Трудові відносини в установах та закладах освіти під час утворення об’єднаних територіальних громад
27.01.2016 289 0 0
Юридичний відділ ЦК Профспілки працівників освіти і науки України роз’яснює, що відносини, які виникають під час добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст регулюються Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 № 157-VIII.
Законом визначено, що об’єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків територіальних громад, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою.
Якщо всі територіальні громади району об’єдналися в одну об’єднану територіальну громаду, то все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об’єднаної територіальної громади, а пов’язані з таким майном права та обов’язки належать об’єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою.
Питання, що стосуються врегулювання трудових відносин з працівниками навчальних закладів під час утворення об’єднаних територіальних громад, вирішують згідно з положеннями Кодексу законів про працю України (КЗпП).
Так, якщо перейменування навчальних закладів об’єднаних територіальних громад та залишеннях без змін їх штатних розписів, до графи 3 трудових книжок педагогічних працівників вноситься тільки запис про перейменування навчального закладу відповідно до п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58.
Під час скорочення чисельності або штату працівників, ліквідації, реорганізації закладів, установ освіти, врегулювання трудових відносин здійснюється згідно з п. 1 ст. 40 КЗпП, з дотриманням встановлених законодавством гарантій та прав педагогічних працівників.
У разі згоди окремих працівників на переведення до іншого навчального закладу врегулювання трудових відносин здійснюється згідно з п. 5 ст. 36 КЗпП, який передбачає можливість припинення трудового договору в порядку переведення працівника, за його згодою, на інше підприємство, в установу чи організацію.
Відповідно до ч. 3 ст. 36 КЗпП зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору.
У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується (ч. 4 ст. 36 КЗпП).
Пунктом 19 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами трудових спорів» від 06.11.1992 № 9визначено, що у випадках зміни власника підприємства (установи, організації) чи його реорганізації (злиття з іншим підприємством, приєднання до іншого підприємства, поділу підприємства, виділення з нього одного або кількох нових підприємств, перетворення одного підприємства в інше) дія трудового договору працівника продовжується (ч. 3 ст. 36 КЗпП).
Отже, у випадку утворення органу управління освітою у складі ОТГ та передачі до сфери його управління навчальних закладів норма п. 5 ст. 36 КЗпП для врегулювання трудових відносин з працівниками цих навчальних закладів не застосовується.
Підставою для припинення трудового договору може бути також відмова працівника від переведення на роботу в іншу місцевість разом з установою, організацією, а також відмова від продовження роботи в зв'язку із зміною істотних умов праці (п. 6 ч. 1 ст. 36 КЗпП).
Згідно зі статтею 43 КЗпП розірвання трудового договору з підстав, передбачених п. 1 ст. 40 КЗпП (крім випадку ліквідації підприємства, установи, організації), може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу первинної профспілкової організації, членом якої є працівник.
Джерело:http://pedrada.com.ua/news/gruppy/zak...
Комментарии к материалу