• Быстрый поиск надежных решений
    и практической информации
Получите доступ к более 2 миллионов готовых решений, публикаций и обзоров
Оформить
подписку

Чи буде день незалежності підприємця від чиновника?

Сьогодні, 27 серпня на Нацраді реформ представлять кілька концепцій податкової реформи (ПР), зокрема й від громадських організацій. І вони обіцяють сприйняти ту модель, яку візьмуть за основу, навіть якщо вона буде радикальною, але стимулюватиме економічне зростання. Якщо з’ясується, що це лише косметична ПР, яка залишить нинішній рівень корупції в податковій сфері або ж підвищуватиме його, то ділові кола жорстко протистоятимуть цьому. Таку заяву під час брифінгу в столиці зробив координатор Громадянської платформи «Нова Країна» Валерій Пекар.

Водночас він дуже сподівається, що процес підготовки та затвердження змін не затягнеться до кінця року і підприємці зможуть підготуватися до роботи в 2016-му за новими правилами, а сама ПР дасть чіткий і зрозумілий сигнал для населення, бізнесу, інвесторів щодо того, яку будуватимемо економіку й країну.

Експерт Реанімаційного пакета реформ Володимир Дубровський пропонує 1 січня 2016 року відзначати як день незалежності підприємця від чиновника.

«Головна вада нинішньої податкової системи — залежність підприємця не від закону, а персонально від чиновника. Хоч і закон має бути виконуваним. До платників податків ставлення залежить від того, хто їх кришує. Система залишається незручною й нестабільною. Ми напрацювали такі зміни, за яких підприємцю не потрібно бути знайомим з інспектором, не треба платити авансові платежі. В Україні перекіс — занадто обкладають податком працю і майже ні — капітал. Треба це виправляти. Також пропонуємо обмежити в Конституції на рівні 35% перерозподіл ВВП через бюджет (нині — 55—60%). А для об’єднання та радикального зниження податків (зокрема на зарплату — 20%) і закладаємо прораховані компенсатори», — каже він.

Як додає головний експерт групи «Податкова реформа» Реанімаційного пакета реформ Ілля Несходовський, розподілені через бюджет гроші крадуть — фінінспектори виявляють мільйонні порушення. «І соціальні виплати треба переглядати. Зокрема 80% виплат щодо нещасних випадків припадає на вугільну та металургійну промисловості — треба скасувати цей фонд соцстрахування і зобов’язати власників ризикових виробництв працювати зі страховими компаніями. Щодо низького навантаження на зарплату, то це: вихід їх з тіні; нові робочі місця; інтелектуальний розвиток виробництва з високими зарплатами; платоспроможний попит (нині за півроку він упав на 25%). А запропонований нами податок на розподілений прибуток, коли інвестиції у виробництво не оподатковують, відкриє нам внутрішній ресурс. Нині ми шукаємо зовнішній і платимо за нього. Підприємства будуть зацікавлені показувати реальний прибуток. Це стимулюватиме і фондовий ринок», — зазначає економіст.

Щоправда, на одній із недавніх прес-конференцій заступник міністра фінансів Олена Макєєва зазначала: активісти замовчують, що модель розподіленого прибутку разом із позитивами — сплата податку на прибуток виключно під час виплати дивідендів, реінвестований прибуток не оподатковується — має й негативи. Вона нівелює зближення податкового і бухгалтерського обліків й відновлює вимоги щодо податкового обліку витрат, не пов’язаних з господарською діяльністю, з метою оподаткування. «Нині 95% компаній не роблять цього, бо торік ми відмовилася від окремого податкового обліку. Це й та зона ризику під час перевірок. Тож більшість підприємців і бухгалтерів не сприймуть цю модель», — упевнена вона.

Джерело: http://ukurier.gov.ua/uk/news/chi-bud...

Комментарии к материалу