 39 Закону № 1197, як зазначено на схемі вище.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Бюджет»

Аргументовані рекомендації, надійні рішення з питань планування, обліку, податків і контролю

1344 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали