Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Облік придбання інших необоротних матеріальних активів

Із цієї статті ви дізнаєтеся: про особливості відображення в бухгалтерському обліку операцій із придбання інших необоротних матеріальних активів (далі – ІНМА).

Під час планування видатків на придбання матеріальних цінностей, зокрема складання кошторису, бюджетні установи, дотримуючись вимог Бюджетного кодексу, користуються бюджетною класифікацією, затвердженою наказом Мінфіну від 14.01.11 р. № 11, та Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Мінфіну від 12.03.12 р. № 333 (далі – Інструкція № 333). А методологічні засади формування в бухобліку та розкриття у фінзвітності інформації про основні засоби (далі – ОЗ), ІНМА, зокрема операції з їх придбання, визначає НП(С)БОДС 121 «Основні засоби».

Так, Інструкцією № 333 передбачено, що за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» здійснюються видатки на придбання та виготовлення меблів (столів, стільців, шаф, тумбочок тощо), жалюзі, ролетів, металевих ґрат, віконних та дверних блоків тощо. Водночас нею не встановлено вартісних меж зазначеної категорії товарів та умов щодо строку їх використання.

У свою чергу, згідно з п. 3 НП(С)БОДС 121 ОЗ поділяються на основні засоби та інші необоротні матеріальні активи. До ІНМА включаються предмети, вартість яких (без ПДВ) не перевищує 6 000 грн. та строк використання яких перевищує 1 рік.

Крім того, відповідно до п. 5 розд. ІІ НП(С)БОДС 121 первісна вартість об’єкта ОЗ у разі придбання за плату складається з витрат, які, ураховуючи норми Інструкції № 333, можуть були заплановані як поточні. Це, зокрема:

  • суми, що сплачуються постачальникам активів та підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);
  • реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійснюються у зв’язку з придбанням (отриманням) прав на об’єкт ОЗ;
  • суми ввізного мита;
  • суми непрямих податків у зв’язку із придбанням (створенням) ОЗ (якщо вони не відшкодовуються суб’єктові держсектора);
  • витрати зі страхування ризиків доставки ОЗ;
  • витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження ОЗ; інші витрати, безпосередньо пов’язані з доведенням ОЗ до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали