Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

ГФС о регистрации Представительства или юрлица – нерезидента плательщиком акцизного налога

24.03.2017

Лист ДФС України

від 14.03.2017 № 5095/6/99-99-15-03-03-15

«Щодо питань реєстрації Представництва або юридичної особи – нерезидента платником акцизного податку»

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Представництва щодо питань реєстрації Представництва або юридичної особи – нерезидента платником акцизного податку, обов’язку виписувати та реєструвати акцизні накладні при здійсненні операцій з реалізації пального або при поверненні залишків придбаного пального постачальникам і повідомляє.

Суб’єкт господарської діяльності, який здійснює будь-які операції на митній території України за умови, що зазначені операції відповідають визначеним у абзаці другому  пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, є особою, яка реалізує пальне, і згідно з пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу є платником акцизного податку.

Листом ДФС Представництву надано вичерпну та ґрунтовну відповідь щодо неможливості його реєстрації платником акцизного податку, оскільки представництво нерезидента не є юридичною особою, не може здійснювати операції з підакцизними товарами від свого імені і відповідно не може бути зареєстровано платником акцизного податку.

Згідно з п. 6 ст. 1 розділу І Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» юридична особа – нерезидент має місцезнаходження за межами України, створена та діє відповідно до законодавства іноземної держави.

Отже, юридична особа – нерезидент також не може бути зареєстрована платником акцизного податку.

Оскільки Представництво не може бути зареєстровано платником акцизного податку, воно не може здійснювати реалізацію пального  з безумовним виконанням ним умов законодавства щодо оформлення документів у системі електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) (ст.ст. 231 – 232 Кодексу).

При цьому у зверненнях Представництво зазначає, що має залишки пального, яке було придбане до запровадження СЕАРП. У зв’язку із відсутністю необхідності подальшого використання пального Представництво вимушене реалізувати таке пальне контрагентам  (транспортним компаніям) вже в умовах СЕАРП.

Зазначаємо, що запроваджена з 1 березня 2016 року СЕАРП є системою, яка дозволяє контролювати в автоматичному режимі здійснення платниками податку операцій обігу та реалізації пального всередині країни, а введена акцизна накладна – це обов’язковий електронний документ, який складається при всіх операціях реалізації пального на внутрішньому ринку та реєструється у Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Порядок здійснення електронного адміністрування реалізації пального визначено ст. 232 Кодексу, затверджено постановою  Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального».

В СЕАРП ведеться, зокрема, облік обсягів залишків пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, який обчислюється за формулою, визначеною п. 232.3 ст.232 Кодексу, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних.

Відповідно до цього Порядку контрагент, отримавши такі залишки пального від Представництва, до початку здійснення реалізації зобов’язаний:

зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації шляхом подання заяви до контролюючого органу за основним місцем обліку засобами електронного зв’язку, форму якої затверджено наказом Мінфіну від 25.02.2016 № 218;

перерахувати кошти на рахунок, відкритий йому в Казначействі, у сумі, необхідній для досягнення розміру суми акцизного податку, на яку він має право подати заявку на поповнення/коригування обсягу залишків  пального, на які він має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН).

Зазначаємо, що платник акцизного податку з реалізації пального сплачує акцизний податок з обсягів перевищення витраченого (реалізованого пального) над отриманим (п.п. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Кодексу).  Такий облік отриманого та витраченого (реалізованого) пального ведеться з метою виявлення об’єкта оподаткування акцизним податком.

Згідно з п. 117.3 ст. 117 Кодексу здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом, тягне за собою  накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
13.05.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Госстат планирует прекратить ЕГРПОУ: начато обсуждение Внесены изменения в Порядок проведения призыва граждан на военную службу во время мобилизации ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 02.05.2025 Работникам планируют предостави...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
14.02.2025
Изменения в законодательстве с 10 по 14 февраля 2025 года
Кабмин утвердил изменения к Порядку предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней Внесены изменения в постановление КМУ от 14.04.1997 № 346 «Об утверждении Порядка предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней рук...
Новое
13.05.2025
Срочные трудовые договоры и когда они заключаются
Трудовой договор может быть: 1) бессрочным, заключаемым на неопределенный срок; 2) на определенный срок, установленный по согласованию сторон; 3) заключающимся на время выполнения определенной работы. Эти нормы ст. 23 КЗоТ разъяснили должностные лица управления инспекционной деятельности в ...
13.05.2025
Как бизнесу защитить себя в хозяйственном суде
В случае невозможности решить вопрос в досудебном порядке стороны могут обратиться в хозяйственный суд. Обращение в хозяйственный суд – это важный инструмент защиты нарушенных прав и интересов субъектов хозяйствования. Однако, прежде чем подать иск, стороны должны оценить возможность досудебно...
13.05.2025
Что делать в случае увольнения совместителя с основного места работы
Работника целесообразно уволить с должности по совместительству, а затем принять на основное место работы по новому трудовому договору, учитывая требования ст. 24 КЗоТ. В соответствии с требованиями ст. 1021 КЗоТ совместительством считается выполнение работником, кроме основной, иной оплачиваемой ра...
Лучшие материалы