• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Експертна думка: Пайфер пояснив, чим скандальний законопроект про децентралізацію вигідний Україні і невигідний РФ

Пайфер розповів, чого не вимагає від України Захід.

Захід не вимагає від України поступатися РФ в питанні зовнішньої політики - Пайфер Екс-посол США в Україні Стівен Пайфер вважає, що ухвалення змін до Конституції за частиною децентралізації, включаючи надання "особливого самоврядування" окремим територіям Донбасу, піде на користь Україні з кількох причин.

На думку Пайфера, коли в Кремлі кажуть про "федералізації" або про інший формат децентралізації в Україні, вигідному російському керівництву, вони хочуть, щоб окуповані території впливали не тільки на місцеві питання, а й могли втручатися і руйнувати курс національної політики. "Але ніхто на Заході цього від України не вимагає", - заявив Пайфер в інтерв'ю "Голосу Америки".

Він також зазначив, що для світу і Заходу важливо, щоб Україна виглядала стороною, яка робить все для імплементації Мінських угод. Це, на його переконання, буде важливо для подальшої підтримки України на міжнародному рівні, в першу чергу в Європі, і для продовження економічних санкцій проти РФ, в разі невиконання нею Мінська-2.

Колишній посол додав, що децентралізація по всій території України позитивно відіб'ється на місцевих громадах, оскільки переміщення влади на муніципальний рівень призведе до більш відповідального та ефективному управлінню.

Раніше в своїй статті Кома, крапка, крапка. Про приховані особливості конституційного процесу в "Дзеркалі тижня" Сергій Рахманін пояснив поспіх влади з реформою децентралізації тим, що насправді Захід просто зажадав від Києва виконати взяті на себе зобов'язання в рамках Мінських угод. Адже єдиний пункт підписав 12 лютого друга мінського угоди, де присутні жорсткі часові прив'язки, - 11-й: "Проведення конституційної реформи в Україні з набуттям чинності до кінця 2015 року нової конституції, яка передбачає в якості ключового елемента децентралізацію (з урахуванням особливостей окремих районів Донецької та Луганської областей, погоджених з представниками цих районів), а також прийняття постійного законодавства про особливе статусеотдельних районів Донецької та Луганської областей відповідно до заходів, зазначеними в примітці, до кінця 2015 року ".

Як стверджує автор, один з вітчизняних дипломатів, аналізуючи поведінку членів російської делегації, припустив, що це був єдиний пункт угод, який Москву на переговорах дійсно цікавив.

Крім того, Київ не вільний у формулюванні ключових положень закону, що регулює самоврядування на неконтрольованих територіях. Зате Мінські угоди містять чітке розпорядження, що там має бути.

Дані вимоги сформульовані в примітці до пункту 11. Яке змушує українську владу до наступного:

"- звільнення від покарання, переслідування і дискримінації осіб, пов'язаних з подіями, що мали місце в окремих районах Донецької та Луганської областей;

- право на мовне самовизначення;

- участь органів місцевого самоврядування у призначенні голів органів прокуратури та судів в окремих районах Донецької та Луганської областей;

- можливість для центральних органів виконавчої влади укладати з відповідними органами місцевого самоврядування угоди щодо економічного, соціального та культурного розвитку окремих районів Донецької та Луганської областей;

- держава надає підтримку соціально -економічний розвиток окремих районів Донецької та Луганської областей;

- сприяння з боку центральних органів влади транскордонному співробітництву в окремих районах Донецької та Луганської областей з регіонами Російської Федерації;

- створення загонів народної міліції за рішенням місцевих рад з метою підтримання громадського порядку в окремих районах Донецької та Луганської областей;

- Повноваження депутатів місцевих рад та посадових осіб, обраних на дострокових виборах, призначених Верховною Радою України цим законом, не можуть бути достроково припинені "."

Особливий статус - поняття лінгвістичне, а юридична. Воно відрізняється глуздом, а не назвою. Особливий статус - правове становище, що відрізняє одного суб'єкта від іншого. Буковина або Поділля не можуть призначати власних суддів, прокуратуру, "народну міліцію", а "окремі райони Донецької і Луганської областей" - зможуть. Це і є особливий статус, його не іменуй. <...> А назвали цей особливий статус "особливостями самоврядування", щоб не бентежити громадськість викликає формулюванням ", - пише Рахманін.

Ряд народних депутатів заявили, що президент Порошенко і лідери провідних фракцій пообіцяли не ставити на голосування в другому читанні даний законопроект до кінця року, поки на непідконтрольних Києву територіях Донбасу не пройдуть прозорі місцеві вибори.

По материалам: Голос Америки (Українська служба)


Джерело: http://zn.ua/UKRAINE/payfer-obyasnil-...

Комментарии к материалу