• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Законодавчі ініціативи Уряду щодо держбюджету-2016 нівелюють здобутки фінансової децентралізації

Асоціація міст України звернулася до парламентських комітетів і закликає міста звертатися до народних депутатів, які їх представляють. 

14 грудня АМУ звернулася до парламентських комітетів, у яких на розгляді знаходяться подані 11.12.2015 року Урядом законопроекти:

«Про Державний бюджет України на 2016 рік» (№3000),

«Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо узгодження норм Бюджетного кодексу зі змінами до галузевого та податкового законодавства» (№3629),

«Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» (№3630).

Комплексний аналіз цих законодавчих ініціатив дозволяє зробити висновок, що ними Уряд України фактично нівелює усі здобутки фінансової децентралізації 2015 року, яка стала одним із успіхів України та одержала підтримку не тільки представників світової спільноти, а і, що навіть більш важливо, зробила очевидною можливість змін на краще для жителів українських громад, в яких почалось відновлення міської інфраструктури, якого не було вже багато років.

Передаючи місцевому самоврядуванню додаткові державні повноваження у сфері освіти, соціального захисту та охорони здоров’я без необхідного на їх виконання фінансового ресурсу, Уряд України порушує один із основних принципів Європейської хартії місцевого самоврядування, ратифікованої Україною. Окрім цього, відбувається суттєве погіршення умов ведення малого та середнього бізнесу, що є донором місцевих бюджетів, реальною можливістю для розвитку громад та джерелом доходу багатьох українських родин.

Передані додаткові повноваження коштуватимуть місцевим бюджетам 27,4 млрд. грн. Це кошти, що не будуть витрачені на модернізацію занедбаної десятиріччями міської інфраструктури, заміну аварійних мереж, освітлення вулиць, утилізацію сміття.

Аргумент Уряду, що в 2015 році громади одержали додатковий ресурс, а зараз - в 2016 - на нього додаються повноваження, не має права на існування. Цей ресурс не є додатковим, держава просто почала віддавати місцевому самоврядуванню належне. Для прикладу: в 2014 році в місцевих бюджетах на модернізацію міської інфраструктури в розрахунку на жителя було 448 грн. (28 євро), в той час як в Словаччині – 192 євро, в Латвії – 231 євро, в Польщі – 305 євро. Фінансова децентралізація збільшила цей ресурс більш ніж втричі – до 1500 грн. (60 євро). Так, це ще далеко до нормативу наших сусідів, але вдвічі скоротило час оновлення основних фондів (з 60 до 30 років!).

На думку Асоціації, децентралізаційна реформа 2015 року мала зовсім іншу філософію. Її мета - дати можливість громадам заробляти самостійно, з податків, що збираються на власній території, а не чекати на фінансування з центру. Її завдання сформувати фінансово спроможні громади, органи місцевого самоврядування яких будуть відповідальні та підзвітні населенню за планування та використання бюджетних ресурсів.

Джерело: http://pik.cn.ua/19218/zakonodavchi-i...

Комментарии к материалу