Інспектор контролюючих органів повинен позиціонуватися як надавач послуг суб'єктам господарювання
04.08.2015 168 0 1
В Україні діє мораторій на перевірки суб'єктів господарювання, але проблема полягає не в самих фактах перевірок, а в корупції контролюючих органів, в той час, як інспектор повинен відчувати і вести себе як надавач послуг суб'єкту госпдіяльності.
Наприклад, законопроект № 1054 свідчить, що потрібно продовжити дію мораторію на будь-які перевірки суб'єктів господарювання, крім перевірок за бажанням самого суб'єкта, до кінця 2019 року. Законопроекти № 2730 і № 2731 спрямовані на технічне узгодження норм чинних законів.
Законопроект № 2300а розроблений Міністерством економічного розвитку і торгівлі та містить пункт про те, що перевірки може проводити Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. А от законопроект 2918 представляє інший підхід до порядку проведення перевірок, дозволяючи позапланові перевірки у тій сфері діяльності, яка може нести загрозу життю і безпеці громадян, завдати шкоди довкіллю, природним ресурсам. У цьому полягає прогресивність даного законопроекту і раціональне зерно. Цей законопроект можна назвати ідеальним, його необхідно виносити на громадське обговорення. Знаючи, що в разі порушення законодавства доведеться нести відповідальність після перевірок, підприємці будуть допускати менше порушень.
Проблема полягає не в самих фактах перевірок.
Якщо суб'єкт господарювання правильно веде свою діяльність, виробляє якісний товар, не порушує прав споживачів, не шкодить навколишньому середовищу і у нього в порядку документи, то чому він повинен боятися контролюючого органу? Проблема полягає в корупції контролюючих органів. Необхідно, щоб інспектор відчував і поводився як надавач послуг суб'єкту господарювання. Інспектор повинен прийти, побачити недоліки і порадити підприємцю, як їх усунути, а потім знову перевірити, виправлені чи вони.
У 2014 році до Держспоживінспекції надійшло значна кількість скарг про порушення прав споживачів.
39,8% скарг (8620) стосуються якості непродовольчих товарів,
8,6% (1855) - продуктів харчування,
38,7% (8385) - якості надаваних послуг.
Згідно Конституції України, кожна людина має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля, а держава повинна забезпечувати захист прав споживачів, здійснювати контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт.
Відсутність державного ринкового нагляду провокує ввезення на територію України для вільного обігу продукції, яка не відповідає встановленим вимогам, що теж загрожує суспільним інтересам. І цьому процесу нічого не протистоїть. За таких умов мораторій може призвести до анархії у сфері господарської діяльності, що поставить під сумнів навіть захист об'єктів права власності народу - землі, надр, атмосферного повітря, водних та інших природних ресурсів.
За словами експерта, система контролю повинна бути повністю переглянута, удосконалено методики проведення планових та позапланових перевірок, а з кожним інспектором проведена відповідна робота.
Джерело:http://www.newsline.com.ua/society/in...
Комментарии к материалу