Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Чи обов’язково в допорогових закупівлях реагувати на скарги учасників?


Тендерний комітет установи, проводячи допорогову закупівлю через систему ProZorro, ухвалив рішення про відхилення пропозиції переможця аукціону. Переможець вважає дії комітету незаконними і подав установі скаргу. Які дії замовника на таку отриману скаргу під час проведення допорогових закупівель в системі ProZorro? І чи обов’язково в допорогових закупівлях реагувати на такі скарги учасників? Що може бути, якщо не розглядати цю скаргу?


Питання здійснення допорогових закупівель лише частково врегульовано нормами Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII (далі – Закон № 922), а саме: у частині оприлюднення додатка до річного плану закупівель, дотримання принципів здійснення публічних закупівель, права проводити допорогові закупівлі через електронну систему ProZorro, а в разі укладення прямих договорів без застосування системи ProZorro – оприлюднення звіту про укладені договори в системі ProZorro.

Крім того, наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.16 р. № 35 затверджено Порядок здійснення допорогових закупівель (далі – Порядок № 35). Одразу зауважимо, що цей наказ є локальним нормативно-правовим актом та поширюється лише на ДП «Прозорро» (ДП «Зовнішторгвидав України» було перейменовано на ДП «Прозорро»). Однак інші замовники та учасники допорогових публічних закупівель за бажанням можуть керуватися Порядком № 35, застосовуючи описаний у ньому алгоритм проведення допорогової електронної закупівлі через систему ProZorro.

У Порядку № 35 прописано і процедуру оскарження допорогових закупівель. Так, у разі виявлення порушення учасник може звернутися до замовника з вимогою про усунення порушення у процесі проведення закупівлі (далі – Вимога) через відповідну електронну форму на електронному майданчику. Як передбачено Порядком № 35, у Вимозі наводиться така інформація:

  • найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність, щодо яких ініціюється Вимога;
  • номер повідомлення про проведення закупівлі, щодо якого ініціюється Вимога;
  • підстави для подання Вимоги, посилання на порушення у процесі проведення закупівель, фактичні обставини, що можуть це підтверджувати;
  • зміст вимог до замовника та їх обґрунтування;
  • дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка звернулася (для юридичних осіб – найменування, код ЄДРПОУ (за наявності) та місцезнаходження або місце реєстрації юридичної особи, для фізичних осіб – П. І. Б., ідентифікаційний номер/реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та місце проживання або місце реєстрації особи). Вимога може містити також іншу інформацію.

Згідно з Порядком № 35 замовник протягом трьох календарних днів розглядає Вимогу, ухвалює та оприлюднює рішення щодо неї. У цей самий строк замовник повинен оприлюднити в системі ProZorro відповідь на Вимогу і (у разі задоволення Вимоги) переглянути рішення про дискваліфікацію та/або рішення про визначення переможця. Перегляд таких рішень можливий лише в період до підписання договору. Також замовник оприлюднює обґрунтування свого рішення.

Якщо учасник не згоден із рішенням замовника щодо Вимоги учасника, то учасник має два календарних дні, щоб оцінити таку відповідь замовника на Вимогу, вибравши на електронному майданчику – «Незадовільно». Після цього Вимога автоматично набуває статусу «звернення» та направляється на розгляд до комісії з розгляду звернень (далі – Комісія).

Зверніть увагу, що Вимога, відповідь замовника на яку не надано, автоматично набуває статусу «звернення» й підлягає розгляду Комісією.

Комісія розглядає Звернення протягом 14 календарних днів із моменту його надходження на розгляд. Рішення Комісії за результатами розгляду звернення розміщується в системі ProZorro протягом 5 робочих днів із моменту його ухвалення.

Водночас рішення Комісії має рекомендаційний характер. Тож замовник на підставі такого рішення може залишити попереднє рішення без змін, переглянути рішення або скасувати закупівлю.

Якщо ж замовник погоджується з тим, що він допустив порушення чинного законодавства під час проведення допорогових закупівель, зокрема принципи здійснення публічних закупівель, то йому варто дослухатися до позиції Комісії та вчинити відповідні дiї для усунення порушень.

Коментарі до матеріалу

Відсортовано: по часу за популярністю

Всього коментарів 2

Оформити передплату на розділ «Баланс-Бюджет»

Аргументовані рекомендації, надійні рішення з питань планування, обліку, податків і контролю

4500 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали