10 переваг для бізнесу, які пропонує податкова реформа Мінфіну
02.12.2015 12 0 0
Проект Закону України "Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні"
1. БІЗНЕС ОТРИМАЄ ВИГОДИ ВІД МАКРОЕКОНОМІЧНОГО ЕФЕКТУ ПОДАТКОВОЇ РЕФОРМИ
• Стабілізація макроекономічного середовища дозволить бізнесу впевнено планувати та здійснювати інвестиції
• Стабілізація держфінансів, допомога уряду щодо дотримання обраного курсу та уникнення неочікуваних змін чи підвищень в оподаткуванні
• Підтримка МВФ продовжуватиметься і надалі, а отже це забезпечить впевненість у тому, що держава буде здатна фінансувати дефіцит платіжного балансу та підтримувати стабільність валюти
2. БІЗНЕС СЕРЕДОВИЩЕ СТАНЕ БІЛЬШ СПРИЯТЛИВИМ ДЛЯ КОНКУРЕНЦІЇ
• Створення більшого простору для ведення бізнесу завдяки сприянню чесній конкуренції
• Усунення певних історичних податкових преференцій, через які рівень податкового навантаження у окремих сферах економіки був несправедливо вищим ніж у інших
• Забезпечення умов для рівної конкуренції шляхом усунення можливостей для зловживання статусом «приватного підприємця» окремими суб’єктами господарських відносин, через яке для інших суб’єктів їх частка податків виявлялася вищою, ніж мала бути.
• Адміністративне навантаження на бізнес буде знижене, в наслідок чого зменшаться витрати на його ведення
3. ЗНАЧНО ЗНИЗИТЬСЯ НАЙБІЛЬШ СУТТЄВИЙ ПОДАТКОВИЙ ТЯГАР (ПОДАТКИ НА ФОНД ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ), І УКРАЇНА СТАНЕ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОЮ З ІНШИМИ КРАЇНАМИ ЦЕНТАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ
• Наймана праця стане більш привабливішою для кожного. Держава стягуватиме меншу частку з заробітної плати у вигляді податків. Бізнес платитиме менше, натомість чисті доходи працівників зростуть завдяки змінам, що запроваджуються.
• Вартість залучення найманих працівників суттєво знизиться. Витрати на сплату ЄСВ буде знижено практично вдвічі — до 20%
• Податкова соціальна пільга збільшиться вдвічі — до розміру однієї мінімальної заробітної плати. Люди з дуже низькими зарплатними доходами не будуть платити податку.
4. ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПОДАТКОВОГО КРЕДИТУ ДЛЯ ТИХ, ХТО ЗДІЙСНЮЄ НОВІ ІНВЕСТИЦІЇ У МАТЕРІАЛЬНІ АКТИВИ у 2016-2018 роках
• Підприємствам, які інвестують у матеріальні активи, буде дозволено заощадити до 50% їх податкових зобов'язань з податку на прибуток протягом найближчих трьох років
• Розмір податкового інвестиційного кредиту складатиме 30% вартості нового обладнання
5. ПОЛЕГШЕННЯ ДОТРИМАННЯ РУТИННИХ ПОДАТКОВИХ ПРОЦЕДУР
• Податкові накладні з ПДВ: будуть спрощені вимоги до формату вимог до формату; незначні помилки у податкових накладних не буде причиною для відмови у податковому кредиті
• Податкові декларації: податкові органи практично не зможуть відмовити у їх прийнятті
• Звірка податкових платежів: будуть запроваджені прозорі процедури, які зобов’яжуть податкові органи надавати платникам дані про суми одержаних від них податків
• Податкові консультації: будуть встановлені чіткі правила про те, що платник який діяв відповідно до податкової консультації звільняється від штрафів та пені (але не від донарахування податкового зобов’язання)
• Податкові перевірки: буде зменшено кількість підстав для проведення позапланової перевірки платників податків. Податкові органи більше не зможуть використовувати так звану «податкову інформацію» (фактично, будь-яку причину) як підставу для проведення позапланової перевірки.
6. БІЛЬШ ЧЕСНІ ТА ПРОЗОРІ ПРОЦЕДУРИ ПОДАТКОВОГО ОСКАРЖЕННЯ
• Реформування системи адміністративного оскарження: існуватиме лише один рівень оскарження на рівні ДФС замість існуючих двох рівнів
• Залучення незалежних експертів (від Ради бізнес омбудсмена) до розгляду скарг в межах адміністративного оскарження суттєвих податкових нарахувань
7. НАБЛИЖЕННЯ УКРАЇНСЬКИХ ПОДАТКОВИХ ПРАВИЛ ДО ПРАВИЛ ЄС І ОЕСР
• Визначення місця поставки послуг та послуг, звільнених від ПДВ буде уніфіковано з директивою ЄС
• Правила трансфертного ціноутворення стануть ще більше наближеними до настанов ОЕСР. Зокрема, в частині спрощення вимог для малого бізнесу та щодо простих операцій.
8. ВИРІШЕННЯ ОСНОВНИХ ПРОБЛЕМ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ДЛЯ ОКРЕМИХ ГАЛУЗЕЙ ТА БІЗНЕСУ В ЦІЛОМУ
Будуть усунуті певні недоречності та аномалії, які раніше ускладнювали ведення бізнесу в України:
• Переплати з податку на прибуток підприємств (всі галузі): авансові внески будуть скасовані, буде чітко визначена можливість зарахування будь-яких переплат проти поточних податкових зобов’язань
• Розбіжності між бухгалтерським обліком за міжнародними стандартами та податковим обліком (банківські установи): визначення резервів для бухгалтерських та податкових цілей буде приведене у відповідність до Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку та звітності (IFRS).
• Суттєвий тягар з ПДВ (експортери зернових культур): скасовується заборона на відшкодування ПДВ
• Рентні платежі (нафтогазовий сектор): передбачене зниження ставок у два етапи – спочатку у 2016 році, потім у 2018 році.
9. ЗАПРОВАДЖЕННЯ ДВОРІЧНОГО МОРАТОРІЮ НА ЗМІНИ ПОДАТКОВИХ ПРАВИЛ
• Зобов’язання не змінювати новий Податковий кодекс протягом двох років, за винятком змін, що зменшуватимуть податковий тягар чи спрощуватимуть податкові правила
10. ПОКРАЩЕННЯ ФОРМУЛЮВАННЯ ПОДАТКОВИХ НОРМ ЗАДЛЯ ТОГО, ЩОБ СПРОСТИТИ ЖИТТЯ БІЗНЕСУ
За матеріалами http://www.minfin.gov.ua/news/view/-p...
Комментарии к материалу