• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Маркетинг в компанії

Внутрішній маркетинг компанії не менш важливий, ніж зовнішній. Про те, чому залучення і просування всередині колективу так необхідно для успішної діяльності.

Теоретичний ракурс

Якщо коротко, то внутрішнім маркетингом, в першу чергу, вважається правильне ставлення до персоналу. Своїх співробітників компанія повинна сприймати не як частина загального механізму, а як людей, від яких залежить успіх і найголовніший параметр всієї діяльності - прибуток. З точки зору внутрішнього маркетингу, співробітник - це такий же клієнт, відносини з яким потрібно вибудовувати правильно. "Внутрішній маркетинг для мене - це філософія ставлення до співробітників компанії, як до клієнтів. Відповідно, внутрішній маркетинг передбачає виявлення груп внутрішніх клієнтів, визначення їх потреб і системна робота по залученню, мотивації та утриманню правильних співробітників. Крім того, співробітники різних підрозділів мислять по -різного, по-різному сприймають клієнта і свою роль у його обслуговуванні. Якраз внутрішній маркетинг дозволяє "привести до спільного знаменника" персонал компанії".

Таким чином, можна говорити про те, що під маркетингом всередині компанії варто розуміти умови, які створює керівництво для того, щоб співробітники хотіли і могли виконувати свої обов'язки добре. Сьогодні дуже часто можна почути розповіді керівників, що скаржаться на плинність кадрів і безініціативність персоналу. Цілком можливо, що виною всьому в такій ситуації є не проблеми на ринку праці, а внутрішнє стан компанії, стосунки в колективі, недостатня матеріальна / соціальна мотивація і т.д.

Важливе уточнення - внутрішній маркетинг повинен застосовується абсолютно до всіх сфер роботи компанії і абсолютно до всіх співробітників. Те ж саме стосується і людини, відповідальної за налагодження мікроклімату в компанії. Цим, безумовно, повинен займатися директор з маркетингу, але, в той же час, в цих питаннях неможливо обійтися і без менеджерів середньої та вищої ланки. "Не можна сказати, що в цьому місці ми робимо внутрішній маркетинг, а в цьому - можемо не робити. Точно так само не можна сказати, що внутрішній маркетинг - завдання відділу персоналу або фахівця з PR & GR. Це робота на рівні генерального директора, служби персоналу і функціональних керівників.

Практичні основи

Насправді, внутрішній маркетинг - це не так просто, як може здатися на перший погляд. Його впровадження пов'язано зі значними тимчасовими і матеріальними витратами. З практичної точки зору, кроками до поширення в колективі правильного ставлення до персоналу та підвищенню продуктивність можна вважати наступні заходи:

Достатня мотивація. Особливо, це стосується пошуку і найму персоналу. Для того щоб компанія поповнювалася хорошими співробітниками, фахівці повинні знати, куди йдуть працювати. При цьому необхідно чітко розрізняти зовнішнє та внутрішнє позиціонування. Уявімо, що ваша компанія займається розробкою програмного забезпечення. У цьому випадку, для зовнішніх замовників ви повинні бути представлені як надійна компанія, яка знайде технічні рішення для будь-яких питань, а для майбутніх співробітників ви - це місце розвитку і зростання з непоганими кар'єрними перспективами, зв'язками і т.д.

Корпоративні видання. Як показує практика, людям подобатися відчувати свою причетність до роботи компанії, створення чогось корисного, затребуваного або інноваційного. У формуванні командного духу в колективі може допомогти наявність власного корпоративного видання, що розповідає про останні новини та професійних аспектах. Це може бути електронне чи друковане видання, безкоштовно розповсюджується серед персоналу. Єдиний "мінус" такого інструменту - його актуальність для великих колективів з широкою географією.

Конкурси. Непоганий інструмент для підняття духу і бажання працювати ефективніше. Наприклад, компанія може заохочувати найрезультативніших співробітників щомісяця або щокварталу. Так в колективі з'явиться здорова конкуренція, бажання довести свій професіоналізм і відчуття особливого ставлення з боку керівництва. В якості винагород можуть виступати не тільки гроші. Підійдуть і призи у вигляді сплачених курсів, поїздок на вікенди або навіть простих грамот - все залежить від бюджету.

Тренінги та корпоративи. За рахунок корпоративного навчання можна поліпшити професійний рівень фахівців компанії і налагодити дружнє спілкування між колегами. Наприклад, зараз дуже поширена практика організації курсів іноземних мов для компаній. А бізнес-ігри та корпоративи - це взагалі безпрограшний варіант.

Лояльність. З точки зору співробітника, це впевненість у тому, що компанія потребує його послуг та професіоналізмі. З точки зору керівництва - це вміння знайти спільну мову з персоналом і бажання піти назустріч, якщо того вимагає ситуація.

Розширення повноважень. Це ще один інструмент внутрішнього маркетингу, який викликає достатню кількість суперечок. З одного боку, велика свобода персоналу в плані можливостей грає на руку компанії. Співробітники, які мають право приймати рішення, як правило, швидше знаходять виходи з конфліктних ситуацій, оскільки більше зацікавлені в цьому, і виступають хорошим джерелом нових ідей. Але, з іншого боку, така політика може стати проблемою - збільшується кількість помилкових рішень, розхитується дисципліна і т.д.

Внутрішній маркетинг ще не одержав достатнього поширення в Україні, тим не менш, його важливість у питаннях грамотного управління складно переоцінити. Топ-менеджерам варто розуміти, що їхній бізнес не зможе ефективно працювати із зовнішніми суб'єктами доти, поки не буде налагоджений механізм роботи всередині самої компанії.

Джерело: http://ubr.ua/business-practice/own-b...

Комментарии к материалу