• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Вихід на європейські ринки через Польщу: український бізнес вміє, знає, практикує

Сьогодні велика частина українського бізнесу зупиняє свій вибір на Польщу як на ефективному каналі виходу на європейські ринки. Польща — це сучасне «вікно в Європу». І тому є свої пояснення.

По-перше, для українських підприємців Польща приваблива в силу своєї географічної близькості, за рахунок якої можна стежити за розвитком бізнесу «на відстані витягнутої руки» або зовсім перевезти підприємство за лічені дні.

Такі фактори, як схожий мову і по-братськи рідний менталітет — це в першу чергу мінімальні бар'єри в діловій комунікації. Підприємцю необов'язково володіти польською мовою «на рівні», для того щоб розуміти про що ведуть мову його співрозмовники-поляки, достатньо лише натренувати свій розмовний. Інша справа — найманий персонал. Наймати варто виключно поляків — це забезпечить не тільки налагодженість роботи на польському ринку, але і заощадить бізнесменові час і гроші, витрачені на послуги перекладачів.

Крім усього, явно не останню роль грає «спокусливий» інвестиційний клімат Польщі: країна дуже дружелюбно налаштована по відношенню українського бізнесу та інвестицій, пропонує спеціальні програми з розвитку малого та середнього бізнесу, забезпечує пільгами певні групи підприємців. Спеціальні індустріальні парки, вільні від оподаткування економічні зони, програми з працевлаштування — для вітчизняного бізнесу такі блага «дивина».

Бюрократичні витрати, такі знайомі українцям, практично невідомі полякам. Реєстрація бізнесу — максимум протягом тижня, максимум за пару сотень євро. Спілкування з державними органами, податковою і митницею, не викликає абсолютно ніяких негативних вражень — все дуже порядно і чесно. У крайньому разі, якщо з їх вини підприємець зіткнувся з певними проблемами, завжди можна подати скаргу, яка буде розглянута протягом двох-трьох годин, а питання вирішене в он-лайн режимі на користь потерпілого бізнесмена. На жаль, в Україні це з ряду фантастики: скарги ми не пишемо, бо усвідомлюємо всю марність цієї затії — держорган ніколи не визнає свою провину, відповідно і проблема не вирішиться.

Для просування бізнесу в Польщі необов'язково витрачатися на повноцінні і багатоканальні рекламні кампанії. Багатьом вистачає з головою універсального інструменту, улюбленого всіма стартапами світу — сервісу Google AdWords, що відрізняється низькою вартістю і високою ефективністю. Проте, одного його недостатньо. Виходячи на ринок, необхідно відразу хапатися за аудиторію: найчастіше створюються бази потенційних клієнтів, з якими менеджер контактує і налагоджує комунікацію для подальшого співробітництва.

Якщо будувати економічно прозорий бізнес, створювати для цього всі умови та механізми, дотримуватися правил гри на ринку, тоді Україна стане притулком для зарубіжних підприємців та їхніх інвестицій.

Джерело: http://www.capital.ua/ru/publication/...

Комментарии к материалу