• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Експертна думка: секвестр бюджету через новий Податковий кодекс

Відбулося засідання Національної ради реформ при президенті України, де розглядалися варіанти податкової реформи від уряду та громадських організацій. Як повідомили «Вістям» в Мінфіні, інформування преси про деталі обговорення не передбачено.

Тим не менш, загальні риси реформи, запропонованої Мінфіном, напередодні змалювала сама глава відомства Наталія Яресько. Вона підкреслила, що у варіанті Мінфіну акцент робиться не тільки на зміну ставок основних податків, а й на кардинальне поліпшення адміністрування.

Основні параметри реформи вже охрестили "три двадцятки». З 18% до 20% підвищується податок на прибуток підприємств, з 15-20% до 20% підвищується податок з доходів фізичних осіб, але при цьому з 41,5% (середнє значення в чинному Податковому кодексі) до 20% знижується єдиний соціальний внесок . Розмір ПДВ не змінюється - 20%. Уніфікація ставок, за словами міністра, потрібна, щоб зменшити суб'єктивність адміністрування податків фіскальними органами. А також скоротити можливості для оптимізації податкового тягаря за рахунок маніпулювання різними податковими режимами і ставками.

«Ми знімаємо це питання. У всіх буде одна ставка, вибирай - ким бути. І суб'єктивності тут немає, і оптимізації », - заявила Наталія Яресько в інтерв'ю РБК-Україна.

Раніше Яресько розкрила подробиці податкової реформи

І хоча міністр фінансів вважає, що збір податків - не головна мета реформи, вона все ж була змушена визнати, що і без реформи уряду доведеться закривати дірку в бюджеті на наступний рік у 80 млрд грн. Залатати цей пролом планують за рахунок виведення економіки з тіні. Нагадаємо, що за даними Міністерства економічного розвитку, більше 50% економіки України перебуває саме там.

А також за рахунок підвищення акцизів, ліцензування видобутку бурштину, реформи спрощеної системи. Зокрема, з чотирьох груп залишаться тільки три. Право на використання даної системи позбавлятися СПД, чий оборот перевищує 2 млн. Грн і юридичні особи.

Все - для бюджету

Юристи та експерти, опитані «Вістями», поки бачать в податковій реформі влади тільки одне - бажання скоріше наповнити бюджет і не вірять у можливість швидкого виходу економіки з тіні.

«Зараз бюджет України настільки потребує коштів, що замість зваженої ліберальної податкової реформи ми отримуємо збільшення ставок податків. Податок на прибуток - 20% замість 18% існуючих, ПДВ 20% - без змін, податкове навантаження на зарплату знизиться незначно: 40% замість 55% відрахувань при існуючих ставках ПДФО та ЄСВ », - зазначила« Вістям »податковий консультант Київського центру підтримки і розвитку бізнесу Олександра Томашевська. Тому, за її словами, первинними для оцінки реформ не є ставки податків, а процедури «вибивання» податкових надходжень з платників податків.

«Збільшуючи розмір ставки податку на доходи фізосіб на 5% уряд, насамперед, хоче вирішити питання наповнюваності бюджету, а не зникнення« конвертових зарплат », - погоджується Артем Устюгов, юрист консалтингової компанії SAFIR Law & Finance.

Аналітик Інвестхолдинг «ФІНАМ» Антон Сороко зазначає, що уніфікація ставок зручна з погляду адміністрування податків і спрощення всієї системи. Що в поточній економічній ситуації підвищить прогнозованість наповнення бюджету. За його словами, плоска податкова шкала (з єдиними ставками) зазвичай використовується в країнах, що розвиваються. Більшість розвинутих мають прогресивну шкалу хоча б у частині податків.

Секвестру не минути

Що стосується єдиного соціального внеску, то цього, за словами Артема Устюгова, давно зачекався весь бізнес. Саме величезна ставка ЄСВ (мінімум 37,6%) головна причина виплати тіньових зарплат. «Не відразу, але зменшення ставок ЄСВ одночасно з жорсткістю відповідальності за« сірі зарплати »дозволить уряду вивести бізнес на офіційні зарплати своїм співробітникам», - говорить експерт.

Однак зменшення ставок ЄСВ пропорційно збільшує дефіцит Пенсійного фонду, який і так дотується з бюджету. «Фактично, уряд хоче компенсувати зменшення ставок ЄСВ - збільшенням ставок податку на доходи фізичних осіб, не маючи конкретної статистики важко сказати наскільки це вийде», - зауважив Устюгов.

Зате, як зазначає Олександра Томашевська, якщо буде піднята податкова планка для малого та середнього бізнесу, який дає близько 30% надходжень до бюджету, можна спрогнозувати лише скорочення надходжень до бюджету.

У той же час проблема «обналичивания» грошових коштів не буде вирішена. Так як при підвищених ставках податку на прибуток і податку на дивіденди всі підприємства будуть прагнути стати максимально «збитковими». «Ті, хто і так платив всі податки, будуть їх платити, а хто перебував у тіні - там і залишиться», - переконана Томашевська.

Антон Сороко каже, що варіанти податкової оптимізації - переведення активів в офшорні зони, зниження прибутку за рахунок фіктивних витрат, приховування активів та інші тільки в деталях відрізняються, залежно від законодавства країни. При цьому потрібно розуміти, що боротьба з тінню більшою мірою повинна припускати створення сприятливих умов для ведення бізнесу, а не адміністративний тиск. «Якщо підприємці не можуть отримувати прибуток з поточною податковим навантаженням, то вони змушені« йти в тінь », перед ними стоїть вибір: банкрутство або оптимізація. Природно, вони вибирають друге. Для поповнення бюджету в поточній економічній ситуації більше вірогідний секвестр бюджету », - спрогнозував він« Вістям ».

Джерело: http://business.vesti-ukr.com/113496-...

Комментарии к материалу